Ondt i ks efter 16 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juli 2016

Bb2015

Hej med jer! Jeg har ikke mærket specielt meget til mit ks længe (måske en sjælden gang en smule ømhed) men de sidste dage har jeg oplevet nogle gange smerter i mit ar, især i venstre side. Er der nogen med ks som har haft nogle stikkende smerter i arret efter så lang tid?? Og er der evt nogen der ved hvorfor det kommer igen pludseligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg havde sådan en stikkene og sovende fornemmelse i mit ar, i et par år, hvor det kom i perioder.

Jeg fik at vide at det var noget med nerve enderne, der gjorde et eller andet, som jeg ik længer ka huske.

Her snart 8 år efter, ka huden stadig blive lidt følsesløs, hvis det er meget koldt, men det gør aldrig ondt. Vh stine

Anmeld Citér

8. juli 2016

Kattha

Det er 2 år siden jeg har fået ks, men synes det er efterhånden et halvt år siden jeg har mærket noget til det. Men især det første år har der været perioder med stikkende smerter og jag. Det er vist muskler, nerver og sener og alt det der er ved at vokse. Og følelsen er ved at vende tilbage. Jeg var fuldstændig følelsesløs i nogle områder i mange måneder. Ved ikke om du også har det sådan..? Har også nogle gange prøvet at få meget pludselig og skarp smerte, nærmest som at blive stukket med kniv i maven. Men det er selvfølgelig individuelt hvordan man oplever smerte. Det skader vel aldrig at snakke med lægen for en sikkerheds skyld. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Kindfed

Det har jeg. Jeg er blevet undersøgt for brok, fordi jeg også får stikkende, brændende smerter særligt omkring min menstruation, men også bare sådan til hverdag. Jeg mærkede intet til det det første halvandet år, og så opstod det pludseligt. Jeg må ind i mellem tage Pinex. Overvejer at gå til lægen igen, fordi det generer så meget, når jeg fx nyser eller bøjer mig, eller hvis min søn lige legebokser mig under navlen 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Bb2015

StineW79 skriver:

Jeg havde sådan en stikkene og sovende fornemmelse i mit ar, i et par år, hvor det kom i perioder.

Jeg fik at vide at det var noget med nerve enderne, der gjorde et eller andet, som jeg ik længer ka huske.

Her snart 8 år efter, ka huden stadig blive lidt følsesløs, hvis det er meget koldt, men det gør aldrig ondt. Vh stine

Tak for svar. Har oplevet det samme som dig men i lang tid mærkede jeg ikke rigtigt noget så blev lidt forvirret over at det pludselig opstod igen 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Bb2015

Kattha skriver:

Det er 2 år siden jeg har fået ks, men synes det er efterhånden et halvt år siden jeg har mærket noget til det. Men især det første år har der været perioder med stikkende smerter og jag. Det er vist muskler, nerver og sener og alt det der er ved at vokse. Og følelsen er ved at vende tilbage. Jeg var fuldstændig følelsesløs i nogle områder i mange måneder. Ved ikke om du også har det sådan..? Har også nogle gange prøvet at få meget pludselig og skarp smerte, nærmest som at blive stukket med kniv i maven. Men det er selvfølgelig individuelt hvordan man oplever smerte. Det skader vel aldrig at snakke med lægen for en sikkerheds skyld. 

Jeg kan sagtens nikke genkendende til følelsesløsheden - den er først ved at være væk nu. Jeg oplever også de der stikkende smerter og på det seneste har det været hyppigere end ellers og fx når jeg nyser eller har bukket mig ned eller siddet på hug. Fordi det ligesom er kommet tilbage efter en pause blev jeg lidt nervøs. Men det giver jo god mening med at tingene stadig arbejder dernede og det er derfor jeg mærker det igen 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Bb2015

Kindfed skriver:

Det har jeg. Jeg er blevet undersøgt for brok, fordi jeg også får stikkende, brændende smerter særligt omkring min menstruation, men også bare sådan til hverdag. Jeg mærkede intet til det det første halvandet år, og så opstod det pludseligt. Jeg må ind i mellem tage Pinex. Overvejer at gå til lægen igen, fordi det generer så meget, når jeg fx nyser eller bøjer mig, eller hvis min søn lige legebokser mig under navlen 

Åh nej, det lyder heller ikke rart! Altså har endnu ikke måttet tage smertestillende da det for mig er stikkende smerter engang imellem, men ja visse bevægelser eller hvis min søn lige får mast mig lidt på maven så kan jeg også mærke det.. God idé at få det undersøgt for det lyder ikke for godt  

Tror jeg vil høre svigerfar ad, hvad han tænker om mine smerter, da han er læge. Skal besøge dem i morgen så det passer jo godt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.