Min datter på næsten 5 år elsker at være ude og lege. Hvor vi bor ligger der en legeplads lige ude foran haven som vi kan se. Der er måske 5 meter fra havelågen til klatrestativet.
Her får hun lov til at gå ud selv. Hun har så fået en veninde som bor tre døre fra os (rækkehus)
Nu er vores datter så begyndt at gå med veninden hjem, hvilket hun gerne må, men vi hun skal komme og sige det til os før de går hjem til hende.
Men det glemmer hun, ved hun ikke gør det bevidst hun tænker bare ikke over det. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an, vi snakkede om at så må hun bare ikke gå på legepladsen alene, men synes det er synd at holde hende der fra. For med andre børn i huset og diverse ting der skal ordnes bliver det begrænset hvor meget hun kan lege der.
Hun er der ovre nu, og går over for at hente hende om lidt, ved bare ikke hvordan jeg skal få det ind i hendes lille søde hovede hvor vigtigt det er at fortælle hvor man er uden at skælde for meget ud.
vi kender ikke forældrene andet end at vi hilser på dem når vi mødes på p-pladsen, men det bliver aldrig mere end et hej
Anmeld
Citér