Jeg har et arbejde jeg elsker meget højt og får så meget god energi af, at gå på arbejde. Men nu står jeg i en situation hvor jeg ikke kan få tingene til at gå op i en højere enhed.
Jeg har 1-1,5 times transport hver vej til job fra min bopæl. Det er 2,5 timer om dagen.
Derudover kommer jeg til at lægge yderligere 1 time hver vej til institution oveni den transport, da jeg har fået en garantiplads stik modsat af hvor jeg arbejder men er blevet nødt til at sige ja, for her er ikke andet i området og jeg kan jo ikke bare gå hjemme.
Dvs. at jeg kommer til at have 4,5 times transport om dagen, hvilket nok godt kunne lade sig at gøre hvis jeg afleverede så tidligt som muligt og hentede så sent som muligt, men det kan jeg bare ikke forsvare overfor mig selv og mit barn.
Jeg har fået tilbudt et andet arbejde som ligger lige ved siden af min bopæl og som på cykel er 30 min væk fra institutionen - markant forbedring ift. hvad jeg ellers ville have.
Men åh har bare så dårlig samvittighed!
Ikke mindst fordi jeg ved at mit arbejde glæder sig meget til at jeg kom tilbage (har ikke sagt op endnu) og planlægger ud fra dette, men også fordi jeg har så dårlig samvittighed over at skifte og mest pga. transporttiden.. 
Er der nogle derude som har prøvet det samme eller har nogle gode råd? Er det ikke fair nok at man må finde sig et nyt job istedet for månedligt at bruge 90 timer på transport som jeg kunne have brugt sammen med mit barn? Hvad siger I? 
Anmeld
Citér