Til jer der har været i SF om samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
5 svar
4 synes godt om
19. august 2016

Anonym trådstarter

Min eks og jeg kan slet ikke blive enige om samvær. Han skriver bare, når han alligevel er i nærheden og så kommer han lige og tager ham et par timer eller 3. Det sker ca. en gang om måneden. 

Jeg overvejer kraftigt at tage kontakt til SF, fordi jeg er ved at gå til af de her tilfældige besøg, der sker, når det lige passer ham. 

Jeg ved godt, at de ikke kan tvinge ham till samvær, men kan de sige, at det fx skal være hveranden lørdag i nogle timer? Sådan så jeg kan planlægge mit liv og ikke pludselig skal sidde med dårlig samvittighed, fordi jeg ikke tager fri for arbejde, fordi han vil se den lille i et par timer tirsdag formiddag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2016

alenemor42

Du kunne evt. Starte med at sige til ham at der skal laves faste aftaler for selvfølgelig skal du ikke tage fri for at han lige pludselig har lyst til samvær. Selvfølgelig skal du kunne planlægge jeres liv.

Vil han ikke det så sig til ham at det så må igennem statsforvaltningen 

Han må rette ind efter dine arbejdstider osv.

Anmeld Citér

19. august 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Du kunne evt. Starte med at sige til ham at der skal laves faste aftaler for selvfølgelig skal du ikke tage fri for at han lige pludselig har lyst til samvær. Selvfølgelig skal du kunne planlægge jeres liv.

Vil han ikke det så sig til ham at det så må igennem statsforvaltningen 

Han må rette ind efter dine arbejdstider osv.

Det har jeg prøvet, men han forstår desværre ikke min problematik. 

Anmeld Citér

19. august 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Så ville jeg tage det i statsforvaltningen 

Anmeld Citér

19. august 2016

Guldlok88

Tag i statsforvaltningen.. 

Anmeld Citér

19. august 2016

FruK

Det behøver han ikke at forstå. Du kan bare sige nej. Han har ikke krav på noget, når I ikke har fået fastsat samvær.

Jeg ville nok sige til ham, at han er velkommen til at fortsætte som han gør, men fremover siger du nej, når det ikke passer i jeres planer. Og bruger f.eks. ikke ferie på at han pludselig vil kigge forbi. Hvis det tilfældigvis lige passer, så fint - ellers sig nej.

Og er han utilfreds med det, så kan han jo søge om samvær - så får han nogle faste dage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.