Søvnløs?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. august 2016

ZeynepArican

Hej alle i skønne mødre derude

Jeg har en datter på 7 uger med ekstrem høj temperement. Jeg er ved at være frustreret over hendes måde at skulle falde i søvn på. Jeg har i en længere periode prøvet på at få hende til at sove uden at skulle vugges i mine arme dag og nat :-(

Jeg har prøvet lidt af vært mth. Nusse/sutteklud og stofble, men det har ikke lykkedes mig at vænne hende til nogle af delene. Dog tager hun gerne sutten, men den bliver spyttet ud og derefter er det gråd gråd og atter gråd, hvilket skær mig dybt i mit moder hjerte :-(

Hun vil hverken sove i egen seng, lift eller barnevogn. Hun SKAL gåes i søvn mens hun bliver vugget, hvilket er rigtig hårdt fysisk og psykisk. 

Håber der er nogen af jer der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

Det skal lige siges at vi har været nød til at stoppe amningen da jeg ikke har produceret nok mælk til hende, vi er derfor gået på mme. 

Jeg er ved at miste håbet, hvordan har i lært jeres barn/børn at sove selv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
ZeynepArican skriver:

Hej alle i skønne mødre derude

Jeg har en datter på 7 uger med ekstrem høj temperement. Jeg er ved at være frustreret over hendes måde at skulle falde i søvn på. Jeg har i en længere periode prøvet på at få hende til at sove uden at skulle vugges i mine arme dag og nat :-(

Jeg har prøvet lidt af vært mth. Nusse/sutteklud og stofble, men det har ikke lykkedes mig at vænne hende til nogle af delene. Dog tager hun gerne sutten, men den bliver spyttet ud og derefter er det gråd gråd og atter gråd, hvilket skær mig dybt i mit moder hjerte :-(

Hun vil hverken sove i egen seng, lift eller barnevogn. Hun SKAL gåes i søvn mens hun bliver vugget, hvilket er rigtig hårdt fysisk og psykisk. 

Håber der er nogen af jer der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

Det skal lige siges at vi har været nød til at stoppe amningen da jeg ikke har produceret nok mælk til hende, vi er derfor gået på mme. 

Jeg er ved at miste håbet, hvordan har i lært jeres barn/børn at sove selv? 

Hun er kun 7 uger, hun har brug for kærlighed og omsorg og for at mærke at du er der. Det er helt normalt at hun ikke kan falde i søvn selv endnu.

Min datter blev vugget i søvn hver gang hun skulle sove indtil hun blev 4 mdr. Da lærte jeg hende at falde i søvn i selv.

Anmeld Citér

30. august 2016

ZeynepArican

MummiT skriver:

Hun er kun 7 uger, hun har brug for kærlighed og omsorg og for at mærke at du er der. Det er helt normalt at hun ikke kan falde i søvn selv endnu.

Min datter blev vugget i søvn hver gang hun skulle sove indtil hun blev 4 mdr. Da lærte jeg hende at falde i søvn i selv.

Jeg er godt klar over, at hun har brug for kærlighed og nærver.

kunne godt tænke mig at vide hvordan du har lært din at falde i søvn?

Anmeld Citér

30. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
ZeynepArican skriver:

Jeg er godt klar over, at hun har brug for kærlighed og nærver.

kunne godt tænke mig at vide hvordan du har lært din at falde i søvn?

Det var ikke ment som et dunk i hovedet, eller en beskyldning, mere for at sige at det ikke kan forventes at hun kan falde i søvn selv.

Jamen da hun var 4 mdr gik vi fra samsovning og til at hun kom i tremmeseng (stadig i soveværelset), og i den forbindelse ville jeg lære hende at falde i søvn uden at jeg stod og vuggede hende. 
Vi havde en elefant fra lamaze der spillede en vuggevise når man trak den i snablen. 
Så når hun skulle sove fik hun flasken i stuen, og blev så viklet ind i dynen. Så sad jeg ved siden af og vuggede hende blidt, mens hun lå i sengen og elefanten spillede. Da hun var næsten faldet i søvn flyttede jeg hånden og bevægede mig ud af værelset. Hver dag vuggede jeg en lille smule mindre, og efter 2 uger kunne jeg bytte hende med dyne, sut og nuseklud, sætte elefanten til at spille og så gå ud af værelset. Så faldt hun i søvn af sig selv.

Anmeld Citér

30. august 2016

tarkoflen

Har du overvejet en god ergonomisk bæresele eller en slynge? Så bliver dine arme og din ryg ikke belastet og hun er stadig tæt på dig?

Anmeld Citér

30. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Rolig nu

din datter er 7 uger. Det er helt normalt min søn boede på mig i en vikle og sov aldrig alene det duede slet ikke. 

Mit bedste råd er at gøre det der virker og anskaf en vikle hun kan sidde i. En 7 ugers baby skal ikke søvntrænes. 

Min søn er 1,5 år og sover stadig bedst med mor så vi har sovet mange lure sammen 

Anmeld Citér

30. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter var ligesådan. Ville kun sove på mig..Hun kunne ikke engang sove i barnevogn eller lift eller noget..

. Men der skete et eller andet, da hun blev 4 måneder.. vi lærte hende ingenting Men pludselig kunne hun sove selv...Og der var heller ingen problemer med at få hende til at sove i tremmesengen... Det var faktisk hårdere for mig...

Så der er håb forude  Lige nu har hun brug for dig....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.