Aktiviter og lege til 4 aarig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
11 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2016

Mami

Hej alle sammen 

Jeg er hjemmegaende med min snart 4 aarig dreng.  Vi bor i USA og jeg har desvaerre ikke koerekort endnu, saa vi er laast i vores community i loebet af dagen. 

Jeg mangler nogle sjove lege og aktiviter vi kan lave, baade udendoeres og indendoeres.

Udendoeres har jeg: 

• Pool
  • Gaatur 
  • Cykeltur 
  • Legeplads 
  • Kigge paa dyr 

Tegne kridt

Indendoeres: 

• Bage
  • Tegne 
  • Male 
  • Laeringspil ipad 
  • Puslespil. 

Jeg mangler noget der "traener ham" sprog stimulerende (han er 1,5 aar bag ud i sprog forstaaelse) og om 1 maaned starter vi talepaedagog

Noget motorisk traening, han er godt med her, og vi gaar paa line, tumler osv  

Haaber har det godt og har et par gode imput  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. juli 2016

Smølfine123

Mami skriver:

Hej alle sammen 

Jeg er hjemmegaende med min snart 4 aarig dreng.  Vi bor i USA og jeg har desvaerre ikke koerekort endnu, saa vi er laast i vores community i loebet af dagen. 

Jeg mangler nogle sjove lege og aktiviter vi kan lave, baade udendoeres og indendoeres.

Udendoeres har jeg: 

• Pool
  • Gaatur 
  • Cykeltur 
  • Legeplads 
  • Kigge paa dyr 

Tegne kridt

Indendoeres: 

• Bage
  • Tegne 
  • Male 
  • Laeringspil ipad 
  • Puslespil. 

Jeg mangler noget der "traener ham" sprog stimulerende (han er 1,5 aar bag ud i sprog forstaaelse) og om 1 maaned starter vi talepaedagog

Jeg ville få et kørekort hurtigt. Og så ville jeg forsøge med

legegrupper eller andre fritidsaktiviteter. Sproget udvikler sig ofte når de er sammen med andre bærn. Hvis du går alene med ham må han da også savne socialt samvær med andre - no offence

Anmeld Citér

11. juli 2016

Bshizzle

Smølfine123 skriver:

legegrupper eller andre fritidsaktiviteter. Sproget udvikler sig ofte når de er sammen med andre bærn. Hvis du går alene med ham må han da også savne socialt samvær med andre - no offence

Man behøver da ik at ta kørekort for at være social?!  

Anmeld Citér

11. juli 2016

Smølfine123

Bshizzle skriver:

Man behøver da ik at ta kørekort for at være social?!  

Nej bestemt ikke - i USA er man blot ret begrænset hvis man ikke har bil. Det er anderledes end i dk.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Mami

Smølfine123 skriver:

Han er nu baade i pool og paa legeplads med andre boern, saa kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge dit raad til - no offense. 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella
Mami skriver:

Hej alle sammen 

Udendoeres har jeg: 

• Pool
  • Gaatur 
  • Cykeltur 
  • Legeplads 
  • Kigge paa dyr 

Tegne kridt

Indendoeres: 

• Bage
  • Tegne 
  • Male 
  • Laeringspil ipad 
  • Puslespil. 

Har du mulighed for at komme på et bibliotek? Så kan i finde bøger der træner ordene. Men ellers er den bedste sprog træning at italesætte alt hvad i gør og ser. Altså ser i et dyr fx en fugl så sæt jer og snak om fugl. Osv osv. Det er mit bedste råd og så kommer tale pædagogen jo med en masse ideer.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Mami

Dorthe1986 skriver:

Har du mulighed for at komme på et bibliotek? Så kan i finde bøger der træner ordene. Men ellers er den bedste sprog træning at italesætte alt hvad i gør og ser. Altså ser i et dyr fx en fugl så sæt jer og snak om fugl. Osv osv. Det er mit bedste råd og så kommer tale pædagogen jo med en masse ideer.

Ja biblotek, er vi paa 2 gange om ugen, til hoejt laesning men maaaske jeg skulle spoerge efter specifikke boeger, god ide, tak  

Anmeld Citér

11. juli 2016

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella
Mami skriver:

Ja biblotek, er vi paa 2 gange om ugen, til hoejt laesning men maaaske jeg skulle spoerge efter specifikke boeger, god ide, tak  

Højtlæsning er godt men det er også rigtig godt at læse sammen. Så i sidder og kigger i bøger jer to og snakker om det på billederne. Sådan så det er en leg eller hygge og ikke virker som træning for ham. 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Mami

Dorthe1986 skriver:

Højtlæsning er godt men det er også rigtig godt at læse sammen. Så i sidder og kigger i bøger jer to og snakker om det på billederne. Sådan så det er en leg eller hygge og ikke virker som træning for ham. 

Ja diaglogisk laesning laver vi allerede, men det er som om der mangler noget praktisk at haenge det op paa. Saa taenker maaske at laane en let bog og bygge figuerne bag efter i trylle dej  

Anmeld Citér

11. juli 2016

Smølfine123

Mami skriver:

Han er nu baade i pool og paa legeplads med andre boern, saa kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge dit raad til - no offense. 

Ok.. Det fremgår jo bare ikke af det du skriver. Det lød meget som det mest var dig om ham. 

Men hvad med fritidsaktiviteter som er faste.. Så det måske er de samme børn - nogen gange er det jo tilfældigt hvem man møder på en legeplads. 

Det har hjulpet på min søns sprog med kufferter man kan låne på biblioteket. Her er der figurer og bøger i.. Så kan man spille historien og læse historien op. Det er ret sjovt. Ellers vendespil med billeder hvor I hver gang skal sige hvad det er I har  tage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.