Sæbe efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.138 visninger
8 svar
12 synes godt om
29. august 2016

Anonym trådstarter

Som overskriften siger.. Hvor lang tid efter fødslen skal der gå, før man kan vaske sig med perfumeret sæbe dernede?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

ninibadini

Jeg ville slet ikke vaske mig med parfumeret sæbe dernede uanset situationen  Ved godt at det ikke var det du spurgte om.Det er nok bare at vaske sig med vand, ellers brug en mild intimsæbe. Jeg tror det giver sig selv hvornår du føler dig klar til at bruge hånden frem for bruseren til at vaske sig der efter fødslen, det er jo individuelt hvor medtaget man er.

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

ninibadini skriver:

Jeg ville slet ikke vaske mig med parfumeret sæbe dernede uanset situationen  Ved godt at det ikke var det du spurgte om.Det er nok bare at vaske sig med vand, ellers brug en mild intimsæbe. Jeg tror det giver sig selv hvornår du føler dig klar til at bruge hånden frem for bruseren til at vaske sig der efter fødslen, det er jo individuelt hvor medtaget man er.

Ved godt at det bliver anbefalet at man ikke gør det, uanset hvad.. Men det har jeg aaltid gjort og føler ikke jeg bliver "ren" dernede hvis ikke det er perfumeret sæbe jeg vasker mig med  

så man skal ikke vente så og så længe før man kan bruge perfumeret sæbe? tænker på svie og om der ikke er noget der skal "komme på plads" før jeg bruger perfume dernede? Har læst noget med at det kan give svamp 

Anmeld Citér

29. august 2016

ninibadini

Sæbe med parfume øgeri dig selv risiko for svamp da det får skedens pH værdi ud af balance. Din sagt er det bedste vand og de fleste synes også det er rarest at vaske sig med bruseren efter toiletbesøg i det første stykke tid fordi det kan svide at røre på andre måder. Men du kan prøve dig frem når du synes du er klar og hvis det er ubehageligt, lader du bare være. 

Anmeld Citér

29. august 2016

ninibadini

Undskyld for tastefejl fra mobil  håber det er til at læse alligevel 

Anmeld Citér

29. august 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Som overskriften siger.. Hvor lang tid efter fødslen skal der gå, før man kan vaske sig med perfumeret sæbe dernede?

Jeg vil sige at du skal vente med sæbe til efter det er holdt op med at bløde. Som en anden skriver, kan det give svamp at du begynder at bruge parfumeret sæbe, specielt inden det er holdt op med at bløde. Det ændrer nemlig mælksyrebalancen i skeden, at bruge sæbe.

Når du bruger parfumeret sæbe, vil det også være en god idé, at bruge en sæbe der er så tæt som muligt på skedens sure ph. værdi som er 4.

Mvh. M

Anmeld Citér

29. august 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Ved godt at det bliver anbefalet at man ikke gør det, uanset hvad.. Men det har jeg aaltid gjort og føler ikke jeg bliver "ren" dernede hvis ikke det er perfumeret sæbe jeg vasker mig med  

så man skal ikke vente så og så længe før man kan bruge perfumeret sæbe? tænker på svie og om der ikke er noget der skal "komme på plads" før jeg bruger perfume dernede? Har læst noget med at det kan give svamp 

Man får altså skedeketar af det 

Anmeld Citér

29. august 2016

B&J

Hvis du bruger intim sæbe lugter du slet ikke der ned og hvis du bare skylder dig godt nok så behøver man ikke sæbe. Når kroppen har oprettet sog selv igen så lugter Man bestemt ikke. Men sæbe med parfume er ikke godt 

Anmeld Citér

29. august 2016

modesty

Anonym skriver:

Du skal IKKE vaske dig med parfumeret sæbe dernede, nogensinde, punktum. 

Det er sindssygt dårligt for din bakterieflora.

Der er ingen grund til at bruge andet end vand mellem benene, det vil en hvilken som helst fornuftigt gynækolog kunne fortælle dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.