Bækkensmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
6 svar
1 synes godt om
29. august 2016

Anonym trådstarter

Hejsa..  Det er en lidt længere historie men har en arbejdsskade i ryggen som også har gjort jeg har et skævt bækken..  Dette er blevet bekræftet af en neurolog og har en mengrad på 10%. Inden jeg blev gravid kunne jeg styre smerterne med behandlinger af fysioterapi, men efter jeg er blevet gravid er det blevet værre. Det sidder med smerter nederste led i ryggen og ud i hofterne,  som egentligt er bækkenet.  Jeg får smerter af at sidde og stå samt hvis jeg f. Eks.  Er på shoppetur med meget stop and go.  På arbejdet kan jeg endten sidde eller stå og efter 5-6 er jeg helt ødelagt mange gange og ofte så slemt at jeg bare smutter direkte i seng for at ligge ned hvilket hjælper.  Min læge føler jeg ikke tager der seriøst og henviser til noget en fys har skrevet for 3 år siden... Nogen der har prøvet det og har nogle forslag? Jeg er ved at blive sindssyg over ikke at kan passe mit arbejde uden at få mega ondt...  Btw.  Er 15 uger henne.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hejsa..  Det er en lidt længere historie men har en arbejdsskade i ryggen som også har gjort jeg har et skævt bækken..  Dette er blevet bekræftet af en neurolog og har en mengrad på 10%. Inden jeg blev gravid kunne jeg styre smerterne med behandlinger af fysioterapi, men efter jeg er blevet gravid er det blevet værre. Det sidder med smerter nederste led i ryggen og ud i hofterne,  som egentligt er bækkenet.  Jeg får smerter af at sidde og stå samt hvis jeg f. Eks.  Er på shoppetur med meget stop and go.  På arbejdet kan jeg endten sidde eller stå og efter 5-6 er jeg helt ødelagt mange gange og ofte så slemt at jeg bare smutter direkte i seng for at ligge ned hvilket hjælper.  Min læge føler jeg ikke tager der seriøst og henviser til noget en fys har skrevet for 3 år siden... Nogen der har prøvet det og har nogle forslag? Jeg er ved at blive sindssyg over ikke at kan passe mit arbejde uden at få mega ondt...  Btw.  Er 15 uger henne.. 

Har faktisk det samme som dig. Dog en skade efter fald fra en hest og er en nerveskade. 

Jeg har kunnet holde det nogenlunde nede hvis at styrke min krop med træning. Men det har min graviditet sat en stopper for. 

Har du prøvet med et bækkenbælte? Udover det går jeg til massage som i det mindste tager de muskelsmerter jeg også får. Ellers har jeg ikke nogen gode råd. 

Ville snakke med lægen om deltids eller heltidssygemelding

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Har faktisk det samme som dig. Dog en skade efter fald fra en hest og er en nerveskade. 

Jeg har kunnet holde det nogenlunde nede hvis at styrke min krop med træning. Men det har min graviditet sat en stopper for. 

Har du prøvet med et bækkenbælte? Udover det går jeg til massage som i det mindste tager de muskelsmerter jeg også får. Ellers har jeg ikke nogen gode råd. 

Ville snakke med lægen om deltids eller heltidssygemelding

Det lyder meget ligesom med mig.  Mine øvelser holdte det nede før sammen med fys.  Jeg får massage af fys en gang om måneden. Jeg har et korset jeg købte da det startede i ryggen men tror det er meget ubehageligt nu.  Jeg prøvede det da jeg var 8 uger henne og det hjalp men gav kvalme og ubehag de det strammer de forkerte steder.. Er du sygemeldt..  Overvejer det men skal ud at rejse om to uger og så kan man ikke være sygemeldt..  Heller ikke deltid

Anmeld Citér

29. august 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Det lyder meget ligesom med mig.  Mine øvelser holdte det nede før sammen med fys.  Jeg får massage af fys en gang om måneden. Jeg har et korset jeg købte da det startede i ryggen men tror det er meget ubehageligt nu.  Jeg prøvede det da jeg var 8 uger henne og det hjalp men gav kvalme og ubehag de det strammer de forkerte steder.. Er du sygemeldt..  Overvejer det men skal ud at rejse om to uger og så kan man ikke være sygemeldt..  Heller ikke deltid

Men et bækkenbælte til bækkenløsning sidder helt nede ved hofterne og strammer ikke på maven hvor baby ligger. 

Pt er jeg sygemeldt men det er af andre årsager. 

Hvis man får tilladelse af lægen til at rejse må man godt det mens man er sygemeldt

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Men et bækkenbælte til bækkenløsning sidder helt nede ved hofterne og strammer ikke på maven hvor baby ligger. 

Pt er jeg sygemeldt men det er af andre årsager. 

Hvis man får tilladelse af lægen til at rejse må man godt det mens man er sygemeldt

Jeg vil helt klart undersøge det med bæltet og så bestiller jeg en tid ved lægen i morgen og får snakket omkring det hele.  Evt.  Deltidssygemelding

Anmeld Citér

7. februar 2019

LotteMM

Jeg kan varmt anbefale at få hjælp og vejledning hos en Osteopat ifm Gravid bækkensmerter

Jeg havde selv store smerter og fik god hjælp og vejledning hos en Osteopat. De tænker meget på hvad der sker i kroppen og hvordan man kan forebygge og afhjælpe smerterne.

Tak for et godt indlæg som hjalp mig meget, håber i alle har født nogle dejlige børn.

Kh.

Lotte

Anmeld Citér

8. februar 2019

Tinstin

Jeg har selv et elendigt bækken, som også driller mig, når jeg ikke er gravid - og når jeg er gravid går det helt galt.

Jeg er meget gravid nu og har været sygemeldt siden oktober. Det eneste, der hjælper mig, er at gå til kiropraktor. Det holder smerterne nogenlunde i ave, så jeg stadig kan gå. Sidst jeg var gravid, gik jeg ikke til kiropraktor det betød, at jeg ikke kunne gå i den sidste tid inden fødslen og desværre heller ikke i den første måneds tid efter. Men kiropraktoren hjælper virkelig med det værste. Går hver 14. dag her op til termin, ellers har det været ca. 1 gang i måneden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.