Hverdag med flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
5 svar
3 synes godt om
9. august 2016

lau85

Profilbillede for lau85

Jeg er nysgerrig for at høre, hvordan jeres hverdag foreløber med flere børn? Og hvordan jeres økonomi hænger sammen (mad, børneting) 

Jeg har selv et barn, som snart skal i børnehave, og jeg synes, at hverdagen kan være lidt stresset med 37 timer arbejde, de daglige pligter mm. 

Hvordan vil det ikke blive med et barn mere 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

9. august 2016

Tip!

Profilbillede for Tip!
Du og jeg min skat??

Her hos os har min kæreste 3 delebørn som er her hveranden uge, og min søn er her fuld tid. 

I de uger de er her, er der knald på med praktiske ting, hente, bringe osv. 

Min kæreste bestemmer selv hans arbejdstider, og jeg har faste vagter (dag/aften) 

ofte gør jeg alt klar til aftensmad, hvis han er alene med alle 4, laver eftermiddags frugt klar osv til dem. 

Alle skal hjælpe med at rydde op, smide deres tøj til vask, madkasser op af tasken osv. 

Jeg laver altid madpakkerne, står for vasketøj og handle ind. 

Min kæreste sørger for alt udenfor, tar gerne køkkenet, tømmer opvasker, tøj på plads. fælles om at bade børn.. 

Vi er rigtig gode til at supplere hinanden, og hjælper altid hvor vi kan. 

Økonomisk, tja der går en del penge på sko, tøj, overtøj, regnbukser, flyverdragter, men køber gerne en god kvalitet, der går i arv. 

Vi laver madplan til en uge af gangen, handler stort ind.. Vi kan snildt klare os for 1000 kr incl madpakker (kun børnene der skal have mad med) 

vi er på ferie ligesom alle andre, gode gaver til fødselsdage og jul, kan godt komme ud og spise osv. 

Min kæreste er butikschef og jeg er pædagog. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

9. august 2016

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
lau85 skriver:

Jeg er nysgerrig for at høre, hvordan jeres hverdag foreløber med flere børn? Og hvordan jeres økonomi hænger sammen (mad, børneting) 

Jeg har selv et barn, som snart skal i børnehave, og jeg synes, at hverdagen kan være lidt stresset med 37 timer arbejde, de daglige pligter mm. 

1 bonusbarn, 4 børn under 9 år.

Mor 37 timers job, 1,5 times transport.

Far kun hjemme i weekenden.

Mor klarer alt.

Far slår græs i weekenden og sørger for praktiske "mandeting".

Vi behøver ikke tænke over økonomi, vi køber bare, men vi er meget bevidste om altid at få en god handel i hus (ja, vi er jyder ).

Spørg bare  

Anmeld Citér

9. august 2016

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

5 hjemmeboende 

Begge selvstændige arbejder tit 60 plus men på skæve tider så børnene er mest muligt hjemme og især jeg klarer meget administration hjemmefra.

Jeg klarer alt husligt  økonomisk klarer vi os fint men arbejder jo også noget mere end gennemsnittet. 

Anmeld Citér

9. august 2016

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Har 3 børn og en hverdag der er bundet op af logistik da alle børnene er aktive med både fritidsaktiviteter og lege/venne aftaler.

både mor og far har fuldtidsarbejde og i perioder en del mere end de 37 timer om ugen, i de perioder står det lidt sløjt til med den store kogekunst og de perioder koster mere på fx madbudgettet fordi vi finder de hurtige men for det meste også hurtige løsninger. 

jeg synes personligt det som presser mig er kravet om overblik, projektlederen i familien. Skulle huske alle aftaler, have tjek pæ alles skolegang, få læst højt som jeg nu synes man skal, få spillet, have kvalitetstid, få læst alle ugeplaner, formå at sætte mig ind i alt de laver og vise naturlig interesse. Nogle gange ender jeg bare med at græde når det føles håbløst og der bliver presset fra alle kanter. I andre perioder glider det som smør. Og alt i alt vil jeg hellere opleve det pres end ikke at have 3 børn. Dog ville jeg utrolig gerne far tog mere over på den  organisatoriske/logistiske/projektleder del. Han er med i alt andet, men det der er mors job og da det også er det på arbejde, kan det nogle gange gøre jeg drukner (sidste år fx oplevede jeg at jeg glemte at stå af cyklen og cyklede ind i et supermarked altså helt bogstavligt ind fordi jeg havde hovedet i alle de aftaler jeg skulle huske). 

Økonomisk er det formodentlig hårdere med 3 børn, men da jeg er steget i indkomst parallelt med hvor mange børn vi fik, så oplever jeg ikke den store forandring.

Anmeld Citér

10. august 2016

LLT.

lau85 skriver:

Her har vi 3 børn 

Far er AV-tekniker og jeg arbejder hjemmefra det meste af tiden for MILK COPENHAGEN.

Far aflevere alle 3 og henter den mindste, hvor jeg henter de to store.

Her handler hverdagen 100% om struktur og planlægning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.