Jer der har fået henvisning til tidlig scanning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.145 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. september 2009

Ansemusen

Hvordan fik I henvisningen af jeres æge og hvorfor? Jeg tænker om jeg har mulighed for at blive henvist til en tidlig sccanning inden NF om 4 uger, udelukkende pga. min egen frygt. Der er intet der tyder på at der er noget galt. Er der nogle af jer, som uden tidligere abort, har fået henvisning udelukkende fordi I havde brug for vished/tryghed? I så fald, hvor længe gik der så fra I fik henvisningen og til I blev scannet? (Jeg har jo mulighed for scanning på en privatklinik imorgen, som jeg skal give 600 kr. for. Men vi har ikke så mange penge. Men vil samtidig helst heller ikke vente en uge med at få tid hos en gratis.).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

MetteT

Jeg var ved læge da jeg var i 10. uge og der snakkede vi om hvordan jeg havde det osv..
Jeg fortalte at jeg havde det rigtig skidt fordi jeg ikke vidste hvordan det stod til derinde og slet ikke ku nyde min graviditet.. Jeg var SÅ bekymret over det mindste..
Min læge sagde, sådan ska man ikke ha det når man er gravid, en graviditet ska man ku glædes ved.. Så hun ringede ned til en gynækolog i byen og spurgte hvornår hun havde tid til at scanne mig.. Der var klokken 13.20 og hun havde en tid 13.40...
SUPER dejlig læge jeg har mig der..

Knus Mette

Anmeld

29. september 2009

Ansemusen

Puh ha, hvor dejligt! Håber min læge gør ligesådan imorgen tidlig, når jeg ringer! Det ville være rigtig dejligt!

Anmeld

29. september 2009

EliasMinDejligeSøn<3

jeg fik en fordi jeg ikk vidst hvor langt jeg var,

Anmeld

29. september 2009

MetteT

Ansemusen skriver:

Puh ha, hvor dejligt! Håber min læge gør ligesådan imorgen tidlig, når jeg ringer! Det ville være rigtig dejligt!

Jeg krydser fingre for dig...
Og krydser samtidig for at alt er som det ska være..
-som det selvfølgelig er...

Knus Mette

Anmeld

29. september 2009

Ansemusen

Nu kom kvalmen tilbage med dobbelt styrke. Kastede op ved tretiden, selvom det eneste jeg havde fået at spise hele dagen var et æble to timer tidligere. Så det har hjulpet på min nervøsitet. Har derfor valgt at aflyse scanningen, da jeg i forvejen ikke er så meget for risikoen ved indvendig scanning. Havde slet ikke tænkt på, at min spire sandsynligvis er for lille til at man kan se noget ved udvendig scanning. Så sparer vi de penge. Og hvis så frygten kommer igen og jeg ikke kan holde det ud, må jeg spørge min læge om en henvisning!

Anmeld

1. oktober 2009

alicestrikker

Hej,
Jeg har da aldrig hørt om, at der skulle være en risiko ved indvendig scanning??

Hvis du ikke får henvisningen, kan det varmt anbefales at få det i privat regi. Det koster omkring 700 kr. og så er servicen altså også helt i top i forhold til det offentlige.

Anmeld

1. oktober 2009

Ansemusen

Hvis an får en henvisning, kan man bare bruge den på en af de private klinikker. Og så er det jo forhåbentlig samme service!

Jeg ved ikke om der er en risiko, min læge sagde bare at man ikke må putte fremmedlegemer op i skeden når man er gravid, og så tænker jeg, at en tyve minutters invendig scanning måske ikke er helt risikofri. Sikkert bare mig der er pernitten

Anmeld

1. oktober 2009

Valle81

Ansemusen skriver:

Hvis an får en henvisning, kan man bare bruge den på en af de private klinikker. Og så er det jo forhåbentlig samme service!

Jeg ved ikke om der er en risiko, min læge sagde bare at man ikke må putte fremmedlegemer op i skeden når man er gravid, og så tænker jeg, at en tyve minutters invendig scanning måske ikke er helt risikofri. Sikkert bare mig der er pernitten

He he:0) Griner lidt:0)

Er selv blevet scannet tidligt og snakkede med scanningslægen. Han sagde: MAN KAN IKKE SELV FREMPROVOKERE EN ABORT HELLER IKKE VED
EN INVENDIG SCANNING.

Hvis man skal fremprovokere en abort så skal man virkelig være total masokistisk invendig.

Så du kan roligt få en 20 minutter indvendig scanning.

Det skal gså siges at den der de scanner med ikke er meget større en alm tissemands størrelse, og sex, ja det må man jo have lige så meget man vil af under graviditet:0)

Anmeld

1. oktober 2009

Tut

Jeg blev henvist til en tidlig scanning i 10. uge, da jeg havde blødt (dog kun lidt). Men jeg var meget utryg/bange for om jeg stadig var gravid, og vi skulle giftes 2 uger efter (1 uge inden NF), og jeg ville ikke kunne holde ud at gå og skulle tænke på både bryllup og på om jeg mon havde aborteret.

Der var heldigvis stadig liv, og jeg er i dag 30+6 med en lillesøster i maven.

Men tag da en snak med din læge, mange gange er de meget forståelige.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.