Ny på mælkestatning og skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
3 svar
2 synes godt om
11. august 2016

brevkassen-37115

Hej alle sammen.

har en søn på 16 uger idag. Han har altid sovet godt om natten og skulle kun ammes 1 gang , de sidste mange uger. ( ammer fuldt ud ) men fra den ene dag til den anden stoppede det brat og vi var oppe ca 4 gange om natten. Og han begyndte også og blive umulig om dagen.  Først tænkte jeg det bare var et tigerspring og det plejer højst at varer 3 dage. Men det forsatte i 5 dage. Så jeg begyndte og tænke at han måske ikke blev mæt nok. Så jeg ville prøve mælkserstatning bare en flaske om aften. Men det ville han ikke ha . ( prøvet i 2 dage ) så tænkte jeg vi måske skulle begynde med grød. Men det jo kun smagsprøver så mættede ham jo eller ikke. Han har nu fået skemad i 2 dage. Og har så prøvet et nyt mærke mælkserstatning idag og der spise han så 140 ml af. 

Men nu tænker jeg så om det overhovedet var klogt . ? Kan hans mave tåle at han fik grød til formiddag og en flaske alloin til aften ? Når han ikke er vant til nogle af delene ? 

Den bekymret mor . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2016

ninibadini

Maven kan godt blive lidt mere træg både med flaske og med grød, men det meste af det mad han får er jo stadig brystmælk, så jeg tænker ikke at der vil ske den store ændring. Du må se hvordan afføringen ser ud. Min søn gik over på ren flaske efter 1 mdr, og han startede på skemad ved 5 mdr. Han kunne godt have tendens til hård mave da han kun fik flaske, men da vi startede på overgangskosten blev det stabiliseret så han nu har tilpas konsistens på afføringen 1-2 gange dagligt. Så det er ikke til at sige hvordan din babys mave reagerer. Hvis du synes det giver problemer, er det nok bedre at drøfte med din sp

Anmeld Citér

11. august 2016

brevkassen-37115

Jo han får mælk fra mig alle de andre måltider. Men det er mere om jeg helst skal lade være og give ham en flaske imorgen eller om jeg godt kan forsætte. Men jaa må se tiden an. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Mit bedste råd er stop med flaske og grød og fortsæt den succesfulde amning. 

Det er helt normalt men mega hårdt og frustrerende at de begynder at sove dårligere ved 4 mdr. Det har ikke så meget at gøre med sult men skyldes at de udvikler sig og opfatter mere. Prøv at Google søvn 4 mdr du er ikke alene. 

Min egen datter sov igennem fra hun var tre dage gammel men holdt op med det fra hun var 3 mdr mega frustrerende. Men sådan er det. Deres søvnmønster ændrer sig desværre konstant. Prøv at acceptere det istedet og slap af så går det nemmere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.