Tragtbryst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.019 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. august 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen!

Er der nogen herinde der kender noget til "tragtbryst"? Jeg har haft en mistanke om at min søn har det, siden han blev født og det har vi så også fået "konstateret" nu... Han har tragtbryst.

Er der nogen her der kan dele sin viden omkring det? Har læst lidt, men det kunne være dejligt med lidt mere viden omkring det?

f.eks med operation? Pris? O.s.v  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2016

Mo9ca

Hej allesammen!

Er der nogen herinde der kender noget til "tragtbryst"? Jeg har haft en mistanke om at min søn har det, siden han blev født og det har vi så også fået "konstateret" nu... Han har tragtbryst.

Er der nogen her der kan dele sin viden omkring det? Har læst lidt, men det kunne være dejligt med lidt mere viden omkring det?

f.eks med operation? Pris? O.s.v  

Min nevø har tragtbryst men det er ikke voldsomt meget, så han lever med det uden komplikationer. Operation har aldrig været på tale i hans tilfælde og han føler sig ikke hæmmet af det, selvom det er nemt at se.

Mvh. M

Anmeld Citér

24. august 2016

MomToBe-2017

Jeg blev selv født med tragtbryst, og da jeg kom i  mine teenage år begyndte det at genere mig rigtig meget, jeg fik enormt trykken for brystet når jeg dyrkede sport, fik tryk mærker når jeg havde lagt på maven på et hårdt underlag osv, jeg snakkede tit med mine forældre om at det generede mig, men de tog det ikke rigtig seriøst og mente bestemt ikke at jeg skulle opereres for det, men da jeg blev omkring de 15-16 år gik det mere op for dem at det virkelig Generede mig, så vi fik en snak med lægen og jeg blev henvist til Skejby sygehus, jeg er blevet opereret en del gange os i en meget ung alder, men fy for hulan jeg har aldrig i mit liv oplevet noget så forfærdeligt og smerte fuldt. Så et eller andet sted er jeg glad for at jeg ikke fik det gjort alt for tidligt, og selvfølgelig at jeg selv ønskede det og ikke fik det presset ned over hovedet. Jeg står så idag i en alder af 25 og har ikke fået mine ribben rettet fuldt ud - for jo yngre man er jo bedre bliver resultatet da knoglerne stadig er lidt bløde, men det er så til gengæld ikke noget som jeg overhovedet er generet af mere, og havde os muligheden for at blive opereret igen, men det takkede jeg pænt nej til da det efter min mening ikke er en operation man frivilligt siger ja til to gange. Nå men undskyld det lange indlæg - det jeg enlig bare vil sige med det er at jeg ikke syntes at du skal gøre noget så længe han ikke selv er stor nok til at fortælle om det genere ham, nogen lever fint med det, både min far og storebror har det og min far er tidligere Pro bokser og har aldrig døjet med det, heller ikke min bror. Mener at det bedste alder er op til omkring de 11 - 12 år og der har han jo rig mulighed for at fortælle dig hvis det er et problem.

Hvis det er noget han kommer til at døje med så skulle du meget gerne blive henvist og ikke betale selv. Og vil os sige at det samme er gældende hvis lægen vuderer at det er et slemt tilfælde af det hvor det evt går ind og trykker på organerne som det gjorde i mit tilfælde.

stort kram her fra 

Anmeld Citér

24. august 2016

Neptun

Hej med dig.

Min datter har også tragtbryst. Lægen siger at det ikke har nogen betydning fysisk, men at det er rent kosmetisk. Så vi har valgt ikke at få gjort noget ved det.

Nu skal vi snart til undersøgelse hos lægen og regner med at få en status på det der.

Hvad siger jeres læge omkring det? Har det en betydning fysisk, er det i mild eller svært grad?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.