Hakket svine- og kalvekød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.847 visninger
7 svar
2 synes godt om
15. august 2016

hautecouture

Okay.. Har en pakke hakket svin/kalv der skal bruges - hvad kan jeg lave?  Er ikke selv så begejstret for hakkekød generelt, så mine egenskaber begrænser sig vist til kødsauce og hakkebøf - ikke lige det man bruger denne type kød til  Alle ideer er velkomne - det må dog gerne være billigt at lave efter en lidt dyr ferie 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2016

Sprit25

Karbonader!

Anmeld Citér

15. august 2016

MyLove E

Boller i karry eller frikadeller 

Anmeld Citér

15. august 2016

bøllen

hautecouture skriver:

Okay.. Har en pakke hakket svin/kalv der skal bruges - hvad kan jeg lave?  Er ikke selv så begejstret for hakkekød generelt, så mine egenskaber begrænser sig vist til kødsauce og hakkebøf - ikke lige det man bruger denne type kød til  Alle ideer er velkomne - det må dog gerne være billigt at lave efter en lidt dyr ferie 

Jeg plejer at lave spaghetti kødboller ala lady vagabonden . En opskrift jeg har fundet på nettet.

mener også jeg har en opskrift på nogle bøffer med bacon og ost i sovs som skal i ovn

forloren hare er hvis også med blandet fars

Anmeld Citér

15. august 2016

Tin

Profilbillede for Tin
hautecouture skriver:

Farsbrød.  Røres som frikadelle fars, formes som brød i fad med en sjat vand ved og ca 1 time i ovnen.

Kan evt flydes med feta ost, flødeost, pesto, grønsager mv og dækkes med bacon. Eller smør toppen med ketchup og krydder med All round eller en smule farin. Massere af muligheder.

Lav en sauce på vandet, mælk og ribsgele og jævning og lidt kulør. Og salt peber.

Årh jeg elsker at lave farsbrød

Anmeld Citér

15. august 2016

hautecouture

Så mange fine ideer - TAK! 

I denne omgang bliver det til boller i karry, da datteren elsker det og jeg har det jeg skal bruge  Men nu er jeg i det mindste ikke blevet skræmt fra, at købe det en gang mere. For et godt farsbrød og en gang kødboller a la lady og vagabonden skal helt sikkert også prøves en dag 

Karbonader er også et godt bud - jeg kan bare ikke lide dem  Det kan manden og datteren dog, men så må de selv lave mad 

Anmeld Citér

15. august 2016

FrkC

Jeg bruger især svin/kalv til forloren hare (river/snitter gulerødder og broccoli fint og putter i med æg, havregryn, vand, 1 æg, salt og peber) og karbonader - der kunne man lave farsen med grøntsager osv også tænker jeg :) Ellers kan det bruges til frikadeller, boller i karry, kødsovs osv også :) 

Anmeld Citér

15. august 2016

Carina:-)

Skotske æg - absolut favorit ved flere af rollingerne .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.