Hjælp mig lige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. september 2009

Anonym trådstarter

Vi står økonomisk og er ret meget på røven. Vi er gift, og jeg er på kontanthjælp, og eftersom at manden min tjener flere penge end jeg, er min KH blevet sat ned. Nu er spørgsmålet så, og jeg vil blive set som enlig forsørger hvis vi ikke længere bor på samme adresse, eller om det vil hjælpe hvis vi glemmer alt om ægteskabet og bliver skilt. Jeg har prøvet at lede nettet tyndt, men kan intet finde.
'

Håber i kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Vi står økonomisk og er ret meget på røven. Vi er gift, og jeg er på kontanthjælp, og eftersom at manden min tjener flere penge end jeg, er min KH blevet sat ned. Nu er spørgsmålet så, og jeg vil blive set som enlig forsørger hvis vi ikke længere bor på samme adresse, eller om det vil hjælpe hvis vi glemmer alt om ægteskabet og bliver skilt. Jeg har prøvet at lede nettet tyndt, men kan intet finde.
'

Håber i kan hjælpe.

Jeg er næsten helt sikker på at I skal være skilt og bo hver for sig...ikke bare en af dem.
Udover det, så skal din mand have en rigtig bolig, for de holder øje med Jer eller også gør andre og så kan det blive rigtig dyrt.
Mon ikke der er en anden løsning at skulle igennem sådan et cirkus med skilsmisse og to hjem og på bundlinien så vil den ekstra husleje nok æde mere end det giver at du får det mere i kh...kan du ikke få noget arbejde eller starte i udd? Det er et dårligt træk at begynde at snyde, det tror jeg kun ender med at komme skidt igen..og kan man leve medd et?
held og lykke...

Knus Eva...

Anmeld

30. september 2009

Anonym trådstarter

Hej. Jeg ønsker ikke at snyde systemet. Men blot høre om det ville hjælpe os økonomisk ikke at være gift længere, eller at den ene part flytter.

Anmeld

30. september 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Hej. Jeg ønsker ikke at snyde systemet. Men blot høre om det ville hjælpe os økonomisk ikke at være gift længere, eller at den ene part flytter.

Jamen det gør det da hvis I bliver skilt...men er det ikke drastisk...tænker lidt at kh vel ikke er noget man skal have i lang tid eller?
Åh, det er svært at svare når ikke man ved noget.
men bliver I skilt, så kan du få fuld kh, hvor mærkeligt det end er...
Held og lykke..
Knus..

Anmeld

30. september 2009

FrkT

HVIS I vil gøre en af de ting for at det kan hjælpe på jeres økonomi (og det vil jeg KUN råde dig til hvis det ser helt sort ud, og du regner med at skulle være på kontanthjælp længe!), så er det eneste der har betydning for din kontanthjælp om hvorvidt I er gift eller ej. Er I ikke gift (men bor evt. sammen), så skulle du få fuld kontanthjælp - dog ikke som enlig forsørger, men bare som "almindelig" forsørger. Problemet i det, hvilket jeg selvfølgelig synes er noget pis, er, at ved det at I er gift, så har I forsørgerpligt overfor hinanden, og de kan derfor sætte din kontanthjælp ned, eller endda fjerne den helt. De regner ud på hvad din mand tjener, og tilsammen (EKSKLUSIV forsørgertillæg, som jeg ikke lige ved hvad ligger på) må I faktisk kun tjene det der svarer til 2x kontanthjælp. Dvs. at det din mand tjener mere end størrelsen på din kontanthjælp, det bliver trukket fra din kontanthjælp. Så hvis din man fx tjener 20000 efter skat, så tager de (stort set altid i hvert fald) hele din kontanthjælp, for så tjener din mand nok til at forsørge jer begge, efter deres standarder altså.

Jeg ved det fordi min forlovede jo er på kontanthjælp, og vi ville gerne have været gift sidste år, men fandt i sidste øjeblik ud af, at hvis vi blev gift ville de tage ca. halvdelen af hans kontanthjælp væk, fordi jeg ville få forsørgerpligt overfor ham og min løn var/er højere end satsen på kontanthjælp. Og jeg siger så bare; sygt system!

Anmeld

30. september 2009

Mira0911

Anonym skriver:

'

Håber i kan hjælpe.

Lige et sidespring - Sorry...

Hvor meget får du af kommunen før skat? Når i nu er gift?

Vi har altid fået afvide, at jeg mister alt fra kommunen...

Anmeld

30. september 2009

Ni-ko-li-ne

jeg synes du skal prøve at se om dette ikke kan løses uden at flytte eller blive skilt. Måske jeres bank kan hjælpe jer en kort periode, eller måske er der udgifter i kan skære væk? eller måske kan du finde job og slippe fro KH og kommunens styring....

det ville bare være trist at skulle skilles eller flytte

Anmeld

30. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg bliver nødt til at være ærlig, når jeg læser dit indlæg.

Du virker som en ressourcefuld person, når du leder nettet tyndt efter løsninger på din finansielle situation, via snyd. Det ER snyd at omgåes systemet på den måde du ønsker at gøre og absolut ikke en optimal situation at splitte en familie op på den måde.
Men når du må være en ressoucefuld person, MÅ der være et eller andet job eller uddannelse for dig derude! Brug din energi på det, i stedet for at tænke på, hvordan du kan omgåes systemet, for at få flere penge.

Vi har alle en hylde - det er bare at finde den og din er også derude et sted Med en samlet familie! Og god samvittighed.

Held og lykke!

Anmeld

30. september 2009

Nova's mor

Zafir skriver:

Jeg bliver nødt til at være ærlig, når jeg læser dit indlæg.

Du virker som en ressourcefuld person, når du leder nettet tyndt efter løsninger på din finansielle situation, via snyd. Det ER snyd at omgåes systemet på den måde du ønsker at gøre og absolut ikke en optimal situation at splitte en familie op på den måde.
Men når du må være en ressoucefuld person, MÅ der være et eller andet job eller uddannelse for dig derude! Brug din energi på det, i stedet for at tænke på, hvordan du kan omgåes systemet, for at få flere penge.

Vi har alle en hylde - det er bare at finde den og din er også derude et sted Med en samlet familie! Og god samvittighed.

Held og lykke!

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.