Fra flaske til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. august 2016

Anonym trådstarter

Halløj!

Jeg har et spørgsmål vedrørende overgangen til mad.. Jeg tænkte nemlig på om at det var okay at springe grød-fasen over (bortset fra som morgenmad) og servere rigtig mad, i mini bidder? 3 gange om dagen og med snacks indimellem? Og stadig supplere med flaske?

Dvs mere eller mindre blw, men hvor barnet bliver fodret med maden istedet? Eller er det for hårdt for maven? ��

PS. Barnet er 6 mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

Bissen

Anonym skriver:

Halløj!

Jeg har et spørgsmål vedrørende overgangen til mad.. Jeg tænkte nemlig på om at det var okay at springe grød-fasen over (bortset fra som morgenmad) og servere rigtig mad, i mini bidder? 3 gange om dagen og med snacks indimellem? Og stadig supplere med flaske?

Dvs mere eller mindre blw, men hvor barnet bliver fodret med maden istedet? Eller er det for hårdt for maven? ��

PS. Barnet er 6 mdr.

Jeg vil ikke anbefale små bider til et lille barn - så er der større sandsynlighed for at barnet får noget galt i halsen! Så hellere giv rigtig mad i store sykker, som barnet selv kan sidde med. Evt. Supplere med grød. 

Anmeld Citér

28. august 2016

Babilooo

Altså det kommer jo an på dit barns alder.

Grød er blødt og kommer ikke galt i halsen. Man kan komme olie i som er godt for hjernens udvikling osv. Og selv grød kan de have svært ved lige at affinde sig med i starten. 

Mine børn fik grød fra de var 4,5 mnd. De må ikke få kød osv før de er 6 mnd. Så alm. mad i små bidder er lidt svært hvis han er under 6 mnd. Der er jo ikke meget næring hvis det du i så fald må giver er små stykker agurk eller melon at tygge på... Jeg ville ikke have undværet grøden.

Anmeld Citér

29. august 2016

anonym12

Jeg synes sagtens du kan springe grøden over, men jeg ville ikke fodre med små bidder. Jeg ville give store stykker, som baby selv kan sidde med, af frygt for fejlsynkning. Men så kan du jo evt supplere med grød/most almindelig mad, hvis du ikke vil Blw.

Her har vi fulgt barnet. Fra 6-8 mdr sad han med alt med selv. Nu er han i en periode, hvor han ofte gerne vil spise min mad, og så "fodre" jeg. Dvs jeg fører mit rugbrød og så tager han bidder (det er ofte når vi ikke sidder ved bordet og så magter jeg ikke svineriet). Sidder han med åben mund når jeg giver ham hans ske/gaffel med bidder, så fodrer jeg og vil han selv.....ja så får han lov. Han spiser lige så meget som de store unger i hans sp og når der er adgang til mine boobs, så spiser han mindre fastføde. Det går jeg ærlig talt ikke på i. Han får lidt fiskeolie på ske, så jeg er sikker på at han får de essentielle fedtsyrer han skal have.

Anmeld Citér

29. august 2016

Newsence

hvis barnet kun får flaske ville jeg ikke springe grøden over. Dit barns mave skal have tid til at vænne sig til mere fast kost og dit barn kan nemt for maveproblemer som kan være meget smertefulde hvis du går over til alm. mad med det samme. 

derudover skal dit barn først lærer at synke og tykke mad. Grød kan være til hjælp her da barnet lærer nogle tunge teknikker til synkning af mere fast mad. 

under ingen omstændigheder vil jeg anbefale dig at gøre det uden først at have snakket med din sp. Hun kan nok give dig de bedste råd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.