Børnefødselsdag - hvor meget mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
1 svar
0 synes godt om
7. august 2016

AogA

Min søn skal holde 4 års fødselsdag på torsdag, hvor børnehaven kommer på besøg hos os. Han har ønsket lasagne til at spise. Er der nogle herinde, som kan give er cirka bud på hvor meget lasagne jeg skal lave til omkring 20 børn? Jeg laver dem i foliebakker, og havde tænkt, at jeg ville lave 2 lasagner, og have en ekstra i køleskabet i tilfælde af, at børnene er meget sultne Udover lasagne, serverer jeg også grøntsagsstave med dip og flûte 

Har i også et godt bud til hvad jeg kan servere til dessert udover frugt? De er der ikke så længe efter at have spist frokost, nok maks en halv time. De har ingen sukkerpolitik, men har en regel om at der kun må serveres guf i det omfang som børnene kan nå at spise til fødselsdagen. Altså ingen slikposer som de kan tage med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
AogA skriver:

Min søn skal holde 4 års fødselsdag på torsdag, hvor børnehaven kommer på besøg hos os. Han har ønsket lasagne til at spise. Er der nogle herinde, som kan give er cirka bud på hvor meget lasagne jeg skal lave til omkring 20 børn? Jeg laver dem i foliebakker, og havde tænkt, at jeg ville lave 2 lasagner, og have en ekstra i køleskabet i tilfælde af, at børnene er meget sultne Udover lasagne, serverer jeg også grøntsagsstave med dip og flûte 

Har i også et godt bud til hvad jeg kan servere til dessert udover frugt? De er der ikke så længe efter at have spist frokost, nok maks en halv time. De har ingen sukkerpolitik, men har en regel om at der kun må serveres guf i det omfang som børnene kan nå at spise til fødselsdagen. Altså ingen slikposer som de kan tage med.

Jeg tror en 2-3 passer meget fint når de også får flutes til.

Nu ved jeg ikke hvornår de kommer. Men vi har ofte gjordt det at børnene har fået deserten når de er kommet. Frugt og en rund is lille stykke kage eller noget i den stil. Hvor børnene så har sunget fødseldagssang.

Så har de leget og fået frokost ca kl 11

Mange institutioner skal nemlig ofte være hjemme omkring middag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.