Nøj en smerte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
11 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg har været ude og rulle .... i regnvejr. Jeg ruller hver dag. Dog første gang i regn vejr, det gik galt og jeg væltede. Tror det var pga det var glat. 

Nå men jeg vælter altså ned og tager fra med hånden. Jeg har så nu afsindig ondt i håndledet, jeg ved godt i ikke er læger. Men kan det brække af det?  jeg gider ikke ulejlige vagtlæge osv hvis det ikke er noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

sommerfuglen82

Hvis du har taget fra med hånden og har virkelig ondt nu, så ville jeg nok råde dig til at tage forbi en skadestue..Hellere en gang for meget end en gang for lidt  
Go bedring

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

sommerfuglen82 skriver:

Hvis du har taget fra med hånden og har virkelig ondt nu, så ville jeg nok råde dig til at tage forbi en skadestue..Hellere en gang for meget end en gang for lidt  
Go bedring

Det gjorde jeg, idiotisk 

Hm, må jeg nok hellere så. Men det er vel forbi lægevagten først

Anmeld Citér

28. august 2016

AnoMom

Jeg brækkede håndleddet som barn 3 steder ved er fald hvor jeg tog fra med hånden. Den hævede op på 5 minutter til triple størrelse så min jakke måtte klippes op.  

kan også være en forstuvning. Men ville nok få det tjekket for en sikkerheds skyld

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Jeg brækkede håndleddet som barn 3 steder ved er fald hvor jeg tog fra med hånden. Den hævede op på 5 minutter til triple størrelse så min jakke måtte klippes op.  

kan også være en forstuvning. Men ville nok få det tjekket for en sikkerheds skyld

Vil jeg prøve . Jeg skal på til vagtlægen nu

Anmeld Citér

28. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Det er godt du kommer til lægen.

Jeg faldt for nogle år siden hvor jeg tog fra med hænderne. Jeg blev ved med at have ondt i den ene hånd, så jeg tog til læge fire dage efter faldet hvor jeg blev sendt på skadestuen og fik lagt hånden i gips fordi det kan tage op til 14 dage før man kan se om den knogle var brækket.  Det var den heldigvis ikke, men det var alligevel 10 dage hvor jeg følte mig handicappet.

Anmeld Citér

28. august 2016

Pianisten

Som radiograf, og dermed som en der har taget OCEANER af røntgenbilleder af brækkede håndled, så JA, du kan sagtens brække håndleddet af at tage fra med det. Det er netop derfor at 99% af de brækkede håndled opstår - fordi man tager fra på den måde som du med garanti har gjort. Kunne komme med en lang smøre af forskellige typer brud ved den slags fald (man er vel arbejdsskadet ), men håber selvfølgelig ikke for dig at det er brækket! 

Hold os endelig opdateret - og husk håndledsbeskyttere næste gang 

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Det er godt du kommer til lægen.

Jeg faldt for nogle år siden hvor jeg tog fra med hænderne. Jeg blev ved med at have ondt i den ene hånd, så jeg tog til læge fire dage efter faldet hvor jeg blev sendt på skadestuen og fik lagt hånden i gips fordi det kan tage op til 14 dage før man kan se om den knogle var brækket.  Det var den heldigvis ikke, men det var alligevel 10 dage hvor jeg følte mig handicappet.

Så det kan man ikke se med det samme? Eller hvad mener du

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg har brækket hånden  fire uger i gips 

Anmeld Citér

28. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Så det kan man ikke se med det samme? Eller hvad mener du

Ja, den knogle der sidder fra håndleddet og til tommelfingeren; det kan tage 14 dage, så de ligger hånden i gips i 14 dage, tager gipsen af og tjekker, og er den virkelig brækket får man gips på igen - det er i hvert fald sådan de Gør på Bornholm. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.