Skifte job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

862 visninger
4 svar
2 synes godt om
16. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg har et arbejde jeg elsker meget højt og får så meget god energi af, at gå på arbejde. Men nu står jeg i en situation hvor jeg ikke kan få tingene til at gå op i en højere enhed.

Jeg har 1-1,5 times transport hver vej til job fra min bopæl. Det er 2,5 timer om dagen.

Derudover kommer jeg til at lægge yderligere 1 time hver vej til institution oveni den transport, da jeg har fået en garantiplads stik modsat af hvor jeg arbejder men er blevet nødt til at sige ja, for her er ikke andet i området og jeg kan jo ikke bare gå hjemme.

Dvs. at jeg kommer til at have 4,5 times transport om dagen, hvilket nok godt kunne lade sig at gøre hvis jeg afleverede så tidligt som muligt og hentede så sent som muligt, men det kan jeg bare ikke forsvare overfor mig selv og mit barn.

Jeg har fået tilbudt et andet arbejde som ligger lige ved siden af min bopæl og som på cykel er 30 min væk fra institutionen - markant forbedring ift. hvad jeg ellers ville have.

Men åh har bare så dårlig samvittighed!  Ikke mindst fordi jeg ved at mit arbejde glæder sig meget til at jeg kom tilbage (har ikke sagt op endnu) og planlægger ud fra dette, men også fordi jeg har så dårlig samvittighed over at skifte og mest pga. transporttiden.. 

Er der nogle derude som har prøvet det samme eller har nogle gode råd? Er det ikke fair nok at man må finde sig et nyt job istedet for månedligt at bruge 90 timer på transport som jeg kunne have brugt sammen med mit barn? Hvad siger I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg har et arbejde jeg elsker meget højt og får så meget god energi af, at gå på arbejde. Men nu står jeg i en situation hvor jeg ikke kan få tingene til at gå op i en højere enhed.

Jeg har 1-1,5 times transport hver vej til job fra min bopæl. Det er 2,5 timer om dagen.

Derudover kommer jeg til at lægge yderligere 1 time hver vej til institution oveni den transport, da jeg har fået en garantiplads stik modsat af hvor jeg arbejder men er blevet nødt til at sige ja, for her er ikke andet i området og jeg kan jo ikke bare gå hjemme.

Dvs. at jeg kommer til at have 4,5 times transport om dagen, hvilket nok godt kunne lade sig at gøre hvis jeg afleverede så tidligt som muligt og hentede så sent som muligt, men det kan jeg bare ikke forsvare overfor mig selv og mit barn.

Jeg har fået tilbudt et andet arbejde som ligger lige ved siden af min bopæl og som på cykel er 30 min væk fra institutionen - markant forbedring ift. hvad jeg ellers ville have.

Men åh har bare så dårlig samvittighed!  Ikke mindst fordi jeg ved at mit arbejde glæder sig meget til at jeg kom tilbage (har ikke sagt op endnu) og planlægger ud fra dette, men også fordi jeg har så dårlig samvittighed over at skifte og mest pga. transporttiden.. 

Er der nogle derude som har prøvet det samme eller har nogle gode råd? Er det ikke fair nok at man må finde sig et nyt job istedet for månedligt at bruge 90 timer på transport som jeg kunne have brugt sammen med mit barn? Hvad siger I? 

Jeg ville til enhver tid sige ja tak til det nye job! Jeg har stået i din situation de sidste 17 ÅR - ja, jeg har jubilæum på min arbejdsplads om 14 dage, så har jeg taget med DSB og været pendler i 17 fu*king ÅR.. SUK... Jeg har (hold fast) præcis 2 timer til OG fra arbejde - og det er uden forsinkelser og aflysninger, det kommer oveni... På dårlige dage kan jeg have 5 timers transport dagligt

Jeg sukker efter et nyt arbejde hver dag, men det er sjældent der er noget her omkring i mit område - man skal dælme være heldig

Jeg er heldigvis så heldig at min kæreste går hjemme pt., så han både afleverer og henter - og jeg er gået på nedsat tid, så jeg er afsted 6.30-16 (foruden hvis der er sene møder osv.). Pengene er små, men jeg vil langt hellere se mine børn end have flere penge om måneden.

Anmeld Citér

16. august 2016

FrkC

Jeg har sagt mit dejlige job op udelukkende pga transporttiden .. Jeg havde 75 km til og fra arbejde og var hjemmefra fra omkring kl 5.30-16.30 hver dag (såfremt jeg havde dagvagt) .. Det fik jeg mere og mere ondt i maven over jo tættere jeg kom på at min barsel sluttede :) Da jeg fik nyt job 30 km fra hjemmet og med den valgte institution på vejen løsnede knuden i maven og nu glæder jeg mig til at komme igang igen :) Lyt til din mavefornemmelse, det gjorde jeg og jeg var ikke i tvivl om hvad der var rigtigt for mig og ikke mindst min familie :) Pøj pøj !!

Anmeld Citér

16. august 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar og fordi I vil dele jeres erfaringer herinde  Jeg har også valgt at starte det nye job og må meddele min gamle / nuværende arbejdsplads, at jeg ikke får mulighed for at starte alligevel efter barsel 

Anmeld Citér

16. august 2016

Sujan

Jeg har lige fået nyt job fra 1/10 tættere på. Jeg havde/har 1,5 time hver vej. Men jeg kan ikke holde til det.. Mine børn heller ikke. Jeg elsker mit job og jeg er glad når jeg er på arbejde. 

Men mine børn er i institution 10 timer + om dagen. Vi er alle møgtrætte når vi kommer hjem. Har aldrig tid til hygge. Når børnene sover står den på oprydning, tøjvask, gøre klar til dagen efter og madpakker. Jeg kommer altid for sent i seng, hvilket resultere i mere træthed o.s.v... I weekenderne kan vi dårligt lave det store da børnene har brug for at slappe af, så laver vi for meget i weekenden er de endnu mere trætte den efterfølgende uge, hvilket ikke gør tingene nemmere...og pga. Meget lidt tid i hverdagene bruges weekenderne også på at gøre klar til ugen, handle, madplan, ordne tøj m.m... 

har gjort dette i 2 år og nu skal det endelig være slut. Jeg synes simpelthen det er for hårdt...

lige nu har jeg 3 uger hjemme til opgaveskrivning og børnene har korte dage. Det er en helt anden hverdag... Der er tid til hygge og leg og mine børn er nemmere end nogensinde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.