Anonym skriver:
Kære Baby-brugere 
Om lidt går et nyt semester i gang og jeg synes det forrige var sindssygt hårdt.
Jeg læser på kandidaten og pendler mange timer om måneden, har børn og en mand med lidt hårde arbejdstider. Vi er blevet enige om at få rengøringshjælp en gang om måneden, handle stort ind få gange om ugen, lave madplaner, lave mad til to dage ad gangen plus til fryseren, når det er muligt, slappe godt af og lade op i weekenderne osv. Jeg tror, vi har nogenlunde styr på familielivet, men jeg mangler et eller andet til at gøre mit studieliv mindre hårdt.
Jeg sorterer i teksterne med ret hård hånd, vil jeg mene. Læser det mest relevante, er i god tid, så jeg ikke sidst på semestret skal læse det hele. Har valgt læsegruppe, fredagsbar og alt andet fra (pga. afstanden). Men alligevel er jeg så stresset, særligt i eksamensperioderne. Jeg klarer mig altid godt, men er nogen gange ved at give op, fordi jeg bliver så stresset. Det er ikke bare træls for mig, men det går ud over mine børn og min mand, og alt det dejlige (fx jul) vi skulle have sammen. Sidste jul vrælede jeg konstant og kunne overhovedet ikke overskue nogen som helst. Det er åndsvagt og det skal være anderledes, her det sidste år - but how?
Hvordan klarede I jer igennem studiet med børn, smutveje, nemme, men gode, løsninger, prioriteringer, erfaringer, reflektioner; absolut alt vil jeg gerne høre om. Det vil helt sikkert hjælpe mig meget, at høre andres historier 
Det er super hårdt. Jeg er selv i gang med kandidaten, og skal også i gang med andet år nu.. Jeg har en datter der passes hjemme. Så jeg læser når hun sover, samt laver andre ting. Har heldigvis ikke mange forelæsninger om ugen, så der kommer min mor og er sammen med hende. Men der er ikke tid til fester, læsegrupper, næsten ikke engang til at snakke efter timen, jeg skynder mig altid hjem, så min mor kan få "fri".
Der er altid press op til eksamener. For jeg prøver at have en almindelig hverdag ellers for min datters skyld, være en nærværende og god mor. Godt nok hedder det fuldtidsstudie, men hun er jo også et fuldtidsarbejde. Så når der er eksamener er der tryk på - min mor tager hende i nogle dage, min kæreste tager lidt fri. Så sidder jeg ellers klistret til min bærbar i alle de timer jeg er vågen, har ikke altid tid til bad osv. Og må alligevel tage mig af datteren, for hun vil jo gerne mig..
Jeg har begge semestre valgt at aflevere mine skriftlige opgaver blankt, så jeg har brugt et forsøg, men udskudt dem til reeksamen. Det er den eneste måde jeg har kunnet få det til at fungere. Sidder også nu med en opgave til d. 15 august. Der har ikke været meget sommerferie. Nogle gange bliver følelserne og stress for meget, og der kommer lidt tårer ud, når jeg bliver fortvivlet over jeg ikke kan nå det.
Jeg trøster mig med at der kun er et år tilbage. Så skal jeg holde den længste sommerferie nogensinde, og sikkert være helt crazy med at holde jul osv 
Hold ud