Donere sine æg?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

909 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg er i en alder af 27 og har 1 dejlig søn. Jeg er gift med en 15 år ældre mand og vi er helt enige om at vi ikke skal have flere børn. 

Jeg er også enig med mig selv om at jeg heller ikke vil have flere børn hvis vi en dag skilles (hvilket selvfølgelig ikke sker )

Men - Jeg har jo mange æg som måske andre kunne bruge godt af. Så vi har snakket meget om ægdonation. 

Er der nogen herinde som har prøvet det eller har erfaringer? Er det en lang og dyr proces ?

gode råd søges (

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2016

MediaAnarchy

Anonym skriver:

Jeg er i en alder af 27 og har 1 dejlig søn. Jeg er gift med en 15 år ældre mand og vi er helt enige om at vi ikke skal have flere børn. 

Jeg er også enig med mig selv om at jeg heller ikke vil have flere børn hvis vi en dag skilles (hvilket selvfølgelig ikke sker )

Men - Jeg har jo mange æg som måske andre kunne bruge godt af. Så vi har snakket meget om ægdonation. 

Er der nogen herinde som har prøvet det eller har erfaringer? Er det en lang og dyr proces ?

gode råd søges (

Det er en rigtig fin gestus.

Jeg er ikke ekspert på området, men her er lidt info.

Fra første juli i år er honoraret pr donation steget til 7000 kroner mener jeg. Det vil sige, at du modtager 7000 for en donation.

Jeg ahr ikke doneret æg, men jeg har prøvet at få taget æg ud. Det er smertefuldt og kræver en syge dag, den dag æggene bliver fjernet.

Der mangler æg i systemet, hvert år er der over 500 par som ønsker ægdonation, men det er kun omkring 200 der modtager æg.

Jeg tror, I skal kontakte en fertilitetsklinik for nærmere info.

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg vidste ikke man fik penge for det! 

Jeg ville bare gøre det for at hjælpe andre som ikke selv kan. 

Men ja, det bedste er måske bare at tage til en klinik. De kan nok svare på alle spørgsmålene 

Anmeld Citér

24. august 2016

FrkC

Vil bare lige sige, det er ikke nødvendigvis smertefuldt at få taget æg ud :) Jeg havde overhovedet ikke ondt .. Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde :)

Ellers ved jeg ingenting om ægdonation ;) 

Superflot tanke/ide 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.