børnesår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.674 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. september 2009

LotteN

Så har jeg lige væet en tur forbi lægen med Lærke og ja, hun har fået børnesår - øvøv..

Nogen der ca ved hvor lang tid der går, før det er væk og hun må komme i dagpleje igen??

nogen der ved om hun stadig må komme til svømning, når hunh ar børnesår??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Halbschön

LotteN skriver:

Så har jeg lige væet en tur forbi lægen med Lærke og ja, hun har fået børnesår - øvøv..

Nogen der ca ved hvor lang tid der går, før det er væk og hun må komme i dagpleje igen??

Så snart der er sårskorpe på, såå smitter hun ikke mere, og så kunne jeg forestille mig at hun kunne komme afsted igen... Svømning ville jeg nok vente med til der var skorpe på eller at det var helt væk.....

Anmeld

29. september 2009

Halbschön

LotteN skriver:

og hvornår det er væk igen er lidt individuelt - hvad har du fået af lægen til at behandle det med?

Anmeld

29. september 2009

LotteN

Renée88 skriver:

og hvornår det er væk igen er lidt individuelt - hvad har du fået af lægen til at behandle det med?

jeg har fået Fucidin salve

Anmeld

29. september 2009

Halbschön

LotteN skriver:

jeg har fået Fucidin salve

Okay, det er et tegn på at det er et "mildt" børnesår, så håber vi på at der ikke går alt for mange dage før det er ovre igen.... Bare prøv at forsøg at der ikke kommer for mange fingre på såret Held og lykke med det

Anmeld

29. september 2009

ekzunz

Nej - i skal ikke tage til svømning med børnesår. Det smitter rigtigt meget, så man skal passe på!

Husk at skifte håndklæder ofte, og vask fingre grundigt før og efter i har påført salven. Man kan evt. købe noget medic-sæbe som decinficerer.

Der kan altså sagtens gå en uge. Det er ikke nok at der er skorper på såret - de skal være faldet af, før du må sende Lærke i børnehaven igen....

Du kan læse mere her:
http://www.ssi.dk/sw649.asp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.