Dilemma - 4 måneder vugges i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Har en dreng på næsten 4 måneder (korrigeret 11 uger) der de sidste par dage ikke virker til at kunne finde ro når han puttes om dagen. Han har ellers været så nem bare at ligge i liften med bamse, stofble og sut hvor han selv falder i søvn. Han skulle vidst være mit i et tigerspring. Der er blevet vendt op og ned på hans rytme i løbet af ugen fordi vil har skulle en masse ting. Tror simpelthen der er sket for meget. 

Mit dilemma er nu at jeg er kommet til at tage en hængekøje i brug som han falder til ro i næsten med det samme hvorefter jeg så kan putte ham. Bør jeg stoppe med at vugge ham i hængekøjen? Har gjort det de sidste 2 dage. Er bange for det bliver en vane. Samtidig ved jeg ikke om det er okay at blive ved indtil han er ovre tigerspringet hvis det er nødvendigt for at han kan finde ro? Vil rigtig gerne kunne putte ham som før og ha ham tilbage i sin rytme. 

Kom med jeres indput :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hej 

Har en dreng på næsten 4 måneder (korrigeret 11 uger) der de sidste par dage ikke virker til at kunne finde ro når han puttes om dagen. Han har ellers været så nem bare at ligge i liften med bamse, stofble og sut hvor han selv falder i søvn. Han skulle vidst være mit i et tigerspring. Der er blevet vendt op og ned på hans rytme i løbet af ugen fordi vil har skulle en masse ting. Tror simpelthen der er sket for meget. 

Mit dilemma er nu at jeg er kommet til at tage en hængekøje i brug som han falder til ro i næsten med det samme hvorefter jeg så kan putte ham. Bør jeg stoppe med at vugge ham i hængekøjen? Har gjort det de sidste 2 dage. Er bange for det bliver en vane. Samtidig ved jeg ikke om det er okay at blive ved indtil han er ovre tigerspringet hvis det er nødvendigt for at han kan finde ro? Vil rigtig gerne kunne putte ham som før og ha ham tilbage i sin rytme. 

Kom med jeres indput :-)

Jeg ville mene, at det vigtigerte ville være at han fik noget søvn og kom tilbage sin rytme. Søvn avler søvn, så hvis han ikke får nogle ordentlige lure, så bliver problemet bare større. 

Min mindste datter har sovet i en slyngevugge og er blevet vugget non stop gennem alle lure fra hun var 2-7 mdr. hun syntes at søvn var opreklameret, og hun sov så let, så ellers sov hun ikke. Og når hun ikke fik sovet nok, så skreg hun. Så det var lidt pest eller kolera. 

Da hun var 6-7 mdr begyndte jeg at søvntræne hende, og da hun var 13-14 mdr så var hun blevet så god at hun bare kunne ligges i sin seng og selv falde i søvn. Til alle lure.. I dag kan hun flyttes fra bilen og ind og få nattøj på og derefteri seng uden at vågne. Hun er 16 mrd. 

Så gør det der føles rigtigt for jer, hun kan altid lære at sove selv.

Anmeld Citér

10. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

"If it works... så er det godt nok"... det bedste råd jeg nogensinde har fået en sundhedsplejerske. Og når det ikke virker længere, finder vi på noget andet. Vær ikke så bange for vaner - Gør hvad der virker for jeres barn lige nu.

... Og smæk bogen i for den der åndssvage tigerspringsteori... den forklarer alting og ingenting på én og samme tid. Børn har alle dage udviklet sig og haft perioder hvor de krævede lidt mere. Som du selv siger fornemmer du at der har været lidt meget på programmet den sidste tid. Ro på og så går det såmænd nok over igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.