Hvor meget MME 8 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
5 svar
1 synes godt om
11. juli 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg stopper amningen af helbredsgrunde inden for meget kort tid, så vores søn skal over på flaske, men jeg er i tvivl om, hvor meget MME han som tommelfingerregel skal have i døgnet. Han er 8 måneder gammel og har været på fast føde siden han var 5½ måned og spiser rigtig godt.

Findes der en guideline for flaskebørn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nu er min søn knap 2, men da han fik MME ved siden af almindelig kost var det 350 ml om dagen sådan ca at anbefalingen lød på.

Han spiste helt almindelig mad morgen, middag og aften, og i en alder af 8 mdr. Fik han kun en morgenflaske på 150 ml og 150 til nat, og de blev ikke altid spist op.

du er nødt til at prøve dig frem for ingen børn er ens.

Anmeld Citér

11. juli 2016

FrkC

Mener 'man' siger omkring 500 ml :) Her får han 2 flasker á 100-150 ml og så 210 ml til nat .. Desuden får han mme i grød og mos .. 

Anmeld Citér

11. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Janey skriver:

Jeg stopper amningen af helbredsgrunde inden for meget kort tid, så vores søn skal over på flaske, men jeg er i tvivl om, hvor meget MME han som tommelfingerregel skal have i døgnet. Han er 8 måneder gammel og har været på fast føde siden han var 5½ måned og spiser rigtig godt.

Da min datter var 8 mdr fik hun 200 ml inden formiddagslur og igen til eftermiddagslur. Og så igen 200 ml inden sengetid.

Da hun var 10 mdr gik hun over til 1 lur om dagen og fik derfor kun 2 flasker i døgnet. En måned senere fjernede vi flasken inden lur og da hun blev 1 år røg godnatflasken også.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Kløver

Janey skriver:

Når de får alm mad er det bare min 400ml mme til de er 6 mdr og må også gives i kop til måltider osv  

Anmeld Citér

12. juli 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan høre, at vores plan ikke er helt forkert så. Han får allerede morgengrød med ca. 200 ml MME og så ammes han tidlig aften og sen aften, så jeg tænker, at jeg bare erstatter amningen med flasker og evt. også noget MME i løbet af dagen i kop.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.