Tidlig overgangsalder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg er 36 år og har ikke haft menstruation i 3 måneder, jeg er ikke gravid. Jeg stoppede med p-piller for 2 år siden, og har siden haft pletblødning det meste af tiden. Var til gynækolog for et halvt år siden, han sagde der ikke var noget galt. 

Jeg fik så minipiller i 2 måneder, hvor jeg blødte konstant. Lægen bad mig stoppe med det samme. Dagen efter fik jeg menstruation, og siden har jeg overhovedet ikke blødt. Hvilket undrer mig da jeg er vant til at bløde næsten hele tiden. 

Kan jeg være ved at gå i overgangs alderen allerede? Jeg fik menstruation allerede da jeg var 11, har hørt at man går tidligere i overgangsalder når man fik menstruation tidligt. Hvad tænker I?

Min læge vil ikke henvise mig til gynækolog før der er gået over et halvt år uden menstruation. Jeg har 2 børn på 10 og 13. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg er 36 år og har ikke haft menstruation i 3 måneder, jeg er ikke gravid. Jeg stoppede med p-piller for 2 år siden, og har siden haft pletblødning det meste af tiden. Var til gynækolog for et halvt år siden, han sagde der ikke var noget galt. 

Jeg fik så minipiller i 2 måneder, hvor jeg blødte konstant. Lægen bad mig stoppe med det samme. Dagen efter fik jeg menstruation, og siden har jeg overhovedet ikke blødt. Hvilket undrer mig da jeg er vant til at bløde næsten hele tiden. 

Kan jeg være ved at gå i overgangs alderen allerede? Jeg fik menstruation allerede da jeg var 11, har hørt at man går tidligere i overgangsalder når man fik menstruation tidligt. Hvad tænker I?

Min læge vil ikke henvise mig til gynækolog før der er gået over et halvt år uden menstruation. Jeg har 2 børn på 10 og 13. 

Tag på en privat klinik og betal selv. Det havde jeg gjort. Det er ikke så dyrt..

Anmeld Citér

21. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Har du andre symptomer end manglende menstruation?

Anmeld Citér

21. juli 2016

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Tag på en privat klinik og betal selv. Det havde jeg gjort. Det er ikke så dyrt..

Kan de der se om man er på vej i overgangsalderen?

Hvad er ikke så dyrt? Er studerende og enlig mor, så pengene er meget begrænsede. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du andre symptomer end manglende menstruation?

Jeg tror det ikke. Men er faktisk lidt i tvivl om hvilke symptomer der er på overgangsalder. Men det må jeg lige undersøge.  

Anmeld Citér

21. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror det ikke. Men er faktisk lidt i tvivl om hvilke symptomer der er på overgangsalder. Men det må jeg lige undersøge.  

Du skal have taget en amh prøve sammenholdt med en scanning. Derved kan de se hvordan din æg reserve er. Jeg kom i begyndende overgangsalder som 26 årig

Anmeld Citér

23. juli 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Kan de der se om man er på vej i overgangsalderen?

Hvad er ikke så dyrt? Er studerende og enlig mor, så pengene er meget begrænsede. 

Ja det kan ses på blodprøver 

Anmeld Citér

23. juli 2016

quindelist

Anonym skriver:

Afsted til lægen igen, de skal henvise dig når der er blødningsforstyrrelser i din alder -manglende menstruation i 2 måneder når man i øvrigt plejer at have regelmæssig mens = blødningsforstyrrelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.