Mild svangerskabsforgiftning - varighed af fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
7 svar
4 synes godt om
7. juli 2016

Mulle0802

Jeg har fået konstateret mild svangerskabsforgiftning og fået af vide af jeg skal igangsættes med piller fra uge 38. Lægen sagde at processen mht. piller ofte ikke var så langvarig (som normalt 2-3 dage) pga. svangerskabsforgiftningen.

Nogen der er sat i gang med piller pga. svangerskabsforgiftning? 

Hvor lang tid tog fødslen fra 1. pille?

Blev i indlagt til observation fra 1. pille?

Hvor længe var I indlagt til observation efter fødsel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2016

Berta

Jeg blev sat i gang med den første pga ssf. Dog først i uge 41 - det var først her det rigtig udviklede sig. 

Fra første pille til første veer gik ca 1,5 døgn (fik piller i alt 4 gange i dette tidsrum). Sov godt den nat - og vi fik lov at tage hjem for at sove - men de havde egentlig gerne set at vi blev indlagt - men jeg ville meget gerne hjem og vi boede tæt på. 

Da veerne først startede gik der 4-5 timer med okay opstarts veer - og fra jeg var i aktiv fødsel (4 cm) til han var ude knap 3 timer. Jeg havde vestorm og det gik nok lidt for hurtigt men bagefter var det alligevel skønt at det var hurtigt overstået. Jeg nåede ikke at få den epidural jeg skulle have haft pga blodtrykket. 

Min søn havde været lidt presset pga den hurtige fødsel og vestorm - bla grønt fostervand - men han rettede sig hurtigt da han kom ud (han blev på mit bryst hele tiden)

Jeg gik ikke noget særligt om stykker - på trods af lynfødsel og 4.5 kg barn. 

I alt en ganske fin oplevelse og jeg var klar til at gøre det igen få timer efter. 

Pøj Pøj med det.

Berta

Anmeld Citér

7. juli 2016

Berta

... og vi var indlagt ca 1.5 døgn efter. Jeg fik blodtryksmedicin i ca 1 måned efter fødslen. Siden har der ikke været noget.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Mulle0802

Berta skriver:

Jeg blev sat i gang med den første pga ssf. Dog først i uge 41 - det var først her det rigtig udviklede sig. 

Fra første pille til første veer gik ca 1,5 døgn (fik piller i alt 4 gange i dette tidsrum). Sov godt den nat - og vi fik lov at tage hjem for at sove - men de havde egentlig gerne set at vi blev indlagt - men jeg ville meget gerne hjem og vi boede tæt på. 

Da veerne først startede gik der 4-5 timer med okay opstarts veer - og fra jeg var i aktiv fødsel (4 cm) til han var ude knap 3 timer. Jeg havde vestorm og det gik nok lidt for hurtigt men bagefter var det alligevel skønt at det var hurtigt overstået. Jeg nåede ikke at få den epidural jeg skulle have haft pga blodtrykket. 

Min søn havde været lidt presset pga den hurtige fødsel og vestorm - bla grønt fostervand - men han rettede sig hurtigt da han kom ud (han blev på mit bryst hele tiden)

Jeg gik ikke noget særligt om stykker - på trods af lynfødsel og 4.5 kg barn. 

I alt en ganske fin oplevelse og jeg var klar til at gøre det igen få timer efter. 

Pøj Pøj med det.

Berta

Tak for svar. 

Så ca. 2 døgn fra første pille til han var ude?

Hvad vil det veestorm sige, at man har veer i træk uden pauser?

Jeg synes også at have hørt at epidural er noget man "skal" have pga. blodtrykket - var det også dit indtryk? 

Anmeld Citér

7. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mulle0802 skriver:

Jeg har fået konstateret mild svangerskabsforgiftning og fået af vide af jeg skal igangsættes med piller fra uge 38. Lægen sagde at processen mht. piller ofte ikke var så langvarig (som normalt 2-3 dage) pga. svangerskabsforgiftningen.

Jeg blev sat i gang pga ssf i uge 41+3 da det først var der jeg også havde protein i urinen. - Havde døjet med flere andre symptomer i længere tid. 

Fik første dosis (2 piller) kl 11:30 og da jeg allerede havde plukveer udviklede de sig rimelig hurtigt. Kl 18 fik jeg anden og sidste dosis. Fødte kl 3:55, ved hjælp af sugekop.

Anmeld Citér

7. juli 2016

k&k&k&k

Mulle0802 skriver:

Med nr. 2 blev jeg sat igang med stikpille 38+0. Tror jeg fik piller 2-3 gange, dagen efter var jeg åben nok til de kunne tá vandet og 4 timer senere var han født 

vi var indlagt 4 dage, men det var fordi jeg havde GBS, blev fulgt 14 dage med blodtryksmåleren hjemme/egen læge men ingen medicinsk behandling. 

Jeg er også blevet sat i gang med nr 1 og 3. Det har dog taget 9 timer med den første og 6 timer. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg blev sat igang ca uge 39 dog ikke på grund af ssf men på grund af min krop ikke kunne mere. 

Det tog hele 3døgn  med piller jeg fik med hjem man skal dog ind på sygehuset hver dag for at få nye 

Det var skrækkelig og fik konstant veer der ikke gav noget havde næsten ingen pause i det. 

Det var først på 3 dagen man kunne tage mit vand og så fødte jeg så der. 

Men der er jo osse nogle der føder hurtigt efter de første piller. 

Men de giver ikke stikpiller mere da de ikke ville kunne stoppe vis man får vee storm så derfor får man piller man skal spise hver 3 time 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Berta

Mulle0802 skriver:

Tak for svar. 

Så ca. 2 døgn fra første pille til han var ude?

Hvad vil det veestorm sige, at man har veer i træk uden pauser?

Jeg synes også at have hørt at epidural er noget man "skal" have pga. blodtrykket - var det også dit indtryk? 

Knap 2 døgn. Blev sat i gang fredag formiddag og han er født lige over midnat lørdag nat.

Ja - de anbefaler epidural for at sænke blodtrykket. Det et for at beskytte dig - så risikoen for i værste fald en hjerneblødning hos dig mindsker. Jeg nåede bare ikke at få den da det gik så hurtigt da jeg først kom på fødestuen. 

Vestorm er når der er mere end 5-6 veer på 10 min - og ja så er det ingen pause. Det føles som om den ene ve bare startede når den anden sluttede. Det gjorde ondt hele tiden (i de sidste 1.5 time eller sådan)

2. gang jeg fødte (uden igangsættelse) det var der pauser - og det var helt anderledes (med tid til at tænke over at det gjorde herre ondt)..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.