Spare op til diverse ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.591 visninger
10 svar
3 synes godt om
20. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg har regnet lidt på det og er kommet frem til at skulle spare 28800 kr op hvert år til ALT. Altså at det er kun mig der sparer det op da vi ingen fælles økonomi har. Hvordan han vil have råd til de forskellige ting er hans sag. Vi er 2 voksne og 2 børn på 4 og 1 år. Dvs. at jeg skal lægge 2400 kr til side hver måned til alt det der nu er godt at spare op til. Er det urealistisk? For meget? For lidt? 

Det er for: Julegaver til begge børn, adventsgaver til begge børn, fødselsdagsgaver til begge børn, frisørbesøg til begge børn, tøj/overtøj til begge børn, bilreperationer/dækskifte på bil, penge til ferie, tøj, sko og andet godt til mig selv, sjov og ud at spise, frisørbesøg til mig, mangel til lejlighed, fødselsdagsgaver til min kæreste, julegaver til min kæreste, fødselsdagsgaver til min mor, julegaver til min mor, fødselsdagsgaver til min kærestes mor og far. 

Det var vidst det hele. Jeg ved godt at vi alle er forskellige og prioterer forskelligt men ser det nogenlunde ud? Mangler jeg noget?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg har regnet lidt på det og er kommet frem til at skulle spare 28800 kr op hvert år til ALT. Altså at det er kun mig der sparer det op da vi ingen fælles økonomi har. Hvordan han vil have råd til de forskellige ting er hans sag. Vi er 2 voksne og 2 børn på 4 og 1 år. Dvs. at jeg skal lægge 2400 kr til side hver måned til alt det der nu er godt at spare op til. Er det urealistisk? For meget? For lidt? 

Det er for: Julegaver til begge børn, adventsgaver til begge børn, fødselsdagsgaver til begge børn, frisørbesøg til begge børn, tøj/overtøj til begge børn, bilreperationer/dækskifte på bil, penge til ferie, tøj, sko og andet godt til mig selv, sjov og ud at spise, frisørbesøg til mig, mangel til lejlighed, fødselsdagsgaver til min kæreste, julegaver til min kæreste, fødselsdagsgaver til min mor, julegaver til min mor, fødselsdagsgaver til min kærestes mor og far. 

Det var vidst det hele. Jeg ved godt at vi alle er forskellige og prioterer forskelligt men ser det nogenlunde ud? Mangler jeg noget?? 

Først tænker jeg lige. Hvad skal han betale.

Køber i gaver hver for sig så børn familie får dobbelt gaver.

Eller sætter han samme beløb af.

Om beløbet passer kommer jo an på hvilke behov i hsr for at bruge til forskellige ting.

Anmeld Citér

20. juli 2016

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Først tænker jeg lige. Hvad skal han betale.

Køber i gaver hver for sig så børn familie får dobbelt gaver.

Eller sætter han samme beløb af.

Om beløbet passer kommer jo an på hvilke behov i hsr for at bruge til forskellige ting.

Han skal betale til helt de samme ting. Jeg kan bare godt lide at have den tryghed at spare op  Og som jeg skrev så må det være op til ham hvordan han vil spare op eller finde penge til diverse. Han har meget godt styr på det med økonomien. Det er mere mig der gerne vil have en sikkerhed og tryghed 

Beløb til gaver til børnene giver vi det samme. 

Ja, men det er også bare om det lyder helt vildt I jeres øre eller om det er for lidt eller kan gå an? Sådan ca..??...

Anmeld Citér

20. juli 2016

Kattha

Det er desværre noget jeg på ingen måder kan overskue.. Altså kommer an på: hvad er det for noget børnetøj du køber, er det forholdsvis dyre mærker, eller fra genbrugsbutikken? Giver I hinanden de nyeste Iphones i gave, eller en mindre oplevelse/parfume, et par billige øreringe etc.. Hvilke bilbehov har I? Er det en der skal "lappes" på før hvert syn (som min), eller er det en ny bil, med servicegaranti osv.. Hvor tager I på ferie, og spiser I ude for et par tusind, eller noget familie-buffet? Altså, det er jo meget forskelligt hvordan man lever og bruger sine penge..

Men tænkte bare lige om udgifter til tandlægen for jer alle var en del af faste udgifter, eller også skal huskes med?

Anmeld Citér

20. juli 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Det er desværre noget jeg på ingen måder kan overskue.. Altså kommer an på: hvad er det for noget børnetøj du køber, er det forholdsvis dyre mærker, eller fra genbrugsbutikken? Giver I hinanden de nyeste Iphones i gave, eller en mindre oplevelse/parfume, et par billige øreringe etc.. Hvilke bilbehov har I? Er det en der skal "lappes" på før hvert syn (som min), eller er det en ny bil, med servicegaranti osv.. Hvor tager I på ferie, og spiser I ude for et par tusind, eller noget familie-buffet? Altså, det er jo meget forskelligt hvordan man lever og bruger sine penge..

