Jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.145 visninger
13 svar
4 synes godt om
19. juli 2016

Anonym trådstarter

Hvad taler man om hos jordemoderen.....

jeg er helst fri for hun nævner min vægt når min kæreste er der ... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jordemoderen spørger ind til dig og din graviditet, hvordan du har det, forventninger til fødslen, tiden efter osv. 

Så skal du også have lavet en urinprøve som skal stixes, og have målt symfyse mål, og vejes. 

Det var ihvertfald sådan jeg oplevede det.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Hvad taler man om hos jordemoderen.....

jeg er helst fri for hun nævner min vægt når min kæreste er der ... 

Altså. Selve tallet eller vægt generelt?

hvis det er tallet, så er det bare at sige det til jm. Tænker st din kæreste kender til din utryghed?

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Jordemoderen spørger ind til dig og din graviditet, hvordan du har det, forventninger til fødslen, tiden efter osv. 

Så skal du også have lavet en urinprøve som skal stixes, og have målt symfyse mål, og vejes. 

Det var ihvertfald sådan jeg oplevede det.

Okay pyh.. Glæder mig ikke til besøget fordi det med vægten fylder så meget :/ så rart og høre

Anmeld Citér

19. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Okay pyh.. Glæder mig ikke til besøget fordi det med vægten fylder så meget :/ så rart og høre

Hvis du er svært overvægtig, så kan du jo nok ikke komme uden om at hun spørger lidt ind til det.. 

Men hvis du lever sundt og er aktiv, så tror jeg du skal slå koldt vand i blodet. 

Hun spørger jo kun for at hjælpe og guide dig så godt som muligt.

der er jo også nogle risikoer forbundet med graviditeten, når man er overvægtig, og det er hun forpligtet til at oplyse om.

Men jeg har aldrig hørt om, at det skulle være noget der er meget fokus på ved samtalen. 

Første gang var vi der i 30 minutter, og de efterfølgende besøg varede mellem 10 og 15 minutter, så man har ikke alverdens tid.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Altså. Selve tallet eller vægt generelt?

hvis det er tallet, så er det bare at sige det til jm. Tænker st din kæreste kender til din utryghed?

Selve tallet .. Ja kender han alt til og synes jo bare jeg er fjollet .. Men vil altså ikk have han kender det., ved bsre ikke hvordan jeg får sagt det til jordemoderen ? 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Hvis du er svært overvægtig, så kan du jo nok ikke komme uden om at hun spørger lidt ind til det.. 

Men hvis du lever sundt og er aktiv, så tror jeg du skal slå koldt vand i blodet. 

Hun spørger jo kun for at hjælpe og guide dig så godt som muligt.

der er jo også nogle risikoer forbundet med graviditeten, når man er overvægtig, og det er hun forpligtet til at oplyse om.

Men jeg har aldrig hørt om, at det skulle være noget der er meget fokus på ved samtalen. 

Første gang var vi der i 30 minutter, og de efterfølgende besøg varede mellem 10 og 15 minutter, så man har ikke alverdens tid.

Jeg er overvægtig men ikke sådan en man vender sig om på gaden efter �� 

hun må gerne sige" du vejer for meget" eller "du skal tabe dig" vil bsre ikke have hun nævner tallet 

Anmeld Citér

19. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg er overvægtig men ikke sådan en man vender sig om på gaden efter �� 

hun må gerne sige" du vejer for meget" eller "du skal tabe dig" vil bsre ikke have hun nævner tallet 

Hun noterer jo din vægt, så jeg ved ikke om det kan undgåes. Ellers må du jo sige det, så snart I kommer ind, at du ikke har lyst til at hun siger din vægt højt.

Jeg formoder at det er jeres første barn.. Din kæreste kommer til at opleve fødslen af jeres barn. I kommer til at blive presset i en vanvittig situation, og det sidste han tænker på er din vægt.

du bærer hans barn i maven. Jeg lover dig for, at det ingen forskel gør om det er 5 kilo for meget eller 25. 

Han har valgt dig, præcis som du er.

Anmeld Citér

19. juli 2016

superbaby

Lad være med at tage ham med til jordemoder, det er alligevel ikke ret interessant, slet ikke for mændene.

Hvis det ikke er en mulighed og han allerede har besluttet sig for at skulle med, tænker jeg at du ikke skal være nervøs for at han hører tallet. Tvivler på at mænd generelt har et forhold hvilket vægt-tal der er henholdvis lavt, medium eller højt for en kvinde. Han ser dig ikke anderledes af den grund 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Sedigfor

Ved min jordemoder var det en samtale om hvordan jeg har det, om jeg mærker baby, min forventning til fødsel, amning osv. Da jeg så kom til tre besøg blev det helt andet da jeg havde hovedpine og filmer for øjnene, så jeg fik taget min blodprocent hver gang " hver anden uge " også havde jeg flere besøg end normalt da jeg er ung " var 18 år som gravid " også fordi jeg havde haft et misbrug (: også talte vi sammen efter fødslen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.