Fader ønsker samvær, aldig været i barnets liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. august 2016

Anonym trådstarter

Kan en fader få samvær med hans barn på 1-3 år selvom fader aldrig har været inde over barnets liv før?

Det vil ikke være weekender der vil være på tale om fra dag 1?

Fader står på papirerne som værende fader til barnet. 

Vil faders ret til at se barnet nogensinde frafalde? Hvis ikke fader ønsker samvær lad os sige de første 3 år?

Vil gerne i bakker jeres udtalelse op om fakta og links hertil. 

På forhånd tak for input. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2016

Smusen

Profilbillede for Smusen
Anonym skriver:

Kan en fader få samvær med hans barn på 1-3 år selvom fader aldrig har været inde over barnets liv før?

Vil faders ret til at se barnet nogensinde frafalde? Hvis ikke fader ønsker samvær lad os sige de første 3 år?

Jeg har læst på nettet, at der oftest skal være tale om 5 år uden kontakt før samværsretten frafalder. 

Der vil ikke være tale om samvær en hel weekend fra start af, da de først skal lære hinanden at kende. Måske starte med et par timer om ugen og så langsomt mere og mere. 

Anmeld Citér

19. august 2016

Leneur

Anonym skriver:

Da jeg var rumlen igennem med biofar, fik jeg at vide at han altid kunne søge samvær men selvfølgelig ikke så det startede med overnatning. Der var rådet at det var en ugentlig opstart som så skulle trappes op hen ad vejen. Der var min datter ca 2 år. Han bakkede så ud igen, da jeg ikke ville have ham i mit hjem og også synes det skulle være overvåget samvær, da jeg ikke mente han kunne tage vare på hende, så det blev han noget harm over. Nu er hun snart 7 år og har stadig ikke mødt sin biofar.

Vi har så en klokkeklar aftale at han holder sig væk og vi ikke modtager børnepenge fra ham. Og indtil videre vil han stadig hellere spare de penge end at se sin datter og ja mange siger at det da er bedst at børn også kender sit fædrene ophav men i vores tilfælde er det bedst ikke at kende ham pga mange ting. 

Anmeld Citér

19. august 2016

Leneur

Leneur skriver:

Da jeg var rumlen igennem med biofar, fik jeg at vide at han altid kunne søge samvær men selvfølgelig ikke så det startede med overnatning. Der var rådet at det var en ugentlig opstart som så skulle trappes op hen ad vejen. Der var min datter ca 2 år. Han bakkede så ud igen, da jeg ikke ville have ham i mit hjem og også synes det skulle være overvåget samvær, da jeg ikke mente han kunne tage vare på hende, så det blev han noget harm over. Nu er hun snart 7 år og har stadig ikke mødt sin biofar.

Vi har så en klokkeklar aftale at han holder sig væk og vi ikke modtager børnepenge fra ham. Og indtil videre vil han stadig hellere spare de penge end at se sin datter og ja mange siger at det da er bedst at børn også kender sit fædrene ophav men i vores tilfælde er det bedst ikke at kende ham pga mange ting. 

Og har lige været inde og læse på STF at det kun er i særlige tilfælde at de ikke vil give samvær til far, bla ustabilitet, han er voldelig eller misbruger eller efter barnets eget ønske. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.