Siger ingenting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.583 visninger
11 svar
2 synes godt om
15. august 2016

Diduu

har en datter som lige er fyldt 2 år. Hun kan kun sige Hej og kom. Der kommer masse af forskellige lyde, men ingen ord. 

Jeg er ved at være bekymret for hendes sprog. Hun har det sidste 1/2 år sagt Hej og kom og derefter har det ikke udviklet sig siden. Hun kigger meget på mundbevægelserne når folk taler med hende. Vi prøver at tale langsomt og tydeligt, men ingenting hjælper. 

Nogen der ved hvordan man bedst øver med sit barn, så det lærer sproget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2016

Babilooo

Diduu skriver:

har en datter som lige er fyldt 2 år. Hun kan kun sige Hej og kom. Der kommer masse af forskellige lyde, men ingen ord. 

Jeg er ved at være bekymret for hendes sprog. Hun har det sidste 1/2 år sagt Hej og kom og derefter har det ikke udviklet sig siden. Hun kigger meget på mundbevægelserne når folk taler med hende. Vi prøver at tale langsomt og tydeligt, men ingenting hjælper. 

Pegebøger

beskriv det I foretager jer.."nu skifter jeg din ble"

aps hvor man får 4 billeder og skal finde det rigtige. "Hvor er vindruerne..?

jeg ville måske kontakte PPR og få en talepædagog. 

Hvordan er hun socialt, mht. øjenkontakt m.m. Er de nogle tegn på autisme..?

Anmeld Citér

15. august 2016

Troldemommi

Diduu skriver:

Jeg tror jeg ville få tjekket hendes ører, ikke for at gøre dig bekymret men for en sikkerheds skyld 

Anmeld Citér

15. august 2016

Diduu

Smølfine123 skriver:

Pegebøger

beskriv det I foretager jer.."nu skifter jeg din ble"

aps hvor man får 4 billeder og skal finde det rigtige. "Hvor er vindruerne..?

jeg ville måske kontakte PPR og få en talepædagog. 

Hvordan er hun socialt, mht. øjenkontakt m.m. Er de nogle tegn på autisme..?

Pegebøger er vi i gang med, men hun gider ikke rigtig at sidde stille til det, hun har for meget krudt i røven til at sidde stille og se ned i en bog. Har prøvet iPaden af med forskellige app's men hun trykker bare løs på den i øst og vest og taber tålmodigheden efter få minutter. 

Anmeld Citér

15. august 2016

Diduu

Troldemommi skriver:

Jeg tror jeg ville få tjekket hendes ører, ikke for at gøre dig bekymret men for en sikkerheds skyld 

Ja, det har hun også fået en tid til, men tror nu bestemt ikke at det er der problemet er

Anmeld Citér

15. august 2016

MorTil3+

Tænker også om i har fået tjekket ører. Vores datter sagde heller ikke ret mange ord da hun var lige knap 2 år da hun så fik lagt dræn som 2 årig begyndte ordene at vælte ud af hende, hendes udtale er stadig ikk helt god, den blev bedre efter hun fik lagt dræn igen som 3 årig, men mange ord hun siger forkert er simpelthen blevet en dum vane. Vores nye ørelæge siger at hun skulle ha haft lagt dræn allerede som 1 årig men vores gamle ørelæge var en møgkælling. Ellers så gentag ordene igen og igen.

Anmeld Citér

15. august 2016

MorTil3+

Diduu skriver:

Ja, det har hun også fået en tid til, men tror nu bestemt ikke at det er der problemet er

Og vil lige sige at der behøver ikk være tegn på at ørerne driller, vores dreng på 17 mdr fik lagt dræn for 5 mdr siden. Vi var til 1 års tjek hos egen læge hvor han skulle vaccineres, men lægen ville ikk vaccinere da hans øre ikk så godt ud, vi fik tid hos ørelæge samme dag og dagen efter blev der lagt dræn. Ørelægen sagde at han var så slemt ramt at han faktisk intet kunne høre, vi har intet mærket på ham, han brokkede sig ikke over smerte, han sov igennem om natten, altså virkelig ingen tegn på noget, vi havde jo været det hele igennem med hende på 4 så vi kendte jo tegnene.

Anmeld Citér

15. august 2016

Diduu

MorTil3+ skriver:

Og vil lige sige at der behøver ikk være tegn på at ørerne driller, vores dreng på 17 mdr fik lagt dræn for 5 mdr siden. Vi var til 1 års tjek hos egen læge hvor han skulle vaccineres, men lægen ville ikk vaccinere da hans øre ikk så godt ud, vi fik tid hos ørelæge samme dag og dagen efter blev der lagt dræn. Ørelægen sagde at han var så slemt ramt at han faktisk intet kunne høre, vi har intet mærket på ham, han brokkede sig ikke over smerte, han sov igennem om natten, altså virkelig ingen tegn på noget, vi havde jo været det hele igennem med hende på 4 så vi kendte jo tegnene.

Men når jeg f.eks. spørger hende. Hvor er din næse, så peger hun på næsen, hun kan nikke eller ryste på hovedet til svar, så hun kan jo godt høre hvad man siger til hende. 

Men har godt hørt at det kan snyde, derfor har hun også en tid ved ørelæge, der er bare ca. 1 månedes ventetid, så ville bare høre gode ideer til hvad der ellers kunne gøres mens vi venter. 

Anmeld Citér

15. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg vil også sige få tjekket ørene. Min nevø er 1 år ældre end min datter, og hun havde overhalet ham sprogmæssigt da hun var 1½ år. Hun er godt nok langt fremme sprogligt, men hun snakkede i små sætninger på det tidspunkt, hvor min nevø kun sagde 1 ord af gangen.  Han kunne sagtens forstå en besked og havde ikke tydelige smerter. 
Han fik dræn kort efter, og er virkelig blomstret siden! Han har ikke indhentet hende endnu, men han er kommet efter det. - Og igen, hun er langt fremme sprogligt for sin alder.

Så selvom de ikke har nogle umiddelbare tegn på øreproblemer så kan de godt drille alligevel.

Anmeld Citér

16. august 2016

Sprit25

Mit råd: rolig rolig rolig, det kommer lige om lidt. 

Min datter på 2,4 har indhentet på 4 mdr. Da hun var 2 år snakkede hun heller ikke meget. Hun forstod alt men sagde ikke meget. 

Jeg var også vildt bekymret men hendes dagplejemor mente det nok skulle komme. Hun havde set børn indhente. Og ganske rigtig pludseligt snakker hun helt vildt. Hende udtale er langt fra perfekt ved alle ord, men hun siger alt og gentager også lige pludseligt. 

Jeh tror for mit barn handler det om perfektionisme. Hun vil kunne det HELT rigtigt inden hun siger. For eksempel hvis vi har svært ved at forstå hende og beder hende gentage et par gange nægter hun tilsidst. Eller hvis vi beder hende sige et ord og det så ikke er rigtig udtalt vil hun heller ikke sige det igen før et par dage efter. 

Så mit råd: spørg hendes pædagoger hvad de siger og tag hende til ørelægen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.