Men tænkte bare lige om udgifter til tandlægen for jer alle var en del af faste udgifter, eller også skal huskes med?

Ja, jamen du har ganske ret. Altså tøj til børn køber vi fra Føtex og HM. Vi spiser ikke ret tit ude. Højst 1-2 gange i året. Vi giver tilgengæld hinanden dyre gaver både til jul og fødselsdag. Tandlæge går hverken jeg eller kæresten til. Bilen skal bare have nye dæk på til sommer og vinter og engang imellem kommer dyre repetitioner. Vi rejser aldrig udenlands. VU er bare herhjemme og kører ud til dagsusflugter og ture.

Anmeld Citér

20. juli 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Jeg synes godt nok det lyder af rigtig mange penge, men jeg er også på SU så mit udgangspunkt er nok et andet end dit. 

Vores gave og tøjbudget er ihvertfald ikke så højt, men havde jeg muligheden ville jeg synes det var et fint beløb. Så jeg vil sige at jeg ville sætte beløbet ud fra din indkomst, har du en god løn, jamen så kan man godt spare lidt mere og bruge lidt ekstra på gaver osv. Som min søde mir siger "man skal sætte tæring efter  næring"

Anmeld Citér

20. juli 2016

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Jeg synes godt nok det lyder af rigtig mange penge, men jeg er også på SU så mit udgangspunkt er nok et andet end dit. 

Vores gave og tøjbudget er ihvertfald ikke så højt, men havde jeg muligheden ville jeg synes det var et fint beløb. Så jeg vil sige at jeg ville sætte beløbet ud fra din indkomst, har du en god løn, jamen så kan man godt spare lidt mere og bruge lidt ekstra på gaver osv. Som min søde mir siger "man skal sætte tæring efter  næring"

Det løber bare meget hurtigt op alt sammen og ja...måske har jeg sat tingene lidt højt op men hellere have for mange penge til side end for lidt  Vi er bare 2 ganske alm arbejder folk. Jeg Sosuassistent og han automekaniker. Så det er jo ikke fordi vi svømmer i penge 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Ja, jamen du har ganske ret. Altså tøj til børn køber vi fra Føtex og HM. Vi spiser ikke ret tit ude. Højst 1-2 gange i året. Vi giver tilgengæld hinanden dyre gaver både til jul og fødselsdag. Tandlæge går hverken jeg eller kæresten til. Bilen skal bare have nye dæk på til sommer og vinter og engang imellem kommer dyre repetitioner. Vi rejser aldrig udenlands. VU er bare herhjemme og kører ud til dagsusflugter og ture.

Jeg tror, at hvis du er kommet frem til dette beløb, må det vel være rigtigt, eller i hvert fald meget tæt på. Hos os, bruges der næsten ikke noget på børnetøj, hun får alt fra genbrug eller bedster, vi giver heller ikke hinanden gaver sådan rigtigt, undtagen til datteren. Kører i to bombede lokumer, på vinterdæk hele året, og måske en 2-3000kr i reparationer hvert eller hvert andet år. Motorcyklen bruger ikke så mange penge.. Til gengæld bruger vi en 10000kr til sommerferien, og spiser ude stort set hver måned, til ca. 500kr. De to ting alene er ca 16000.. Så er der gaver til familien, og tøj/frisør til mig, en gang imellem. det er vel også 3000 om året. Blå planet, tivoli, svømmehallen osv.. Det løber hurtigt op..

Men jeg har også en decideret opsparing, hvor der bliver sat penge af hver måned, som ikke røres. 

Tandlægen er for mig en lille luksus jeg kan få hvis der nu er penge til det

Jeg har ikke selv prøvet at tælle det hele sammen, men ved at min netbank nok ved det - den deler alt op med kategorier, og i forskellige farver og det hele, og kan fortælle om alt hvad der er brugt hele året 

Anmeld Citér

20. juli 2016

loop

Anonym skriver:

Hvis han er automekaniker kan han vel klare de fleste reperationer selv? Så i kun skal købe reservedele. Det samme med olie og dæk -skift.

Hvis i ikke går regelmæssigt til tandlæge kan det ende med at blive en dyr fornøjelse om nogle år, så sæt hellere penge af til det også(eller gå til tandlæge).

Jeg håber ikke jeg lyder gammel og sur, jeg synes måske bare det virker ulogisk.

Hvis du opsparer 2400kr pr måned og kæresten betaler samme beløb lyder det fint.

Har i seperat opsparing til huset/lejligheden?

Anmeld Citér

20. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg vil også lige sige, at det kan være ganske dyrt ikke at gå regelmæssigt til tandlægen, og få tjekket tænderne. 

Min kæreste droppede tandlægebesøget 3 år i træk, og det sidste år har vi brugt ihvertfald kr 25.000,- på tandlægeregninger, fordi tingene var blevet så grelle. 

Det var først da han fik smerter, at han kom afsted.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.