Økonomi under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2016

LulleN

Hej Alle

Jeg er helt ny herinde, jeg skriver dette indlæg da jeg er kommet på bar bund.

Sagen er den at min kæreste og jeg ønsker at starte vores egen familie. Min kæreste har et fuldtidsarbejde og jeg selv er i gang med en bachelor. Mit problem er jeg slet ikke kan se mig ud af reglerne for hvor meget man kan få i SU når man bliver forælder og hvor den ene af forældrene ikke er i uddannelse. 

Jeg ved man kan få ekstra i SU lån men det er ikke noget jeg skal have. 

Jeg har hørt nogle steder at man bare får normal SU, er det rigtigt? 

Jeg håber i vil hjælpe mig, da jeg har brug for lidt klarhed.

Hilsen en forvirret kvinde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2016

Mor Christa

Som studerende har du ret til 12x ekstra SU klip, dvs du kan enten holde barsel et år og få normal udbetalt SU, holde barsel i f.eks et halvt år, og så få dobbelt SU det halve år, eller slet ikke holde barsel, og så få dobbelt SU i et år. 

Da jeg læste min bachelor, studerede jeg hjemmefra med baby hjemme, og var derfor stadig studieaktov og fik min almindelige SU plus mine 12 barselsklip - altså dobbelt SU i et år. Efter de 12 barselsklip får du igen almindelig SU, men med ret til at låne de der 1350 ekstra :-) 

mange hilsner 

Anmeld Citér

1. august 2016

Zelinasmor

Ja det er korrekt. Efter endt barsel får du almindelig SU fordi din kæreste arbejder og ikke også studere. Din barsel giver dig 12 måneder med SU eller 6 måneder med dobbelt SU.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.