Hvornår af med sutten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
11 svar
3 synes godt om
13. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja hvornår kom jeres børn af med sutten? Og HVORDAN? Hvad gjorde I om natten uden sutten?

Min datter er 2 år og bruger pt kun sut når hun skal sove (lur+nat), men jeg er begyndt at overveje om hun skal helt af med den snart, da det så småt er begyndt at gå udover hendes tænder. Og jeg jo helst vil undgå at hun skal gennem det samme bøjle-helvede som jeg selv skulle. 

Jeg har altid være fast besluttet på at hun senest skal af med sutterne når hun er 3 år, men er kommet i tvivl om, om hun måske skal af med dem tidligere?

Hvornår smed jeres børn sutterne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2016

bøllen

MummiT skriver:

Ja hvornår kom jeres børn af med sutten? Og HVORDAN? Hvad gjorde I om natten uden sutten?

Min datter er 2 år og bruger pt kun sut når hun skal sove (lur+nat), men jeg er begyndt at overveje om hun skal helt af med den snart, da det så småt er begyndt at gå udover hendes tænder. Og jeg jo helst vil undgå at hun skal gennem det samme bøjle-helvede som jeg selv skulle. 

Jeg har altid være fast besluttet på at hun senest skal af med sutterne når hun er 3 år, men er kommet i tvivl om, om hun måske skal af med dem tidligere?

De 2 smed sutten omkring 3 års alderen. Yngstebarnet var næsten 4, havde et meget stort suttebehov så der gik lidt længere .

Anmeld Citér

13. august 2016

maybebaby2

Jeg tog sutten fra min datter da hun var to år og det var der ingen problemer med. 

Anmeld Citér

13. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MummiT skriver:

Vores ældste brugte ikke syt.

Vores mellemste er fra marts og vi havde bestemt at han julen før 3 år skulle give sutten til julemanden.

Vi var så heldig at han efter et toilet besøg (han var renlig som 2 år og 3 mdr) skulle se i toilettet da han rykkede ud og tabte så sutten. Og så gemte vi de sidste væk det var sidst i oktober. Vi brugte en uge på at se i toilettet flere gange om dagen og så var der ikke mere. Den første nat var han meget ked men vi snakkede og kaldte på sutten men den kom ikke op af toilettet så til sidst valgte han at sove uden.

Vores yngste er kun 1 år så vi er ikke kommet dertil endnu.

Måske i skal give julemanden dem start af dec.

Anmeld Citér

13. august 2016

A. Nonymsen

MummiT skriver:

Min kæreste væltede på cyklen med vores datter, hendes mund var så hævet op og forslået i to dage at hun ikke kunne have sutten i munden, hun har ikke brugt den siden. 

Vil dog ikke anbefale den metode

Anmeld Citér

13. august 2016

larven

Min datter tegnede en tegning til julemanden og sendte alle sine sutter med. Hun flippede totalt ud om eftermiddagen da hun var træt og ikke kunne få sin sut. Det var det. Hun savnede den overhovedet ikke om natten. Så det gik meget nemmere end jeg havde regnet med�� Hun var lidt over 3 år da vi stoppede.

Anmeld Citér

13. august 2016

baby_drømme

Min søn har været helt sut-fri i en uge nu, han bliver 3 i næste månede  

Før det, brugte han den også kun til lur og nat, men pludselig fra den ene dag til den anden, ville han ikke have den mere. Jeg troede vi skulle igennem flere uger med nedtrapning af sutten, men nej han valgte den selv fra og så på et godt tidspunkt, synes jeg 

Anmeld Citér

14. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
MummiT skriver:

At hun har et lille suttebid nu, behøver på ingen måde at hænge sammen med en bøjle senere hen. 

Anmeld Citér

14. august 2016

Trine89

Vores datter besluttet helt afint sig selv Ca 14 dage efter hun var blevet 2 år, at hun ikke længere vil have sut. Og så var vi ikke engang selv hjemme. Hun blev passet af farmor. 

Og det kom også helt vildt meget bag på os. Men da hun stoppede sutten  blev hun meget glad for at putte med en nusseklud (stofble) som hun lå og nullerede næsen med. ❤ 

Hun spurgte lun efter den en efter en lille uge og så sagde bare at jeg ikke lige vidste hvor den var henne og så var der ikke mere med det. 

Anmeld Citér

14. august 2016

CC79

Vi har også en datter der bruger sut når hun sover og hun blir 4 til december. Vi ka ik rigtigt få hende fra det men har sat målet til hun ska ik ind i det nye år med sut. Vores første barn smed selv sutten da han var 6 mdr og vores nr. 2 blev suttefri som 3-årig ved at da han havde 5 rene sutter tilbage sagde når der ik er flere rene sutter tilbage ska du ik bruge sut mere og det virkede og han stoppede fra den ene dag til den anden. Men ja vi har ik ku bruge samme metode på vores pige men forbereder hende langsomt psykisk på at hun ska aflevere sutterne til julemanden i år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.