Polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.695 visninger
10 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg har lige to spørgsmål omkring polterabend.

Hvem skal med? 

Det andet er kan vi (altså os der skal giftes) godt invitere folk hjem til os til morgenmad og derefter er det dem er inviterets ansvar hvad der skal ske resten af dagen? Altså mænd og damer hver for sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

Anonym

Jeg sagde til min mor hvem jeg godt kunne tænke mig med til min polterabend - det var ikke sikkert det blev lyttet til men andet vidste jeg ikke  og det var den FEDESTE dag/aften/nat ever

men ikke at brudeparret skal vide NOGET som helst eller planlægge noget som helst ved en polterabend

meb det er min mening  

Anmeld Citér

8. august 2016

Rauw

I kan jo gøre hvad i vil. Men i kan jo ikke forvente at folk arrengere noget for jer hvis de ikke har lyst selv? Feks i min familie der bruger vi det ikke, fordi alle har børn og ingen kan få fri samtidig og nogen har aldrig nogen penge osv osv. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svare begge to. 

Grunden til jeg gerne vil gør det på den måde er fordi min kæreste og hans venner er en stor gruppe og hans venner/familie skal nok få lavet noget for ham. Men jeg har få veninder og vi er ikke i gruppe. Det vil sige jeg kun ser dem en ad gangen og derfor ved jeg at de ikke vil tænke over eller få snakket om at planlægge sådan en dag. Det behøver jo ikke koste mange penge og hvis vi nu valgte en dato og gav morgenmad så vidste de at vi begge ønsker et polterabend.

Jeg tænker også sådan at det kun dem der skal med til brylluppet der skal med til polterabend. Min kæreste har mange venner og det kun de nærmeste der skulle med.

Anmeld Citér

8. august 2016

Abracadabra

Det strider lidt mod konceptet om overraskelse, hvis I inviterer til brunch og efterfølgende polterabend,som gæsterne så skal arrangere og betale for.

Hvis I gerne vil sikre hinanden en polterabend, så snak med hinandens venner og familie, men en stor del af det er altså overraskelsen. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Tak for jeres svare begge to. 

Grunden til jeg gerne vil gør det på den måde er fordi min kæreste og hans venner er en stor gruppe og hans venner/familie skal nok få lavet noget for ham. Men jeg har få veninder og vi er ikke i gruppe. Det vil sige jeg kun ser dem en ad gangen og derfor ved jeg at de ikke vil tænke over eller få snakket om at planlægge sådan en dag. Det behøver jo ikke koste mange penge og hvis vi nu valgte en dato og gav morgenmad så vidste de at vi begge ønsker et polterabend.

Jeg tænker også sådan at det kun dem der skal med til brylluppet der skal med til polterabend. Min kæreste har mange venner og det kun de nærmeste der skulle med.

Så skal din kæreste snakke med dine søstre og din bedste veninde og presse dem lidt. Hvis du ikke er meget social, kan det sagtens være, at ingen føler sig forpligtet til at arrangere noget, og det skal din kæreste så sørge for sammen med typisk søster eller bedste veninde.

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym

Må ærligt indrømme at jeg synes det er kikset at "bede" om polterabend ved at invitere til morgenmad først. Det er jo ikke det der er konceptet i det. I skal jo overraskes. 

Jeg må også indrømme at jeg hellere ville undvære polterabend end at bede familie/venner om at arrangere noget for mig....

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym trådstarter

Så jeg kan godt spørger min mor/søster om de vil være tovholder i et polterabend for mig. Også det dem der skal finde ud af noget sammen med min kæreste familie/venner.

Jeg tænker bare vil nogle venner ikke blive skuffet hvis de er inviteret med til polterabend men ikke brylluppet. Vi ønsker selv kun de nærmeste venner med til brylluppet.

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym

Dem der er inviteret til polterabend, skal da også inviteres til bryllup. Andet er da underligt. 

Hvis ikke de er "tætte" nok til at du vil have dem med til dit bryllup, hvorfor skal de så med til din polterabend?  

Hvis ikke man har nogen at holde polterabend med,  så er der jo ikke noget at gøre ved det, men bare husk at din kæreste stadig skal have sin polterabend,  selvom du måske ikke får din. 

Anmeld Citér

9. august 2016

GrønStjerne

Det er ikke dig der skal gøre noget som helst med den polterabend, i min optik. Det er meningen du ikke engang skal vide hvornår den er, ikke at du arrangerer brunch imens Det her er nogen andres job at kontrollere og arrangere.

Det er din kæreste der må gå sammen med din mor, søster, tætteste veninde mv. Han giver dem en navnene og tlf numre, så de nemt kan kontakte alle.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.