Rejse til Thailand med 1,5-årig - erfaringer søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
2 svar
1 synes godt om
10. august 2016

Mette123

Profilbillede for Mette123
Er der nogen, som har erfaringer med at rejse til Thailand eller lignende med en 1,5 årig? Jeg tænker på hvordan de håndterer tidsforskel etc.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. august 2016

modesty

Profilbillede for modesty
Mette123 skriver:

Er der nogen, som har erfaringer med at rejse til Thailand eller lignende med en 1,5 årig? Jeg tænker på hvordan de håndterer tidsforskel etc.

Vi var i Indien da min søn var 15 mdr. 

De er jo robuste sådan nogle unger. 

M.h.t. tidsforskel kørte vi sådan lidt løse sengetider de første aftener, med det resultat at han havde svært ved at rette ind efter den nye tid. Så kørte vi fast rutine med sengetid kl. 20 i et par dage, og så var han rettet ind.

Ellers gik det fint. Det eneste issue var at undgå at han proppede ALT i munden. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Kaarinaa

Profilbillede for Kaarinaa

Hej vi rejser hver år ca 3-4 uger af gangen til Thailand.. Første gang min datter var med var hun knap 1 1/2 år.. Der gik rigtig fint.. Dog blev sengetider osv rykket rigtig meget. Lidt svært at have  de samme rytmer som hjemme.. Hjemme er vi dog heller ikke så vant til at være hjemme faste tidspunkter osv. Er vi ude har vi ofte tandbørste og nattøj med så hun kan falde i søvn på vej hjem. 

Vi stod sent op i Thailand og sov middags lur ved 15 tiden og spiste ved 18-19 tiden efter en god lur og så sent i seng.. Vi hyggede meget ude om aften.var vi ude eftermiddag havde vi klapvogn med og skulle hun falde i søvn gik vi altid ind et sted der var air Con eller bare koldere end uden for . Efter vi kom hjem tog det lidt tid før hun kunne sove nogenlunde normalt igen.. 

Året efter var vi igen afsted og 4 uger.. Lidt det samme dog var mange ting nemmere med en lidt ældre da vi kom hjem droppede hun ret hurtigt eftermiddags lur men om Thailand har noget at sige ? Ja hvem ved. Hun fungerede fint med ingen middagslur og var bare ikke træt efter de 2 1/2 hun smed også bleen samtidig. 

Har du flere specifikke spørgsmål siger du bare til. Desværre kom vi ikke afsted i år dig pga en dejlig begivenhed en lille dreng. Men regner stærkt med vi rejser næste år hvor han bliver 1 år imens vi er væk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.