Fødsel efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. juli 2016

Emma2013

Hejsa. 

Jeg fødte min datter i 2013, efter 44 timers kamp med veer som desværre endte i kejsersnit Jeg kom op på hele 9,5 cm så det var rigtig øv. 

Denne gang skal jeg forhåbentlig føde selv (og gerne snart) 

Nogen der har haft en succesfuld fødsel efter kejsersnit? Og hvordan er det, betragtes jeg som andengangs fødende? 

Mit vand gik spontant 40+4, hvor jeg så fik veer den efterfølgende dag. Håber inderligt ikke på så langt og hårdt forløb igen denne gang. 

Sidste spørgsmål 

Hvornår er i gået i fødsel anden gang, i forhold til første? 

Hilsen den efterhånden utålmodige med termin i mandags.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Fik aks i 2008 og født alm i 2012. 

Blev sat igang med ballonkateter på min termisdato og fødte dagen efter.

Jeg blev betragtet som førstegangs fødende.

Jeg måtte ikke føde i vandt, men ellers var det vist en helt alm fødsel. Vh stine

Anmeld Citér

8. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har lige været til efterfødselssamtale ovenpå en ellers skønt fødsel, som endte med akut kejsersnit ved 10 cm. åben, grundet manglende progression. 

Min jordemoder og læge anbefaler vaginal fødsel ved evt. ny fødsel og mener at jeg vil blive betragtet (næsten) som andengangsfødende - da krop og livmoder har været hele turen igennem før. Derfor forventer de også en hurtigere fødsel anden gang - ganske som normalt.

Eneste OBS er at vævet for neden selvfølgelig ikke har udvidet sig - og derfor anbefales lidt forsigtighed i pressefasen...

God fødsel ��

Anmeld Citér

8. juli 2016

Muffinmus

Fik aks efter 45 timer 29.06.07

Fødte nr 2 den 27.02.09. Dvs fødte normalt 20 mdr efter aks

Nr 3 kom så den 30.04.12. Dvs 3 år efter nr 2 og knap 5 år efter nr 1.

Havde en super god fødsel med nr to og tog hjem efter 5 timer. Under fødslen blev jeg betragtet som 1 gangs, men efter fødslen som 2 gangs i forhold til ammeetablering osv.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg fik et aks i 2010,og født vaginalt uden problemer i 2013 og 2015.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Mai15

Hvordan går det med dig, ts? Jeg fødte mit første barn vaginalt i 2006, 42+0. Det tog 23 timer fra vandet gik til han var ude, og jeg fik vedrop, klip i mellemkødet og uterusatoni efter fødslen. Jeg fødte ved semiakut kejsersnit 41+3 i mai 2015 grundet vedvarende dårlig ctg-kurve og andre ting. I torsdags, dvs. knap 14 måneder efter, fødte jeg vaginalt. Det var en god og hurtig fødsel uden komplikationer. Jeg var obs-patient pga. mit tidligere kejsersnit og det korte tidsrum mellem fødslerne, så måtte hverken sættes i gang eller gå mere end et par dage over tid. Så havde ikke store forhåbninger til at jeg selv ville komme i gang inden 40+0. Men 39+1 fødte jeg helt af mig selv. Så det kan godt lade sig gøre at få en god vaginal fødsel efter er kejsersnit 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.