Nogen tandklinikassistenter?:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.606 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2016

baby_drømme

Er du tandklinikassistent eller er du ved at uddanne dig som en? 

Jeg vil rigtig gerne høre om uddannelsen (mesterlære, praktik m.m), jobbet mht. arbejdstider, løn og alt hvad det indebærer at være tandklinikassistent 

Går med en lille drøm at uddanne mig til det nemlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

sandramor

EJA skriver:

Er du tandklinikassistent eller er du ved at uddanne dig som en? 

Jeg vil rigtig gerne høre om uddannelsen (mesterlære, praktik m.m), jobbet mht. arbejdstider, løn og alt hvad det indebærer at være tandklinikassistent 

Går med en lille drøm at uddanne mig til det nemlig. 

Jeg er uddannet tandklinikassistent...... 

Jeg arbejder dog ikke som det længere da jeg synes det grundet tandplejere er svært at finde job....

det er en dejlig uddannelse og spændende arbejde... Meget alsidig... Både arbejde ved stolen, i sterilisationen og på kontor (kontor er dog ikke hos alle da de oftest har en kontordame) 

jeg vil sige du skal IKKE gøre det for lønnen da man ikke tjener særlig godt som klinikassistent... Da jeg arbejdede inde for faget... Senest i 2010 var mindstelønnen 18.500 brutto...... 

Og så skal du nok være lidt hård i filten da mange tandlæger er lidt hårde... Ment på den måde at der er meget heraki inden for det fag... Både tandlæger og klinikassistenter igennem men også klinikassistenter imellem... Tandlæger er dygtige og tjener mange penge men de er også benhårde at arbejde for..... Ihvertfald en del af dem :-) 

men altså selve uddannelsen er rigtig god og arbejdet er også skønt... Savner det tit......

Anmeld Citér

9. juli 2016

MissMoon