Putte baby på 4 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej jeg skriver fordi vi herhjemme har en daglig kamp med at få vores søn til at sove. Han bliver ofte overtræt fordi han ikke falder i søvn når han er træt.  Simpelthen fordi vi ikke har fundet en god metode til at hjælpe ham ind i søvnen. Ofte bliver han vugget på armen og lagt når han sover. Han sover for det meste max en time af gangen. Han har endnu heller ikke rigtig faste tidspunkter at sove/ spise på. Er det normalt? Nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Hej jeg skriver fordi vi herhjemme har en daglig kamp med at få vores søn til at sove. Han bliver ofte overtræt fordi han ikke falder i søvn når han er træt.  Simpelthen fordi vi ikke har fundet en god metode til at hjælpe ham ind i søvnen. Ofte bliver han vugget på armen og lagt når han sover. Han sover for det meste max en time af gangen. Han har endnu heller ikke rigtig faste tidspunkter at sove/ spise på. Er det normalt? Nogle gode råd?

Må indrømme, at vi har været ret heldige med at datteren stort set altid har været ret glad for at sove. Men vi har også haft en periode på nogle måneder hvor det har været kamp. Det der oftest har hjulpet her var at vikle hende ind i et tæppe, sådan lidt ligesom man gjorde i gamle dage, med armene langs kroppen, og så blev hun ellers vugget i armene hos mor eller far. Det gjorde, at der kom ro på kroppen, og hun kunne slappe af. Så viklede jeg hende ud igen da hun var faldet i søvn. Så sang jeg også imens, så de par sange også blev forbundet med det at falde i søvn. Andre gange var det nok bare at have hende liggende på en af vores maver, med tæppe over. Måske kan noget af det bruges?

Anmeld Citér

28. juli 2016

God-mor

Anonym skriver:

Det er helt normalt at så lille et barn ikke har en helt fast rytme endnu, og vågner op efter kort tids søvn. Sådan var min datter også i den alder. Det bliver bedre omkring 8-10 måneders alderen er min erfaring. Det lyder som om i gør alt det rigtige. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Anonym

Vi fik det råd af en børnelæge, at vi skulle tage en luftig hue og trække ned over øjnene. Børnene kan have svært ved at lukke verden ude i den alder. Det hjalp! Man skal selvfølglig holde dem imens, eller sidde med dem til de er trygge ved huen og forstår det som signal :-) 

Anmeld Citér

28. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg startede med en helt fast putterutine da min datter var 4 mdr, som vi stadig bruger i dag, hvor hun er 2 år, dog med justeringer.

Jeg valgte på det tidspunkt at lære hende at falde i søvn selv, da hun også skulle i egen seng frem for min seng. 

Rutinen dengang var:

Bleskift og nattøj på efterfulgt af en godnatflaske i stuen. Så kom hun ind i sengen hvor hun blev svøbt i dynen, fik sutten og nussekluden tæt ved ansigtet. Musikelefanten fra lamaze (Gammel model hvor man kunne trække i snablen så den spillede en vuggevise) blev sat til at spille. Den første uges tid sad jeg ved siden af og vuggede hende blidt med en hånd på hendes ben, mens hun stadig lå i sengen. Derefter begyndte jeg langsomt at gå ud af rummet så snart elefanten spillede. Efter en uge med det kunne jeg sætte elefanten til og så smutte, så faldt hun fint i søvn.

Efter ca en måned med det begyndte jeg at give hende flasken i sengen i stedet for i stuen, med med samme rutine ellers.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.