Hvornår er det mandens tur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
4 svar
2 synes godt om
30. august 2016

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde og det her er mit første indlæg.

Undskylder på forhånd for et lidt længere indlæg, hvis du ikke har tålmodigheden til at læse det hele så spring ned i bunden til mit spørgsmål 

Jeg er en 30 årig mand som sammen med min kæreste har forsøgt at blive gravide i knap 2 år.

I starten lykkedes det efter 1 måned men desværre endte det i en ufrivillig abort. Min kæreste har PCO hvilket efterfølgende desværre gjorde det sværere for os at blive gravide. Men NU efter 3 inseminationer er det ENDELIG lykkedes! Så det er jo selvfølgelig fantastisk. Men hele processen har været hårde for os begge 2 - og vi har begge 2 givet hinanden lov til at ryge undervejs fordi alting simpelthen var så svært (ved godt det er dobbeltmoralsk).

Min kæreste er pt på en kraftig nedtrapning og jeg ved at hun inden for kort tid vil være helt stoppet med at ryge (det lykkedes hende sidst). Jeg selv har noget sværere ved det. Har røget siden jeg var 13.

Spørgsmål:

Har i nogle ideer til hjælp til rygestop?? 

Derudover undre jeg mig MEGET over den manglende information til fædre på internettet. Nærmest alt om rygestop, graviditet osv henvender sig til kvinderne. 

Selvfølgelig er det kvinderne der bliver gravide - men jeg ser mig selv som en lige så stor part af projekt baby/familieliv/opvækst som jeg ser min kæreste og det gør mig ærlig talt lidt frustreret ikke at kunne finde det vilde der henvender sig mod kommende fædre. 

Kender i nogle sider? Har hentet appen FAR, som virker fint nok - men den er slet ikke uddybbende nok synes jeg 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. august 2016

Pianisten

Jeg har aldrig selv røget, men min mor har været storryger siden jeg var barn, og hun havde stor gavn af at gå over til e-cigaretter for at stoppe. Hun fandt nemlig ud af at det ikke var nikotinen hun var afhængig af, men det "hyggelige" ved at ryge, og hun fik derfor den samme tilfredsstillelse ved e-cigaretter.  Nu har hun været røgfri i 4 år og har også mistet interessen for e-cigaretterne så hun slet ikke gør i noget af det.

Jeg ved dog ikke om disse er skadelige for fostret, men jeg tvivler.

Anmeld Citér

31. august 2016

MorTilN

Profilbillede for MorTilN
Mor til den dejligste dreng

Der er en rygestop linje alle kan ringe til og få hjælp, prøv at Google ryge stop og kig eventuelt under billeder  held og lykke med ryge stoppet

Du vil for evigt leve i mit hjerte far

Anmeld Citér

31. august 2016

Camellia

Profilbillede for Camellia

Da vi var gravide, så fik min kæreste tilbudt rygestopkursus af jordmødrene og de snakkede meget med ham omkring det.. Så måske de vil kunne hjælpe? :-)

Anmeld Citér

31. august 2016

MorTilN

Profilbillede for MorTilN
Mor til den dejligste dreng

Med hensyn til info for mænd så kig eventuelt på de to bøger der hedder "Du skal være far og har 40 uger til at fatte det" - handler hovedsageligt om graviditeten eller "Far på færde" - handler mere om når barnet er født synes jeg 

Du vil for evigt leve i mit hjerte far

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.