Calle´s ankomst ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.017 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. januar 2008

Callesmor

Villige smide min fødselsberetning af Calle.... Meget sjovt at sidde og læse om når nu der er gået 5 mdr...
Havde termin den 12.08...

Calle blev født d.13.08.07 på Slagelse sygehus kl. 00.47 i uge 40+1 Han vejede 3780g og var 52 cm....

Vågnede op den 12.08 med murren i underlivet og havde lidt på fornemmeren at der var noget i gære, men turde ikk rigtig tro på det… Henunder dagen fik jeg plukveer som bed mere og mere men de gjorde ikk så ondt at jeg intet kunne lave og det mærkelige ved det var at de gik væk så snart jeg lå ned….

Hen under formiddag snakker jeg lidt med min mor som heldigvis havde været her siden den 01.08 for at tage de store når fødslen gik i gang… Men vi snakker frem og tilbage og hun bliver ved med at sige at jeg føder i dag… Griner lidt af hende og sætter mig ind ved computeren…. Men efter et stykke tid får jeg lidt mere ondt og her er kl omkring 13… Så min mor og jeg aftaler at vi skal gå en tur og handle på vejen… Så os ud og gå sammen med Caspar og Cille…. Kunne godt mærke at det pressede godt dernede og havde nogle kraftige plukveer men vi fik handlet og kom hjem…. Smed mig så en time på sengen og fik da sovet… Dejligt… Havde ikk ondt da jeg vågnede eller plukveer så jeg hyggede med mor imens ungerne var nede og lege….

Efter kaffen måtte jeg hellere ordne tasken hvis nu der skulle ske mere eller han kom en af de næste dage…. Resten af dagen havde jeg det godt uden plukveer eller smerter… Nød det og brugte en del tid foran computeren hvor jeg skrev inde på min-mave om hvordan det stod til og således…

Da kl nærmede sig kl 20.30 var ungerne oppe og gjorde sig klar til natten men lille mor her skulle altså på wc først… ;-) Da jeg kom derud kommer der en del slim hurra tænker jeg SLIMPROPPEN (tænk at man kan glæde sig over det) Tager et bind på for ville ikk have det ud over det hele hvis der skulle komme mere… Da jeg er færdig så er det bare ind og skrive på min-mave om det kunne være den… Tja det mente alle tøserne så jeg var jo lykkelig for så skete der jo lidt…;-)

Nu nærmede kl 21.30 og lige pludselig imens jeg sidder foran puteren mærke jeg noget mellem benene så mig ud på wc igen igen… Ud vælter det med blod blev godt nok bange for jeg tænker på at jeg skulle forbløde eller Calle drengen var ved at dø for jeg blødte rigtig meget…

Kalder på min mor som kommer ud og kigger… Hendes første melding var at så kunne jeg sku godt tage af sted til fg…
Ringer til FG og snakker med en rigtig sød jdm som mener det bare er en tegnblødning men jeg da var velkommen til at komme ud til et tjek….. JA TAK tænkte jeg pisse bange var jeg da det blødte temlig meget….Jeg floede tlf frem og skrev til en veninde om hun kunne køre mig på fg... Men hun svarede ikk så jeg ringede efter en taxa som var her i løbet af 5 min.... Nå så mig afsted med taxaen og havde ingen plukveer eller anden smerte på vejen derud....

Da jeg ankommer fg kl 21.30 kigger jdm på mig og siger du har ikk veer det er de såkaldte plukveer...øhhh ja regner da også med det var plukveer jeg havde eller haft… Hmm nå men hun ville gerne lige køre en ctg på mig for at tjekke bassen og bagefter undersøge mig forneden.... Da hun er færdig med den ctg siger hun "Hold da op du har kraftige veer.... Hmm nej sagde jeg for jeg havde kun mærket 6 plukveer på en halv time....(de gjorde ikk ondt maven trak sig bare sammen) Det kunne hun ikk forstå og mente bestemt det var veer...(så jeg havde veer som jeg ikk kunne mærke)

Så ville hun undersøge mig.... Tja Anita du er 3-4 cm åben livmoderhalsen er udslettet og du har en spændt hinde.... DU ER I FØDSEL..... Fuck jeg var lige ved at skide i bukserne for var jo taget alene afsted uden taske eller lift.....

Så mig ringe til min søster og sige at de beholdte mig for jeg var åben 3-4 cm og de ville give mig lidt lavment for at sætte skrub i tingene.... Imens jeg venter på at få det går vandet i en kæmpe skylle 30 min efter jeg ankom fg.... Så fik jeg veer .. 2 min mellem og varighed af 1 ½ min... Av for fanden havde sku glemt hvor ondt det gjorde…. ;-)

Da min søster kom kl 23 havde jeg det okay kunne snakke og pjatte med hende.... Min jdm kommer så ind kl 23.45 og siger at der kommer en ny jdm og at jeg da har født inden hun når hjem i seng.... YEAR RIGHT tænkte jeg.... Jeg skal da ligge her med veer i de næste 5 timer.... Uoverskueligt på dette tidspunkt.....

Da kl er 00.15 kommer den nye jdm ind og hilser på.... Havde på det tidspunkt lige lagt mig op på briksen da de veer begyndte at bide lige lovlig meget..... Hun gav mig en sække stol til at have mellem benene da mine veer sad i mave, lænd og hofter..... Hun går herefter ud i vagtstuen og laver kaffe..... På det tidspunkt kommer min første presseve så min søster måtte løbe ud efter hende....

Da kl er 00.25 får jeg lov til at presse... Fuck hvor gjorde det ondt..... Han kom godt derned af og kom til verden 00.47 3780g og 52 cm.... SMUK SMUK DRENG..... Jeg skulle lige have et par sting inden jeg skulle hjem..... Var hjemme i min seng kl 04.00 men kunne da ikk sove... Så jeg sov først næste nat i små 2 timer.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2008

82Miraklet

Dejlig beretning.. Det gik godt nok også stærkt hva... HVad med dine andre fødsler ?? Har de været ligeså hurtige ??

knus

Anmeld

10. januar 2008

Callesmor

Uha nej... Caspar´s tog 72 timer fra veerenes start til han blev født.... Cille´s tog 8 timer fra første ve til hun var født

Anmeld

10. januar 2008

82Miraklet

Puha 72 timer det var da godt nok også en mundfuld... Ja jeg skal ikke klage !!! hihi

Anmeld

11. januar 2008

Callesmor

Troede også jeg skulle dø... Hi he men 3 mdr efter var jeg gravid igen....:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.