Hvordan putter i jeres bebser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
4 svar
2 synes godt om
16. august 2016

ZeynepArican

Hejsa.

Jeg har en datter på 1 mdr der har svært ved at falde i søvn selv når jeg ligger hende i sengen. Hun hyler som pisket når jeg forsøger gang på gang . Hvordan gør i andre?

Hun bliver ammet og bliver suppleret med mme. Når hun har fået flaske og bøvset af nusser vi lidt, så hun falder til ro efterfølgende bliver hun lagt i seng. Der går ikke mere end 1-2 minutter før hun hyler. Præver at vænne hende til sutten, men den smider hun hurtigt fra sig. Hun vil kun sove når hun bliver lagt til brystet efterfuldt af flasken. Nogen der oplever nogen lign? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

migxher

Det er helt normalt din baby kommer fra 9 trygge måneder inde i din mave, kunne høre din stemme og hjerteslag. For så at komme ud i en kæmpe verden. Selvfølgelig vil hun ikke ligge alene tryghed og nærhed er vejen frem. Også hvis det betyder at falde i søvn ved brystet. Min søn sov ikke alene de første 4 måneder. Der lå han i mine eller fars arme.

Anmeld Citér

16. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Vores er fire måneder. Fra hun var spæd har hun kunnet ligge alene, både i løbet af dagen og når hun skal sove. I starten lod vi hende blot sove når og hvor hun ville - gerne i armene på os eller et tæppe ved siden af. Lynhurtig "valgte" hun selv sin sengetid - så nu får hun mad sidste gang kl. 19 - ren ble - en lille sang, og så ligger vi hende faktisk bare fra os og kysser godnat og går. Nogle gange snorker hun med det samme. Andre gange ligger hun lige og pludrer 10-15 minutter. Puha, jeg håber godt nok at det fortsætter

Når jeres er så lille, ville jeg blot tilbyde hende den tryghed og nærkontakt hun beder om - og så løbende se om ikke hun bliver bedre og bedre til at ligge selv...

Anmeld Citér

16. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
ZeynepArican skriver:

Hejsa.

Jeg har en datter på 1 mdr der har svært ved at falde i søvn selv når jeg ligger hende i sengen. Hun hyler som pisket når jeg forsøger gang på gang . Hvordan gør i andre?

Hun bliver ammet og bliver suppleret med mme. Når hun har fået flaske og bøvset af nusser vi lidt, så hun falder til ro efterfølgende bliver hun lagt i seng. Der går ikke mere end 1-2 minutter før hun hyler. Præver at vænne hende til sutten, men den smider hun hurtigt fra sig. Hun vil kun sove når hun bliver lagt til brystet efterfuldt af flasken. Nogen der oplever nogen lign? 

De første 2 mdr sov min datter næsten udelukkende på mig om dagen, og hun blev vugget i søvn, enten i arm eller i liften, hver aften indtil hun blev 4 mdr. Først der lærte hun at falde i søvn selv i sengen.

Din datter har behov får nærhed og tryghed når hun skal sove mens hun er så lille. Verden er ny og stor, og hun kommer lige inde fra den trygge varme hule i din mave, så når hun lugte dig og høre dit hjerte banke bliver hun tryg.

Anmeld Citér

16. august 2016

Camellia

Min søn på 10 uger havde/har det på samme måde. Om dagen vågner han typisk også når vi ligger ham, medmindre vi først ligger ham når han er i dyb søvn. 

Om natten har han efterhånden fundet rytmen, men han vågnede meget i starten. Vi tog ham op, fik ro på i favn og lagde ham efterfølgende.. Jeg lå tæt på ham, med en hånd på hans mave og nu er han nem og putte om aftenen og falder i søvn i hans seng,efter natamning. Tålmodighed er vejen frem - selvom det er hårdt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.