Pasningstilbud i Koldingkommune,førstegangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Foretrækker du/dine børn dagpleje eller vuggestue?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

942 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2016

Risse

Hejsa (skriver lige fra mobil så undskyld eventuelle fejl)

Jeg har termin her d. 4. September med vores første barn, og til forældre- og fødselsforberelse i går blev vi jo lige mindet om, at vi allerede umiddelbart efter fødsel skal søge pasningstilbud til efter endt barsel. 

Da vi er tilflyttere og i øvrigt dem af vores venner der har termin først, er vi lidt på bar bund i forhold til muligheder, erfaringer og hvad forskellen er på de forskellige tilbud generelt. 

Mine spørgsmål lyder derfor, om der er nogen der har været glade/kede af forskellige dagplejere og vuggestuer i området? Vi bor på fynsvej, mellem stationen og indgangen til skoven, men vi er villige til at tage et ok stykke, hvis det er det helt rigtige sted. 

Hvad er forskellen og fordele/ulemper ved dagpleje vs. vuggestue generelt?

Og findes der mon skovvuggestuer, eller vuggestuer der er tilknyttet skovbørnehaver, da det er noget vi er meget interesseret i på sigt? 

Man kan svare anonymt, hvis man ønsker.

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2016

Risse

Slet ingen? 

Anmeld Citér

10. august 2016

Sujan

Risse skriver:

Hejsa (skriver lige fra mobil så undskyld eventuelle fejl)

Jeg har termin her d. 4. September med vores første barn, og til forældre- og fødselsforberelse i går blev vi jo lige mindet om, at vi allerede umiddelbart efter fødsel skal søge pasningstilbud til efter endt barsel. 

Da vi er tilflyttere og i øvrigt dem af vores venner der har termin først, er vi lidt på bar bund i forhold til muligheder, erfaringer og hvad forskellen er på de forskellige tilbud generelt. 

Mine spørgsmål lyder derfor, om der er nogen der har været glade/kede af forskellige dagplejere og vuggestuer i området? Vi bor på fynsvej, mellem stationen og indgangen til skoven, men vi er villige til at tage et ok stykke, hvis det er det helt rigtige sted. 

Hvad er forskellen og fordele/ulemper ved dagpleje vs. vuggestue generelt?

Og findes der mon skovvuggestuer, eller vuggestuer der er tilknyttet skovbørnehaver, da det er noget vi er meget interesseret i på sigt? 

Man kan svare anonymt, hvis man ønsker.

På forhånd tak for hjælpen 

Hvilken by?

Anmeld Citér

10. august 2016

Henri84

Hej Min yngste har gået i vuggestue i midtbyens børnehus, nede på Vifdam, tæt på svømmebadet. 

Han gik på løve stuen og jeg kan ikke forestille mig et bedre sted! Fantastiske voksne, som tager sig ro og tid til børnene! Nu er han begyndt i børnehavedelen, og efter lidt tilvænning til en større verden, er det også godt Men vuggestuedelen... Den er simpelthen fænomenal dernede! 

Han startede faktisk i dagpleje først, men måtte stoppe fordi dp moderen slet ikke kunne tage hensyn til hans særlige behov ( sensitiv med tilhørende spiseproblemer, kronisk syg med tarmsygdom og immundefekt), det kunne de til gengæld i vuggestuen uden problemer!  

Så... Midtbyens børnehus får en varm anbefaling herfra!

Mine 2 store har gået i dp. Det har været en meget blandet fornøjelse! Min ældste nåede at gå hos intet mindre end 4 forskellige dagplejere pga fyringer mm. Vi flyttede så til Christiansfeld hvor de fik en fantastisk dp mor, men generelt har det været rodet især med vores ældste. Og ja vores yngste hvor intet af de på forhånd aftalte hensyn kunne tages.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.