Bak skriver:
Kære alle "Baby.dk"-brugere
... Især jer med flere end to børn. Jeg går og drømmer om et tredje barn. Min mand og jeg har to børn, et fra '12 og et fra '15, så de er jo stadig forholdsvis små. Men jeg er helt sikker på, at hvis følelserne fik lov til at bestemme for mit vedkommende, så skulle vi have endnu et barn. Jeg er slet ikke færdig med at være gravid eller føde (!)... Jeg har haft to rimeligt nemme graviditeter og fødsler, så det spiller selvfølgelig også ind, da jeg jo ikke har nogle dårlige oplevelser i bagagen.
Jeg synes heller ikke at spædbarnestadiet skræmmer mig med den manglende søvn og diverse andre udfordringer.
Min mand er dog slet ikke samme sted som jeg. Han er bange for, det bliver for dyrt med endnu et barn, at vi vil være begrænsede i forhold til at komme ud og rejse, fordi det er dyrere med tre børn. Det skal lige siges, at både bil og hus er store nok til endnu et barn.
Han drømmer desuden om at komme på en bilferie af lidt længere karakter om et par år og det vil nok være lidt svært med endnu et barn. Mest fordi de helt små ikke kan underholdes så længe i en bil.
Nå, men til sagens kerne, er det så virkelig så dyrt med tre i forhold til to børn? Hvad er jeres erfaringer? Kommer I på de samme ferier, som I ellers ville? Føler I at I har tid nok til hvert enkelt barn i dagligdagen? Det er nemlig også en bekymring fra min mands side.
For os har det ikke været meget dyr er at gå nr 3.
Vores 2 store er drenge. Så vi har skulle købe pigetøj til nr 3. Men ellers så leger hun jo med det samme som de andre gjorde i starten.
Vi valgte at købe ny bil ( men det var nødvendigt uanset da vi havde en meget gammel bil der kostede dyrt i reperationer)
Der hvor vi mærker 3 barn er på institutioner da vi har vælge privat skole og in st.
Nu er vi ikke de store rejser. Men tager i sommerhus 1-2 uger om året. Og det giver vi det samme for som med 2 børn.
Så er der slf 1 ekstra fødselsdagsgave og julegave.
Men nej syntes ikke det er meget dyr er med 3 børn.