Altså der skal være mad til dig og din søn i en månede for 900 kr?
Plus lidt husholdning?
Pasta kødsovs, svensk pølseret, lasagne, boller i karry, suppe med kød/mel boller, kan række til mange dage.
risengrød, fiskefars, kylling er billigt, der kan blive til to tre dags mad i pakkerne.
pasta, ris er billigt, der kan blive til to tre dags i en pakke til jer to.
Rugbrød er forholdsvis billigt.
køb en bakke æg, i kan lave røræg, spejlæg, kogte æg til madpakken, fx
frugt der kan en pakke vindruer, pose æbler, pose pærer, net appelsiner, stor melon holde længe til jer to.
køb en pakke grov kiks, de koster 5.50 kr i super brugsen eller i fakta og mætter godt til eftermiddags snack, en pakke knækbrød holder os længe.
køb mini flutes til morgenmad der er mange flutes i en pose til ti kr
en pose blandet grøntsager kan deles til to tre dage.
Svindefars kan deles til to tre dage, fx frikadeller, krebinetter, fyldt peberfrugter, du skal bare sørge for at komme mel.. rasp, havregryn i køddejen og evt hakkede grøntsager, så dejen bliver godt fyldt med mættende ting.
Hvis jeg var mig og min søn, så ville jeg starte med at handle til omkring en uge, måske det ville række til mere end en uge faktisk.
Til morgenmad
1 pakke mini flutes, 1 pakke havregryn, 1 øllebrød.
Middag
Et stort rugbrød, fryse noget af det ned og tage op løbende, 1 bakke æg, 1 leverpostej, 1 agurk, 1 kødpølse, 1 pakke spegepølse, 1 smør.
Eftermiddag
1 pose æbler, 1 pakke vindruer, 1 pose snack peber, 10 bananer, 1 pakke billige grov kiks, 1 pakke knækbrød.
Aften
1 lille oksekød, 1 flået tomat, 1 pose gulerødder, 2 poser pasta, (pasta kød sovs til aftensmad i tre dage måske mere,)
1 lille oksekød, 1 netløg, 1 flået tomat, 1 pakke lasagne plader, 1 lasagne sovs ( lasagne til tre dage)
1 pose kartofler, 1 pakke pølser, 1 tomat pure (til svensk pølseret, vil gætte på der er til fire dage)
2 poser pasta, 1 pakke kylling filet, der kan blive til tre fire dage hvis du deler kødet op i poser, og med to poser pasta er der til fire dage med pasta, eller køb en pakke ris i kogeposer, der er til de dage.