Får hun nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.692 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. september 2009

Findusinde

Hej Hej

Laura er 14 dage gammel, og i de sidste dage, har hun spist mere eller mindre hele tiden. Der er gået max 1½ time imellem hvert måltid Jeg er kommet meget i tvivl om, om hun får nok? Hun tager godt ved, men sutter ikke så længe af gangen. Hun har fin afførring flere gange om dagen, og har våde bleer...
Er det bare mig der er hys?

Er det muligt at evt supplere med modermælkserstatning et par gange om dagen?

Og skal jeg snakke med sundhedsplejersken inden jeg starter op evt med MME?

Knus Annemette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

DortheSimonsen

Findusinde skriver:

Hej Hej

Laura er 14 dage gammel, og i de sidste dage, har hun spist mere eller mindre hele tiden. Der er gået max 1½ time imellem hvert måltid Jeg er kommet meget i tvivl om, om hun får nok? Hun tager godt ved, men sutter ikke så længe af gangen. Hun har fin afførring flere gange om dagen, og har våde bleer...

Knus Annemette

Hejsa.

Jeg ammede min dreng de første 4 uger. Han hang faktisk ved brystet hele tiden, og med meget korte pauser, også omkring 1½ i mellem hvert måltid.
Jeg talte med min sundhedsplejerske om det, og vi fandt ud af, at der ikke var nok næring i min mælk. Giver du dit barn narresut? Nogle børn har bare et stort suttebehov, og derfor vil de gerne være ved brystet meget af tiden.

Det anbefales at man snakker med sundhedspl. inden man går igang med MME.
Om man kan supplere med MME og samtidig amme ved jeg faktisk ikke.
Jeg stoppede med at amme med det samme jeg fik grønt lys for det.

Håber du kan bruge dette til noget

Anmeld

30. september 2009

Findusinde

DortheSimonsen skriver:

Hejsa.

Jeg ammede min dreng de første 4 uger. Han hang faktisk ved brystet hele tiden, og med meget korte pauser, også omkring 1½ i mellem hvert måltid.
Jeg talte med min sundhedsplejerske om det, og vi fandt ud af, at der ikke var nok næring i min mælk. Giver du dit barn narresut? Nogle børn har bare et stort suttebehov, og derfor vil de gerne være ved brystet meget af tiden.

Det anbefales at man snakker med sundhedspl. inden man går igang med MME.
Om man kan supplere med MME og samtidig amme ved jeg faktisk ikke.
Jeg stoppede med at amme med det samme jeg fik grønt lys for det.

Håber du kan bruge dette til noget

Hejsa

Tusind tak for svar..   Syns godt nok det er hårdt at hun er ved bryst mere eller mindre hele tiden.
Jeg er rigtig bange for at der ikke er nok næring i min mælk, og det gør mig rigtig ked af det hvis grunden til hun er ligger ved bryst er fordi hun konstant er sulten.
Ja, hun får narresut. Ikke alitd den har lige stor interesse...

Min sundhedspl. kommer heldigvis på fredag, men syns godt nok der er lang tid til fredag hvis det er fordi min lille Laura konstant er sulten...

Må prøve at snakke med hende omkring hvad jeg lige gør..

Har lige et andet spørgsmål.. Din dreng, havde han også perioder i løbet af dagen, hvor han bare virkede rigtig utilfreds? krummer ryggen bagover som en flitsbue, og køre rundt med arme og ben? Er lidt bange for det igen kan have noget at gøre med min amning? Måske hun får for meget luft med ned, så det er der der trykker i hendes lille krop?

Knus

Anmeld

30. september 2009

SAL

Findusinde skriver:

Hej Hej

Knus Annemette

Kan godt forstå du er bekymret for om hun får nok hos dig...Men det hun højst sandsynligt er i gang med er at sætte din produktion i vejret - det gør hun ved at spiser hyppigt!  Målet er jo, at du skal producere lige den mængde som din datter har brug for! Jeg tror ikke du ska være bekymret - men snak med sp om det og se om hun ikke hat taget på - for så er alt jo som det skal være

Anmeld

30. september 2009

DortheSimonsen

Findusinde skriver:

Hejsa

Tusind tak for svar..   Syns godt nok det er hårdt at hun er ved bryst mere eller mindre hele tiden.
Jeg er rigtig bange for at der ikke er nok næring i min mælk, og det gør mig rigtig ked af det hvis grunden til hun er ligger ved bryst er fordi hun konstant er sulten.
Ja, hun får narresut. Ikke alitd den har lige stor interesse...

Min sundhedspl. kommer heldigvis på fredag, men syns godt nok der er lang tid til fredag hvis det er fordi min lille Laura konstant er sulten...

Må prøve at snakke med hende omkring hvad jeg lige gør..

Har lige et andet spørgsmål.. Din dreng, havde han også perioder i løbet af dagen, hvor han bare virkede rigtig utilfreds? krummer ryggen bagover som en flitsbue, og køre rundt med arme og ben? Er lidt bange for det igen kan have noget at gøre med min amning? Måske hun får for meget luft med ned, så det er der der trykker i hendes lille krop?

Knus

Ja, det gjorde han.
Jeg tror det var fordi han enten ikke var mæt, eller havde meget luft i maven.

Men ved det ikke helt.

Anmeld

30. september 2009

kiroo

symtes du skal tjekke ammenet.dk, der er masser af råd, men syntes du skal give det en chance..

Anmeld

1. oktober 2009

Knudsen

Jeg kan godt forstå at du bliver bekymret, da vi jo ikke har en måler på brysterne og ikke kan se hvormeget de små spiser..
Jeg synes også, at du skal prøve at give det en chance..
Ondt i maven er meget almindeligt i de første 3 mdr og Laura kan reagere på det du spiser, luft i maven, det er også muligt at hendes tarme endnu ikke er helt modnet, der er så mange ting der kan spille ind..
Det er også muligt, at hun ikke kan have så meget i sin mave ad gangen og derfor spiser tit.. 
Eller at hun kun får det tynde mælk og ikke når til det fede og derfor hurtigt bliver sulten igen.. Jeg ville nok prøve at lægge hende til det bryst som virker mest tomt først og derefter skifte over til det andet bagefter..
Det er meget forskelligt hvor tit de små spiser, vores datter spiste hver 3. time i løbet af dagen og hver ½ time om aftenen og kom hurtigt over på en aften flaske. Hvor vores søn nu spiser hver 2 til 2½ time og engang i timen om aftenen..

Undskyld nu blev indlægget lidt langt.. Men få en god snak med din sundhedsplejerske om det og find frem til den bedste løsning for dig og din datter.

Knus

Anmeld

3. oktober 2009

Barbamama

Altså min pige ville have mad lige så ofte og sked også mange gange om dagen. Min sundhedsplejerske sagde at hun havde ondt i maven og bad om mad fordi hun havde et større suttebehov end madbehov og at hendes tarme var på overarbejde. Jeg måtte give hende mad hver 3.time. Uhh det var hårdt i starten for hun skreg som en åndssvag men hun døjede virkelig meget med maven. Har du prøvet med en sut? Vi fandt en rigtig god rytme hvor der så gik 2,5 time mellem hver amning og alle de lortebleer og ondt i maven-skrigeture stoppede. Dejligt for os begge og jeg kunne slappe mere af for jeg var nemlig også i tvivl om hun fik nok. Men prøv at ringe til din sundhedsplejerske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.