Ingen mælk - gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2016

brevkassen-37136

Hej

Jeg fødte min datter for 4 uger siden i uge 28.
Derfor har jeg været nødt til at malke ud i stedet for at amme.

Det har jeg nu gjort 7-8 gange om dagen i 4 uger (altså over 200 gange), men der kommer stadig kun 5 ml mælk pr udmalkning, ligemeget hvad jeg gør.

Der kommer kun mælk de første 2 minutter hvorefter det helt stopper - brystet virker bare tomt med det samme.

Jeg har prøvet:
• Malket ud flere gange i døgnet
• Malket ud færre gange i døgnet
• Masseret brystet
• Holdt fast om brystet imens
• Malket ud mens jeg har siddet med min datter på brystet
• Lagt hende til (hun gør et ihærdigt forsøg trods hendes alder)
• Prøvet forskellige malkemaskiner

Hvad kan jeg ellers gøre for at øge mængden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2016

Kattha

Jeg brugte Medela maskinen i over et år, hver eneste dag, flere gange om dagen. Den samme som de har på apoteket. Har du prøvet den? 

Det bedste råd jeg kan give er at snakke med en ammekonsulent. Var selv fuldstændig fortvivlet for intet virkede. Kom så endelig til at tale med en erfaren jordemoder /ammekonsulent på fødeafdelingen, og det var guld værd. Men ellers, spiser du meget? Hvis ikke jeg gjorde, så var der ikke noget mælk. Og efter kæmpe måltider blev der fyldt op. Og så er det enorm vigtigt at sove.

Det er lige hvad jeg har.. men fik det altså heller ikke helt op at køre alligevel af forskellige grunde. Held og lykke

Anmeld Citér

12. juli 2016

brevkassen-37136

Tak for svar

Jeg bruger allerede Medela-maskinen. Og jeg har snakket med 2 ammekonsulenter, som ikke har nogen forklaring. De siger bare, jeg skal fortsætte, men jeg kan snart ikke mere.

Jeg får spist lidt, men der er absolut ingen appetit (sikkert pga. hele situationen og den elendige sygehus-mad)

Det er svært at få sovet ordentligt, når man skal op hver 3. time. Sammen med en lav blodprocent giver det et ret stort underskud. 

Anmeld Citér

13. juli 2016

Kattha

brevkassen-37136 skriver:

Tak for svar

Jeg bruger allerede Medela-maskinen. Og jeg har snakket med 2 ammekonsulenter, som ikke har nogen forklaring. De siger bare, jeg skal fortsætte, men jeg kan snart ikke mere.

Jeg får spist lidt, men der er absolut ingen appetit (sikkert pga. hele situationen og den elendige sygehus-mad)

Det er svært at få sovet ordentligt, når man skal op hver 3. time. Sammen med en lav blodprocent giver det et ret stort underskud. 

Er ked af at høre det er sådan. Jeg kan huske hende ammekonsulenten sagde at det vigtigste var at slappe af - altså hvis det ikke lykkes, er det jo ikke verdens undergang. Det er vigtigere at nyde sit barn og det at være mor. Masser af børn får erstatning, og trives super godt med det. Stress modarbejder jo også mælkeproduktionen. Min datter blev født med kejsersnit og de første par uger var der slet ingen mælk, det kom så meget langsomt.. jeg malkede også 7 gange i starten. Men min erfaring var stadig at mad og søvn var de to ting det gjorde hele forskellen. Du må nærmest prøve at tvinge dig selv til at spise. Det vil vel også hjælpe noget på blodprocenten. Kan din mand ikke give flaske om natten, så du kan få sovet?

De gange jeg har prøvet at have så meget i brysterne at mælken selv kom ud, var altid efter ordentlig omgang aftensmad forinden og mindst 6 timers søvn. 

Det med mælken er vildt svært. Jeg håber du ikke er alene om det. Og tag den mere med ro, det skal nok gå uanset hvad

Anmeld Citér

13. juli 2016

Babygirl2014

Hvor er du sej at du kæmper sådan for amningen!

Jeg ville kontakte ammevejledere ved ammenet, la leche league eller forældre og fødsel. Du kan både ringe og skrive, de er virkelig  kompetente inden for amning 

Du kan finde kontaktinfo på www.ammenet.dk. Det er helt sikkert et forsøg værd. Jeg tør ikke komme med råd, når baby er for tidlig født, da jeg ikke kender så meget til området 

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

13. juli 2016

merethe

Profilbillede for merethe

Hej

Det har jeg nu gjort 7-8 gange om dagen i 4 uger (altså over 200 gange), men der kommer stadig kun 5 ml mælk pr udmalkning, ligemeget hvad jeg gør.

Der kommer kun mælk de første 2 minutter hvorefter det helt stopper - brystet virker bare tomt med det samme.

Jeg har prøvet:
• Masseret brystet

Hvis jeg ikke havde mælk nok, så hjalp det at jeg drikkede en let-øl og så duftede til mine børns hovedbund

Anmeld Citér

13. juli 2016

nielsen80

Hej

Jeg har prøvet:
• Masseret brystet

Har ikke så mange gode råd, men hold op det lyder hårdt!

Jeg ved, mange har haft glæde af ammenet.dk, måske du kunne prøve at spørge der. En maskine er nok ikke så god til at stimulere i forhold til baby selv og en 28 uger baby har jo ikke udviklet sutteteknik endnu.

Spørg eksperterne og pas på dig selv, det vigtigste lige nu er, at du har overskud til at være der for din baby - masser hud til hud kontakt og ro omkring jer! Hvis det så betyder, man ikke kan amme, så er det måske ok? Sætter lige spørgsmålstegn, for ved ikke om der er noget der taler for det modsatte, når baby er født så for tidligt. 

Håber I kommer igennem det hele.

Anmeld Citér

13. juli 2016

Vivienne

Hej

Jeg har prøvet:
• Masseret brystet

En halv dåse øl, så kommer mælken. 

Jeg manglede også mælk og blev rådet til at drikke lidt øl. Jeg hader øl men jeg gav det en chance for mit barns skyld, og mælken kom. 

Amme the virkede ikke her.

held og lykke 

Anmeld Citér

11. september 2016

brevkassen-37136

Tak for jeres gode råd. 

Jeg prøvede samtlige, men intet hjalp. Efter 12 ugers udmalkning gav jeg op og min datter får nu flaske. 

Måske var kroppen bare ikke klar, måske var jeg alt for påvirket af situationen... Jeg ved det ikke, men sådan endte det altså.

Anmeld Citér

11. september 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej

Jeg har prøvet:
• Masseret brystet

Jeg tror klart det mest effektive ville være at lægge sig sammen med barnet hud mod hud og så bare blive ved i mange timer hver dag. Held og lykke og hatten af for at du forsøger stadig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.