Sommerferie sysler ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.356 visninger
6 svar
8 synes godt om
24. juli 2016

Skouboe

Nu hvor jeg har sommerferie, har jeg endelig tid til nogle af de ting jeg gerne har villet lave længe.

Jeg eksperimenterer i øjeblikket med at lave en Body Butter, vi kan bruge herhjemme. Normalt bruger vi olie til kroppen, men det er svært for pigerne at styre, så jeg håber at det bliver nemmere med en body butter. Jeg skal dog have tweaket opskriften lidt mere, denne tager lidt for lang tid om at trække ordentligt ind. På den positive side, er min hud helt ekstatisk over al den dejlige fugt.

Massagelyset er en idé jeg har haft et stykke tid og nu har jeg endelig fået det lavet. Nu mangler jeg så bare den sjove del, nemlig testen, men med den varme vi har, har manden og jeg simpelthen ikke orket at prøve det endnu. Det må blive når vejret køler lidt ned.

Så har jeg fået lavet nogle børne- og voksen øreringe, nogle på bestilling, andre bare fordi ��

De næste projekter er at lave noget pleje til svigermors problem fødder, jeg har en stak paller, der skal skilles ad og der skal syes vintertøj til ungerne.

Hvad laver I andre af kreative ting?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2016

lineog4

Ligger på en drømmeseng og læser alle de bøger jeg ikke fik læst i løbet af året fordi jeg var for træt - nej er i Italien og har intet kreativt med. Men har indkøbt garn til en masse bomuldsklude så vi kan komme af med alle de der indeholder plastic og det projekt skal jeg have med når jeg drager 3 uger til Grønland. 

Så 1.9. Når jeg er hjemme er jeg sikker på jeg har abstinenser efter symaskinen 

fedt med egenn bodybutter, har du en opskrift eller????

Anmeld Citér

24. juli 2016

karisima

Jeg har lavet første forsøg på folding book art. Den var rimelig let at lave så nu vil jeg prøve med mere indviklede motiver 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. juli 2016

Skouboe

lineog4 skriver:

Ligger på en drømmeseng og læser alle de bøger jeg ikke fik læst i løbet af året fordi jeg var for træt - nej er i Italien og har intet kreativt med. Men har indkøbt garn til en masse bomuldsklude så vi kan komme af med alle de der indeholder plastic og det projekt skal jeg have med når jeg drager 3 uger til Grønland. 

Så 1.9. Når jeg er hjemme er jeg sikker på jeg har abstinenser efter symaskinen 

fedt med egenn bodybutter, har du en opskrift eller????

Den her er med 2 dele kokosolie, 1 del shea smør og 1 del mandelolie. Smeltes og piskes sammen, derefter i køleskabet til det er stivnet. Piskes med en el-pisker indtil det minder om flødeskum. Derefter tilsættes nogle dråber pebermynteolie og der piskes lidt mere. Fyldes i en bøtte med tætsluttende låg. Holder i 6 måneder ved stuetemperatur og bør opbevares i køleskabet når det er så varmt som det er nu, ellers kan det godt falde lidt sammen.

Den er som sagt lidt mere fedtet end jeg bryder mig om, så jeg skal nok eksperimentere lidt mere. Den tog lidt for længe om at trænge ind, til gengæld elsker min hud den 

Anmeld Citér

24. juli 2016

Skouboe

karisima skriver:

Jeg har lavet første forsøg på folding book art. Den var rimelig let at lave så nu vil jeg prøve med mere indviklede motiver 

Fedt - er siderne bare foldede, eller også klippede?

Anmeld Citér

24. juli 2016

Skouboe

karisima skriver:

Anmeld Citér

24. juli 2016

karisima

De er bare foldede  Det ser mere indviklet ud end det er ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.