EJA skriver:
Er du tandklinikassistent eller er du ved at uddanne dig som en?
Jeg vil rigtig gerne høre om uddannelsen (mesterlære, praktik m.m), jobbet mht. arbejdstider, løn og alt hvad det indebærer at være tandklinikassistent 
Går med en lille drøm at uddanne mig til det nemlig.
Jeg er uddannet tandklinikassistent......
Jeg arbejder dog ikke som det længere da jeg synes det grundet tandplejere er svært at finde job....
det er en dejlig uddannelse og spændende arbejde... Meget alsidig... Både arbejde ved stolen, i sterilisationen og på kontor (kontor er dog ikke hos alle da de oftest har en kontordame)
jeg vil sige du skal IKKE gøre det for lønnen da man ikke tjener særlig godt som klinikassistent... Da jeg arbejdede inde for faget... Senest i 2010 var mindstelønnen 18.500 brutto......
Og så skal du nok være lidt hård i filten da mange tandlæger er lidt hårde... Ment på den måde at der er meget heraki inden for det fag... Både tandlæger og klinikassistenter igennem men også klinikassistenter imellem... Tandlæger er dygtige og tjener mange penge men de er også benhårde at arbejde for..... Ihvertfald en del af dem :-)
men altså selve uddannelsen er rigtig god og arbejdet er også skønt... Savner det tit......
Anmeld
Citér