Hvor meget sover jeres babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2016

Anonym trådstarter

Har den skønneste lille baby på 2 1/2 mdr. 

Men nogle gange kan jeg godt være lidt nervøs for, at hun sover for meget..  Min sundhedsplejerske kalder hende for et pragt eksemplar, og det burde jeg jo lytte til, men kan ikke lade være med at være lidt bekymret.

Hun er lige gået i seng nu her kl 19. Hun sover allerede helt igennem, så jeg hører ikke noget til hende før i morgen tidligt kl 6. Så`en har det i hvert fald været i 1 1/2 uge nu. 

Så skulle man jo så mene, at hun var super frisk når hun vågnede. Det er hun også, men efter 1 1/2 time, begynder hun at vise tegn på at ville sove igen, så hun bliver puttet.

Der sover hun ca 45 min., hvor efter vi så kører storesøster i børnehave. Vi er ca hjemme igen kl 9, hvor hun får en ren ble, vi snakker lidt og hun får en flaske. Mellem 9.30 - 10 er hun helt færdig hvor vi går en tur, og hun falder i søvn. Her tager hun som regel 4-4 1/2  time. Herefter får hun mad, puslet, snakker lidt, og vi henter storesøster.

Omkring kl 16 - 16.30 bliver hun putter igen, og her sover hun til omkring 17.30.

Hun får mad, vi snakker, hygger og ja, kl ca 19 går vi op og læser godnat historie sammen med storesøster, hvor hun får sin natflaske. 

Så hun sover et sted omkring 16-18 timer i døgnet..

Kan slet ikke huske hvor meget storesøster sov i den alder, men når jeg googler det, så lyder det som om, at hun sover for meget..

Så hvor meget sover jeres så på samme alder??

Ville i være bekymret, eller ville i bare nyde det, og tro på hvad sundhedsplejersken sagde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2016

Berta

Anonym skriver:

Har den skønneste lille baby på 2 1/2 mdr. 

Men nogle gange kan jeg godt være lidt nervøs for, at hun sover for meget..  Min sundhedsplejerske kalder hende for et pragt eksemplar, og det burde jeg jo lytte til, men kan ikke lade være med at være lidt bekymret.

Hun er lige gået i seng nu her kl 19. Hun sover allerede helt igennem, så jeg hører ikke noget til hende før i morgen tidligt kl 6. Så`en har det i hvert fald været i 1 1/2 uge nu. 

Så skulle man jo så mene, at hun var super frisk når hun vågnede. Det er hun også, men efter 1 1/2 time, begynder hun at vise tegn på at ville sove igen, så hun bliver puttet.

Der sover hun ca 45 min., hvor efter vi så kører storesøster i børnehave. Vi er ca hjemme igen kl 9, hvor hun får en ren ble, vi snakker lidt og hun får en flaske. Mellem 9.30 - 10 er hun helt færdig hvor vi går en tur, og hun falder i søvn. Her tager hun som regel 4-4 1/2  time. Herefter får hun mad, puslet, snakker lidt, og vi henter storesøster.

Omkring kl 16 - 16.30 bliver hun putter igen, og her sover hun til omkring 17.30.

Hun får mad, vi snakker, hygger og ja, kl ca 19 går vi op og læser godnat historie sammen med storesøster, hvor hun får sin natflaske. 

Så hun sover et sted omkring 16-18 timer i døgnet..

Kan slet ikke huske hvor meget storesøster sov i den alder, men når jeg googler det, så lyder det som om, at hun sover for meget..

Så hvor meget sover jeres så på samme alder??

Ville i være bekymret, eller ville i bare nyde det, og tro på hvad sundhedsplejersken sagde?

Jeg ville slet ikke være bekymret. Hvis hun ellers er vågen og frisk når hun er vågen. Og tager på som hun skal så lad hende endelige sove.

Mine børn er også sove børn. Især den store sov meget som lille - og det gør han i øvrigt stadig. Han sov også som du beskriver i den alder - bortset fra at han lige vågnede kort 1-2 gange om natten for at spise men lagde sig til at sove igen med det samme. 

Nu i en alder af knap 3 år sover han stadig 13-14 timer i døgnet. Det er bare hans behov. 

Nyd det. Det er skønt. (Og det kan ændre sig igen)

Anmeld Citér

17. august 2016

ninibadini

Min dreng sov også meget i den alder, og gør det stadig. I den alder sov han typisk fra 21 til 9 med en eller to flasker under natten. Så var han vågen 1½ time (det er åbenbart en magisk grænse for hvor længe man kan være frisk i den alder ), sov fra 10.30 til 15.30, sov igen 17-18 og var vågen indtil putning. Så han sov også omkring 18 timer i døgnet. Han tog fint på og udviklede sig hurtigt. Så vi var bare glade. Nu i en alder af 8 mdr sover han stadig 15-16 timer i døgnet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.