Hvor dyrt er det egentlig med tre?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Bak skriver:

Kære alle "Baby.dk"-brugere 

... Især jer med flere end to børn. Jeg går og drømmer om et tredje barn. Min mand og jeg har to børn, et fra '12 og et fra '15, så de er jo stadig forholdsvis små. Men jeg er helt sikker på, at hvis følelserne fik lov til at bestemme for mit vedkommende, så skulle vi have endnu et barn. Jeg er slet ikke færdig med at være gravid eller føde (!)... Jeg har haft to rimeligt nemme graviditeter og fødsler, så det spiller selvfølgelig også ind, da jeg jo ikke har nogle dårlige oplevelser i bagagen.

Jeg synes heller ikke at spædbarnestadiet skræmmer mig med den manglende søvn og diverse andre udfordringer.

Min mand er dog slet ikke samme sted som jeg. Han er bange for, det bliver for dyrt med endnu et barn, at vi vil være begrænsede i forhold til at komme ud og rejse, fordi det er dyrere med tre børn. Det skal lige siges, at både bil og hus er store nok til endnu et barn. 

Han drømmer desuden om at komme på en bilferie af lidt længere karakter om et par år og det vil nok være lidt svært med endnu et barn. Mest fordi de helt små ikke kan underholdes så længe i en bil. 

Nå, men til sagens kerne, er det så virkelig så dyrt med tre i forhold til to børn? Hvad er jeres erfaringer? Kommer I på de samme ferier, som I ellers ville? Føler I at I har tid nok til hvert enkelt barn i dagligdagen? Det er nemlig også en bekymring fra min mands side. 

For os har det ikke været meget dyr er at gå nr 3.

Vores 2 store er drenge. Så vi har skulle købe pigetøj til nr 3. Men ellers så leger hun jo med det samme som de andre gjorde i starten.

Vi valgte at købe ny bil ( men det var nødvendigt uanset da vi havde en meget gammel bil der kostede dyrt i reperationer)

Der hvor vi mærker 3 barn er på institutioner da vi har vælge privat skole og in st.

Nu er vi ikke de store rejser. Men tager i sommerhus 1-2 uger om året. Og det giver vi det samme for som med 2 børn.

Så er der slf 1 ekstra fødselsdagsgave og julegave.

Men nej syntes ikke det er meget dyr er med 3 børn.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. august 2016

Anonym

Rsa skriver:

vi venter vores nr.3 lige om lidt og det slog mig faktisk forleden, hvor dyrt det bliver.....! Vi er også lidt andre omstændigheder da vi har 2 skolebørn, der går på hver deres privatskole og bare udgifterne til 2 x privatskole + en vuggestueplads løber op i den nette sum af 9000,- om måneden. Vi får ikke tilskud, da børnene går på forskellige skoler...

Dertil kommer udgifterne til fritidsaktiviteter oveni samt diverse andre udgifter!

Det er også værd at tage i betragtning, hvis man vælger privatskole. I vil selvfølgelig kunne få søskenderabat, hvis alle går på samme skole og afhængig af hvor i landet I er bosiddende, måske lavere omkostninger (vi bor i Århus, som jo bekendt er et af de dyreste steder at få passet børn )

Sidder lige og ligner et spørgsmålstegn.

Vi har prøvet: Børn på privatskole og 1 i kommunal dagpleje (endda i en anden kommune) samtidigt, der blev givet søskendetilskud på helt normale vilkår.

Lige nu har vi 4 børn på skolen og skal betale knapt 5000 kr i måneden, da 3. og 4. barn er gratis.

Vi er højtlønnede, så ingen tilskud derudover.

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Sidder lige og ligner et spørgsmålstegn.

Vi har prøvet: Børn på privatskole og 1 i kommunal dagpleje (endda i en anden kommune) samtidigt, der blev givet søskendetilskud på helt normale vilkår.

Lige nu har vi 4 børn på skolen og skal betale knapt 5000 kr i måneden, da 3. og 4. barn er gratis.

Vi er højtlønnede, så ingen tilskud derudover.

Vi betaler også knap 6000 for et skolebarn, et bh barn og et vuggestue barn. Aarhus er dyr. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi betaler også knap 6000 for et skolebarn, et bh barn og et vuggestue barn. Aarhus er dyr. 

Også Århus, som vi også synes er vildt dyr. Knap 6000 per måned.

Vi har så kun én høj løn og en forholdsvis lav, hvilket i øjeblikket gør det ret stramt, da vi ikke får tilskud men kun er lige uden for grænsen.

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Også Århus, som vi også synes er vildt dyr. Knap 6000 per måned.

Vi har så kun én høj løn og en forholdsvis lav, hvilket i øjeblikket gør det ret stramt, da vi ikke får tilskud men kun er lige uden for grænsen.

Lyder som hjemme hos os.. Min mands løn trækker helt sikkert også læsset her. Jeg arbejder så også lige så vi ikke kan have deltidsmodul - bliver godt når ungerne er ude af institution om mange år 

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym

Lyder som hjemme hos os.. Min mands løn trækker helt sikkert også læsset her. Jeg arbejder så også lige så vi ikke kan have deltidsmodul - bliver godt når ungerne er ude af institution om mange år 

Her er der manden der "trækker ned" 

Det føles nemlig lidt dumt når deltidsmodul er umuligt, men den enes indkomst bare ikke føles som nok.

Hvornår slipper i? Vi har en i sfo, en i børnehave og en i vuggestue. Så næste år skulle det gerne hjælpe på det, når to skifter til sfo og en til børnehave. Medmindre reglerne laves om inden, til ugunst for os 

Så selv om børnene er det hele værd og mere til, så synes jeg måske ikke serviceniveauet i institutionerne stemmer overens med prisen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+