Eksperthjælp: Far bekymret over barn og samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
0 svar
1 synes godt om
30. juli 2016

Gitte Sander

Hej alle.
Jeg er i lidt af en knibe da jeg ikke ved om jeg skal lave en indberetning på min ex kæreste, eftersom at vores barn på 3 er begyndt at sige om morgenen at hvor skal vi hen i dag og kalder mor og far for mormor og morfar. Moderen efterlader konstant de små ( en dreng på10 mdr og en pige på 3 år ) hos hendes forældre, så meget at da jeg spurgte min pige at hvor bor hun svarede hun hos hendes bedsteforældre og jeg bliver konstant mødt med denne undskyldning for ikke at må se dem " min ex har allerede lavet en aftale og den kan ikke aflyses " så som en legeaftale, mormor har inviteret gæster, de skal en tur på stranden og mange flere.
Hver gang jeg siger at så kan jeg komme forbi på en hverdag får jeg svaret nej nej vi kan prøve i næste weekend og så går der tit 3-4 uger mellem jeg ser dem.
Hvad gør jeg, skal jeg lave en indberetning eller er der nogen der har prøver noget ligendende.
Håber på lidt hjælp fra jer.
Mvh den bekymrede far.

Gittes svar

Hej "Bekymret far",

Det bedste at gøre, når du er bekymret for dit barn og ikke synes samværet fungerer, er for mig at se at tale med din eks-kæreste om dine bekymringer.

Fortæl hende om dine bekymringer, hold fokus på barnets perspektiv, og kom gerne med konkrete ændringsforslag, som du kan se ville bedre situationen. Husk at lytte til hendes oplevelser af situationen også, og giv tid til at tænke over tingene. Alle kan blive følelsesmæssigt anspændte, når det drejer sig om et barn man holder meget af, så kommunikationen kan virkelig kræve at man fokuserer på barnets behov og finder sine meget voksne sider frem.

Hvis kommunikationen går helt i hårdknude vil jeg mene at det næste skridt er at kontakte Statsforvaltningen. Ikke for at lave en indberetning, men for at få tingene til at fungere bedre for alle.

Statsforvaltningen har både en børnesagkyndig rådgivning, hvor I kan tage hen og få hjælp til at lave aftaler, der er tilfredsstillende for alle, og der er også tilbud om kurser i forældresamarbejde, hvis man hører til området i Odense eller Aabenraa.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen,

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.