Dårlig tal ved nakkefoldsscanningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.483 visninger
13 svar
10 synes godt om
27. juli 2016

Hippo93

Hej. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre som har været i samme situation om jeg er i nu. Vi var til nf i går og baby var meget aktiv og hjertet hanmerede afsted. Men baby har stor sandsynlighed for downs. Vi fik tallet 1:10. Andre med sådan en sandsynlighed som alligevel har fået et raskt barn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

Diosa85

Hippo93 skriver:

Hej. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre som har været i samme situation om jeg er i nu. Vi var til nf i går og baby var meget aktiv og hjertet hanmerede afsted. Men baby har stor sandsynlighed for downs. Vi fik tallet 1:10. Andre med sådan en sandsynlighed som alligevel har fået et raskt barn?

Har ikke selv prøvet det. Men sender dig et kram på vejen 

har du fået tilbudt moderkage/fostervandsprøve ?

Anmeld Citér

27. juli 2016

CBbaby

Mange får et dårligt tal og stadig er helt raskt barn Jeg har ikke selv prøvet det - MEN der er en del debatter på denne og andre babysider om emnet.

Det er næsten hver anden dag, at jeg ser en debat om emnet Så der er bestemt masser af håb endnu. 

Har set debatter, hvor tallet var 1:3 og barnet var helt rask og sundt  

Håber det bedste for dig :-)

Anmeld Citér

27. juli 2016

Hippo93

Diosa85 skriver:

Har ikke selv prøvet det. Men sender dig et kram på vejen 

har du fået tilbudt moderkage/fostervandsprøve ?

Tak! Ja det har jeg på tirsdag :-) 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Hippo93

CBbaby skriver:

Mange får et dårligt tal og stadig er helt raskt barn Jeg har ikke selv prøvet det - MEN der er en del debatter på denne og andre babysider om emnet.

Det er næsten hver anden dag, at jeg ser en debat om emnet Så der er bestemt masser af håb endnu. 

Har set debatter, hvor tallet var 1:3 og barnet var helt rask og sundt  

Håber det bedste for dig :-)

Tusind tak! Jeg håber baby er rask men i forhold til dem der har 1:3 så har vi jo rimelig gode chancer for den har det helt fint :-)

Anmeld Citér

27. juli 2016

MyBigWish

Hippo93 skriver:

Hej. 

Først et kæmpe kram til dig  

Jeg fik også et dårligt tal til NF for små 4 år siden, dog var det omkring 1:200 ca, men hende der scannede mig sagde at hun året før havde scannet en som fik tallet 1:2 og hun endte med at få en sund og rask datter.. Det samme endte jeg med.. 

Ved du hvad der trak tallet ned ved dig?? Ved mig var det min blodprøve.. Hvordan så babys nakkefold ud? 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Hippo93

MyBigWish skriver:

Først et kæmpe kram til dig  

Jeg fik også et dårligt tal til NF for små 4 år siden, dog var det omkring 1:200 ca, men hende der scannede mig sagde at hun året før havde scannet en som fik tallet 1:2 og hun endte med at få en sund og rask datter.. Det samme endte jeg med.. 

Ved du hvad der trak tallet ned ved dig?? Ved mig var det min blodprøve.. Hvordan så babys nakkefold ud? 

Tusind tak! Ja det siger de også er dårlige tal men dejligt du fik et sundt og raskt barn. 

Jeg tror det der trak ned var fordi baby ikke lå ordenligt de de tog efter det tal de havde fået flest gange mål i nakkefolden som hed 3,1 hun nævnte for os det kun lige var på vippen til at være dårligt så tænker min blodprøve heller ikke har været den bedste. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Flødebollen

Hippo93 skriver:

Hej. 

Tænk på, at hvis 10 du kendte fødte et barn på samme tid ca, ville et af dem have downs. Det er et lavere tal, men det er stadig 1 ud af 10

håber det bedste for jer

Anmeld Citér

28. juli 2016

Leneur

Hippo93 skriver:

Tusind tak! Ja det siger de også er dårlige tal men dejligt du fik et sundt og raskt barn. 

Jeg tror det der trak ned var fordi baby ikke lå ordenligt de de tog efter det tal de havde fået flest gange mål i nakkefolden som hed 3,1 hun nævnte for os det kun lige var på vippen til at være dårligt så tænker min blodprøve heller ikke har været den bedste. 

Jeg kan så ikke forstå hvorfor de ikke tager en ny nf-scanning ugen efter. For min lå heller ikke ordentligt og der synes jm også at nakkefolden så for tyk ud. Fik så aldrig de første tal at vide men ugen efter var der ikke noget. 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Hippo93

Flødebollen skriver:

Tænk på, at hvis 10 du kendte fødte et barn på samme tid ca, ville et af dem have downs. Det er et lavere tal, men det er stadig 1 ud af 10

håber det bedste for jer

Ja du har helt ret jeg vil håbe du har ret og jeg ikke lander på den 10ende :-) men tak!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.