Nogen tandklinikassistenter?:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.606 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2016

baby_drømme

Er du tandklinikassistent eller er du ved at uddanne dig som en? 

Jeg vil rigtig gerne høre om uddannelsen (mesterlære, praktik m.m), jobbet mht. arbejdstider, løn og alt hvad det indebærer at være tandklinikassistent 

Går med en lille drøm at uddanne mig til det nemlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

sandramor

EJA skriver:

Er du tandklinikassistent eller er du ved at uddanne dig som en? 

Jeg vil rigtig gerne høre om uddannelsen (mesterlære, praktik m.m), jobbet mht. arbejdstider, løn og alt hvad det indebærer at være tandklinikassistent 

Går med en lille drøm at uddanne mig til det nemlig. 

Jeg er uddannet tandklinikassistent...... 

Jeg arbejder dog ikke som det længere da jeg synes det grundet tandplejere er svært at finde job....

det er en dejlig uddannelse og spændende arbejde... Meget alsidig... Både arbejde ved stolen, i sterilisationen og på kontor (kontor er dog ikke hos alle da de oftest har en kontordame) 

jeg vil sige du skal IKKE gøre det for lønnen da man ikke tjener særlig godt som klinikassistent... Da jeg arbejdede inde for faget... Senest i 2010 var mindstelønnen 18.500 brutto...... 

Og så skal du nok være lidt hård i filten da mange tandlæger er lidt hårde... Ment på den måde at der er meget heraki inden for det fag... Både tandlæger og klinikassistenter igennem men også klinikassistenter imellem... Tandlæger er dygtige og tjener mange penge men de er også benhårde at arbejde for..... Ihvertfald en del af dem :-) 

men altså selve uddannelsen er rigtig god og arbejdet er også skønt... Savner det tit......

Anmeld Citér

9. juli 2016

MissMoon

Jeg var igang, men efter 3 forlængelser på grundforløbet gav jeg op, ( blev forlænget da jeg ikk ku finde elevplads og derfor ikk ku kom på hovedforløbet, mine lærer var så søde at give mig den mulighed så jeg forsat ku få su og ikke skulle på kontanthjælp) efter halvandet år havde jeg stadig ingen elevplads og der var jeg blevet godt og grundigt træt af at gentage grunforløbet så jeg stoppede. De første 6 måneder var rigtig spændene men det sidste år synes jeg var kedeligt. Nu var det dog ikk et af mine størreste ønsker at blive klinikassistent, Men hvis det er noget man virkelig ønsker så synes jeg du skal gøre det�� som alene mor og over 25 ka det godt knibe lidt da de ger e vil havde folk som er flexible, og ikke skal have voksen elevløn, men hvis man har mulighed for at arbejde på en alm elevløn, og har en mand eller godt netværk som ka hjælpe til på de senere dage så kan det sagtens lade sig gøre ☺️

Anmeld Citér

10. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg har været klinikassistent i ca 25 år, men stoppede med at være det for et par år siden. Lønnen er ikke noget at råbe hurra for, medmindre at du for nogle personlige tillæg. Arbejdstiden er meget forskelligt, nogle har både weekend og aften åbent, så der kan man ikke sige en generel tid. Alt efter hvad klinik du eventuelt havner på kan det være en rigtig god uddannelse, men der bliver vist desværre uddannet for mange klinikassistenter, til hvad der er af jobmuligheder bagefter. Ved at der går mange nyudlærte rundt, som ikke kan få et job

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.