Lidt pinligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.034 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2016

Anonym trådstarter

Men jeg kan altså ikke tyde hvad der sker i mit underliv... Jeg har en lille rød plamage på den ydre skamlæbe i højre side. Kun den ene.. Det svier og klør og har været der ca en uges tid. Det har ikke bredt sig men er heller ikke blevet mindre i løbet af den uge. Jeg har forsøgt at behandle med zinksalve som altid har virket når min datter har været rød, og har endda forsøgt med inotyol. Men det virker ikke som om det hjælper..

Hvad fanden kan jeg gøre?  Burde jeg gå til lægen med det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Men jeg kan altså ikke tyde hvad der sker i mit underliv... Jeg har en lille rød plamage på den ydre skamlæbe i højre side. Kun den ene.. Det svier og klør og har været der ca en uges tid. Det har ikke bredt sig men er heller ikke blevet mindre i løbet af den uge. Jeg har forsøgt at behandle med zinksalve som altid har virket når min datter har været rød, og har endda forsøgt med inotyol. Men det virker ikke som om det hjælper..

Ja.

Anmeld Citér

18. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Ja, synes selv det er meget rart med et lægebesøg hvis det er noget jeg ikke kender og er usikker på. Så kan du hurtigere komme af med det med rette behandling 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Kløver

Det kan være svamp, prøv md brentan, det tager det ret hurtigt, virker det ikke ville jeg snakke med lægen  

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det kunne godt lyde som et herpes udbrud. Det kan behandles.  Så afsted til lægen med dig.

Anmeld Citér

19. juli 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Ja synes du skal gå til lægen. Det kunne godt lyde som når jeg har herpes udbrud. Var til lægen med mit flere gange, fik sltid at vide det var svamp - fandt først ud sf det vsr herpes da jeg smittede en eks kæreste .

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kunne godt lyde som et herpes udbrud. Det kan behandles.  Så afsted til lægen med dig.

Ej føj, det håber jeg sandelig ikke...

Men jeg har i hvert fald fået en tid hos lægen om ikke så længe, så må jeg se hvad hun siger.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym

Har selv haft svamp "down there" en del gange, ligesom jeg også får forkølelsessår på munden så snart vejret skifter. Nogen mennesker er bare mere følsomme og modtagelige over for den bakterie, så det er der ingen skam i

Jeg har så været til lægen med mit så mange gange, at hun sidste gang sagde "og nu kan du vidst godt diagnosticere dig selv, så du ikke behøver komme igen med det"  Men jeg plejer i hvert fald bare at gå på apoteket og købe Canesten, det er en tube med creme, som også tager det ret hurtigt. Hvis det er meget slemt kan man også købe stikpiller til at sætte op i skeden - bare husk ikke at bruge indføringshylster hvis du er gravid

Men god idé at få det undersøgt hos lægen - for mig lyder det lidt mærkeligt at det er en decideret plamage, og så kun i den ene side. Men lægen vil i hvert fald kunne undersøge det for flere ting

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Har selv haft svamp "down there" en del gange, ligesom jeg også får forkølelsessår på munden så snart vejret skifter. Nogen mennesker er bare mere følsomme og modtagelige over for den bakterie, så det er der ingen skam i

Jeg har så været til lægen med mit så mange gange, at hun sidste gang sagde "og nu kan du vidst godt diagnosticere dig selv, så du ikke behøver komme igen med det"  Men jeg plejer i hvert fald bare at gå på apoteket og købe Canesten, det er en tube med creme, som også tager det ret hurtigt. Hvis det er meget slemt kan man også købe stikpiller til at sætte op i skeden - bare husk ikke at bruge indføringshylster hvis du er gravid

Men god idé at få det undersøgt hos lægen - for mig lyder det lidt mærkeligt at det er en decideret plamage, og så kun i den ene side. Men lægen vil i hvert fald kunne undersøge det for flere ting

Kan være jeg misforstår dig, men forkølelsessår er jo ikke en bakterie? 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Kan være jeg misforstår dig, men forkølelsessår er jo ikke en bakterie? 

Nej det beklager jeg, fik rodet lidt rundt i det da begge tilstande kaldes herpes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.