JustMe123 skriver:
Jeg har brug for lidt råd. Min datter er 13 mdr og sover i vores seng. Da hun sov i sin vugge, var hun svær at putte samt vågnede op til rigtig mange gange om natten. Da jeg fandt ud af, at hun sov igennem i løbet af natten ved at ligge ved siden af mig, har jeg lod hende ligge i vores seng. Jeg ammer hende stadig.. Dog kun når hun skal puttes og igen om morgenen, når hun vågner ( hendes hygge-behov).
Min mand har givet udtryk for at han synes vores datter skal ind på eget værelse og hans mor synes amningen skulle til at stoppe.. Men jeg ved ikke om jeg er klar til disse store ændringer. Jeg har ikke lyst til at min lille pige skal sove i et helt andet værelse end vores. Jeg er ikke klar til det rent følelsesmæssigt. Jeg nyder den nærhed og kærlighed vi har sammen, ved samsovning. Desuden har min datter også et stort behov for at blive ammet / bruger ikke sut( dog ikke om natten), kan mærke at hun nyder at ligge i mors amme. 
Hun starter i vuggestue lige om lidt.. Jeg sys bare at det vil være for meget for hende på en gang.. -> vuggestue start, stop af amning og at sove på eget værelse.
Hvornår " bør" et barn sove på eget værelse? Hvornår "bør" man stoppe amningen?
Der debatteres noget lignende her på siden i øjeblikket, med et-årig i forældrenes seng 
Jeg ved ikke hvad der er normalt og hvornår det bør være. Men du skal stoppe med amningen og putte hende på eget værelse når du føler dig klar. Og når du synes det føles som om hun er klar. Det skal ikke være noget man skal kæmpe med, og tvinge sig selv eller barnet til.
Min datter har f.eks. altid sovet i liften da hun var helt lille, vi turde ikke at have hende i sengen. Bagefter sov hun i egen seng bare i vores soveværelse. Men da hun var blevet et år, følte jeg og kæresten begge, at nu ville det da være rart med hendes eget værelse. Så vi kunne få lidt os tilbage, men mest fordi vi var trætte af at liste rundt på tæer for ikke at vække hende, og det lykkedes ikke altid, med knirkende gulve og døre osv.. Men altså, vi var ikke i tvivl om at hun også var klar.
Hun sover dog sammen med mig når hun er syg, eller vi bare vil hygge en gang imellem. Så bliver far sparket ud på sofaen, for han snorker og fylder det hele i søvne 
Hvis I ikke er klar, så vent og nyd det så længe du kan. For det er da helt fantastisk at sove med sit barn. Samtidig med at det her også er de nætter jeg sover dårligst, for bliver prikket i øjet med jævne mellemrum, eller sparket i munden