uvaskede gulerødder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.893 visninger
7 svar
12 synes godt om
26. august 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Okay jeg har lige været igennem hygiejne osv i forbindelse med min uddannelse...

Der fik vi af vide at en af de allerfarligste bakterier vi har er jordbakterier...

jeg kan intet finde via google lige nu...

men sønnen siger at hans gulerødder var snavsede i BH og nu kaster han op og er varmere end hvad jeg vil tilskrive varmen...

han kan ikke holde vand nede...

er i gang med at koge og køle vand for det plejer at være noget han kan holde nede når han har kvalme og opkast ellers...

men nu er jeg da bekymret...

hvornår skal jeg være sådan rigtig bekymret?...

termometer er kun til numsen så det vil jeg gerne vente med til allersidste udvej hvis han er ved at brænde op...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2016

Ciss

Jeg har hørt det samme som dig - men jeg tror ikke, man dør af det. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om det - men jeg har hørt om folk som er blevet dårlig og har kastet op. Det kan jo faktisk også være farlig i enkelte tilfældigvis.  Derimot har min mor altid inprentet mig, at det er superviktigt at vaske sår, som har været i kontakt med jord.

Jeg ved ikke, om der virkelig finnes en jordbakterie eller om det er en samlebetegnelse for de mange jordlevende bakterier.

Nu er jeg ikke utdannet i dette, men jeg følger med og ser, hvilke svar du får. God bedring til drengen! 

Anmeld Citér

26. august 2016

Wampires

Ciss skriver:

Jeg har hørt det samme som dig - men jeg tror ikke, man dør af det. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om det - men jeg har hørt om folk som er blevet dårlig og har kastet op. Det kan jo faktisk også være farlig i enkelte tilfældigvis.  Derimot har min mor altid inprentet mig, at det er superviktigt at vaske sår, som har været i kontakt med jord.

Jeg ved ikke, om der virkelig finnes en jordbakterie eller om det er en samlebetegnelse for de mange jordlevende bakterier.

Nu er jeg ikke utdannet i dette, men jeg følger med og ser, hvilke svar du får. God bedring til drengen! 

tak for svar :)

lige nu ligger han på sofaen med fjernsyn, en spand og vil have dynen på som tryghed da han ikke må have sin bamse når han kaster op...

bamsen er allerede gammel og tør ikke risikere at vaske den alt for mange gange i vaskemaskinen.. vi kan ikke få en ny da den er fra Sagnlandet i Lejre og de har ikke den model længere...

han har svært ved at snakke rigtigt og blev blød i benene lige før da vi havde vasket hænder...

Anmeld Citér

26. august 2016

Ciss

tak for svar

lige nu ligger han på sofaen med fjernsyn, en spand og vil have dynen på som tryghed da han ikke må have sin bamse når han kaster op...

bamsen er allerede gammel og tør ikke risikere at vaske den alt for mange gange i vaskemaskinen.. vi kan ikke få en ny da den er fra Sagnlandet i Lejre og de har ikke den model længere...

han har svært ved at snakke rigtigt og blev blød i benene lige før da vi havde vasket hænder...

Man mister jo kræftene rigtig hurtigt,  når man kaster op. Håber, det snart er overstått! 

Anmeld Citér

26. august 2016

Rockertand

Wampires skriver:

Okay jeg har lige været igennem hygiejne osv i forbindelse med min uddannelse...

Der fik vi af vide at en af de allerfarligste bakterier vi har er jordbakterier...

men sønnen siger at hans gulerødder var snavsede i BH og nu kaster han op og er varmere end hvad jeg vil tilskrive varmen...

er i gang med at koge og køle vand for det plejer at være noget han kan holde nede når han har kvalme og opkast ellers...

termometer er kun til numsen så det vil jeg gerne vente med til allersidste udvej hvis han er ved at brænde op...

Børn må ikke få noget med risiko for jordbakterier indtil de er 1 år, men derefter burde der ikke være problemer.

Jeg er af en generation, hvor vi spiste jord med fingrene som små babyer, og det var fint, fik dyppet sutten i honning hele tiden og sad som baby på græsplænen med en nyopgravet gulerod, som mine forældre bare lige havde tørret af i blusen. Du skal selvfølgelig følge de nye retningslinjer, men tag det afslappet og søg læge, hvis han bliver sløv og glem de jordbakterier!

Anmeld Citér

26. august 2016

Sandratoft

Wampires skriver:

Det kan være rigtig svært st vide hvad der har gjort din søn syg, måske er det gulerødderne, måske er det ikke. 

Var faktisk ikke rigtig klar over at jord var  farligt, i sommers sad mig og min datter i min svigerfars køkkenhave og gravede gulerødder op, tørrede dem af og spiste dem. Der er ikke sket noget endnu  det eksempel kan du selvf ikke bruge til så meget, men ville bare sige at beskidte gulerødder ikke altid behøves være farlige. 

Anmeld Citér

26. august 2016

Wampires

Vil bare lige fortælle at det helt klart har været noget han har haft spist...

det er ovre igen...

Han har spist 2*toastbrød med pålægschokolade, en halv portion pasta og kogte pølser fra vores tallerkner, en chokoladefrø, og en ispind...

intet problem...

han har også drukket en halv flaske vand...

mange tak for alle svarene :)

man bliver bare lidt hønemor ind imellem ;)

Anmeld Citér

27. august 2016

Wampires

og idag er der så kommet feber til...

lige nu kun på 38.3 men stadig nok til appetitten er meget lille...

han er også blevet helt vildt snottet...

han pudser næse en gang hvert kvarter eller oftere...

så nu sidder jeg bare og tænker om der alligevel er noget værre i gang i den lille mand...

Vi holder slevfølgelig øje med temperatur og om appetitten bliver helt væk for så er det slemt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.